کد خبر: ۱۸۶۵۷۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۱۳ آذر ۱۳۹۲
رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مشکل اصلی ایران با آمریکا را ماهیت استکباری دولت آمریکا دانست و اظهار کرد: با لبخند در مذاکره و یک پیام تبریک به زبان فارسی این مشکلات حل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، سردار محمدرضا نقدی در همایش بسیج و رسانه با بیان اینکه "نکبت‌بارترین پرونده ضد حقوق بشر را آمریکا دارد"، گفت: با اینکه اغلب گروه‌های تروریستی و جنایتکار پایگاهشان در آمریکاست، این کشور استکباری خودش را ضد تروریست به جهان معرفی می‌کند، در حالیکه بیشترین زندان و شکنجه‌گاه را دارد که گوانتانامو و ابوغریب از جمله آنهاست.

وی در ادامه افزود: آمریکا با در اختیار داشتن صدها شبکه ماهواره‌ای و ادعای آزادی بیان حتی نمی‌تواند یک شبکه ایرانی را تحمل کند؛ بنابراین رسالت ما پرده‌برداری از این نقاب است.

نقدی اضافه کرد: تا وقتی که آمریکایی‌ها از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند، اگر امتیاز هم به ما بدهند باز هم اعتماد ما جلب نمی‌شود. در تاریخ 34 ساله انقلاب اسلامی ایران نشان داده شد که مردم ایران در شرایط خیلی سخت‌تر از خود مقاومت نشان دادند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین به ارزش تفکر مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: با انقلاب اسلامی ارزش تفکر توده مردم افزایش یافت و دشمنان فهمیدند که با اسلحه نمی‌توانند کار را پیش ببرند، بنابراین با اسلحه رسانه وارد نبرد شدند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار کرد: پیوند و قرابت رسانه و بسیج از آنجاست که هر دو یک رسالت را دنبال می‌کنند؛ رسانه تلاش می‌کند واقعیات را شفاف نشان دهد و از طرف دیگر بسیج نیروهای آگاه را در این جهت سازماندهی می‌کند. بسیج تضمین اعلام قدرت مردم در کشور است.

نقدی با اشاره به تفرقه‌اندازی‌های آمریکا میان امت اسلام نیز تصریح کرد: اکنون اصلی‌ترین انگیزه ترورها و جنایتکاری‌ها در منطقه که به دست وهابی‌ها و گروه‌های تکفیری انجام می‌شود، منشاء همه این تفرقه‌افکنی‌ها آمریکاست؛ البته با هوشمندی ولی امر مسلمین و روحانیون در ایران این توطئه خنثی شد.

وی با تاکید بر اینکه "رسانه باید امید دشمن را در این زمینه قطع کند"، تصریح کرد: در واقع باید بتوانیم نقدی درست از خود ارائه دهیم زیرا وقتی دشمن ما را نقد می‌کند بسیار بزرگتر از واقعیت است و یأس را بر جامعه می‌افکند اما نقدی که ما از خودمان ارائه می‌دهیم همراه با بیان قوت‌ها و امید در جامعه است.

نقدی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال‌های مختلف از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: هر کدام از نامگذاری‌ها نقدی بر وضع موجود در جامعه بوده است؛ نقد بر اسراف، استفاده از کالاهای خارجی و معضلات اقتصادی در این نامگذاری‌ها مشاهده می‌شود. این نقد همراه با نوید و امید به آینده در جامعه است.

وی وابستگی به نفت خام را ریشه مشکلات اقتصادی ایران دانست و افزود: عدم بهره‌وری در تولید، نرسیدن سود برای تولیدکنندگان و بی‌انضباطی اقتصاد نیز از مشکلات ایران است. همه این مشکلات با استفاده از دیپلماسی حل نمی‌شود. تنها دو مشکل ما مربوط به اقتصاد جهان است؛ یکی مسدود شدن حساب‌های بانکی ایران و دوم عدم خرید نفت از ایران. این خرید نکردن برای ما امری مبارک به شمار می‌آید. اقتصاد ما همانند معتادی که وابسته به مواد است، به نفت وابسته است و این وابستگی باید از بین برود و از طرف دیگر باید بتوانیم سلطه دلار را از اقتصاد دنیا جدا کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه "همه وعده‌های امام(ره) محقق شد"، ادامه داد: امام فرمودند این انقلاب به قیام حضرت ولی عصر(عج) متصل خواهد شد و همچنین وعده‌های ایشان درباره مواردی نظیر از بین رفتن صدام، شوروی و منافقین محقق شد و درباره آمریکا و اسرائیل هم چنین خواهد شد.

نقدی در پایان خاطرنشان کرد: بشریت به دنبال راه دیگری است؛ اکنون سوسیالیسم و لیبرالیسم شکست خورده و باید نشان دهیم که این راه اسلام است که می‌تواند بشریت را نجات دهد؛ البته این کار باید با بیان حقیقت اسلام و معرفی الگوی موفق به همه دنیا انجام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها