کد خبر: ۱۸۶۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۰۷ شهريور ۱۳۹۰
حسن بيادي كه نايب رئيس شوراي شهر تهران است و به‌عنوان يكي از اعضاي نزديك به شهردار تهران شناخته مي‌شود، در سرمقاله امروز روزنامه نزديك به قاليباف آسمان ريسمان با مزه‌اي در مورد سؤال از شهردار تهران بافت، به‌گونه‌اي كه خاطره برخي مخالفت‌ها با وزيران در جلسات رأي اعتماد كه موجب اعتراض برخي از نمايندگان مجلس مي‌شد و عنوان مي‌كردند، "اين موافقت بود نه مخالفت و هدف از اين كار گرفتن وقت مخالف بود"، زنده شد!

به گزارش رجانيوز، بيادي نوشت:

«با اعلام آمادگي شهردار ولايي و پرتلاش تهران براي پاسخگويي در برابر سوالات شوراي شهر، من و تعدادي ديگر از دوستان بر آن شديم تا سوالات خود را در قبال بخشي از عملكرد دستگاه‌هاي زير مجموعه شهرداري از شهردار تهران بپرسيم.

هرچند در چند روز گذشته مطرح شدن موضوع سوال اعضاي شوراي شهر از شهردار تهران برخي را برآن داشت تا تصور كنند اعضاي شوراي شهر قصد استيضاح مديريت شهري را دارند اما بايد در پاسخ به اين پيش‌بيني‌هاي خارج از منطق گفت كه سوال از شهردار صرفا در راستای ايجاد هماهنگي بيشتر مجموعه مديريت شهري (شهرداري و شوراي شهر) جهت توسعه بيشتر و سريع‌تر و رفع مشكلات انجام می‌شود و این سوالات نه تنها به نفع شهر، بلكه به نفع شهرداری هم است.

ولي متاسفانه برخي با حاشيه سازي پيرامون اين مسئله رنگ و بوي سياسي به آن بخشيدند كه به اعتقاد من چنين ديدگاهي دور از انصاف است. سياسي كردن امور غير سياسي موجب بر هم خوردن فضا و جو كشور مي‌شود. از اين رو نبايد مسائل فرهنگي و اجتماعي را كه خارج از سياست است، سياسي كرد.

چراكه در اين صورت نوع برخوردها و عملكردهاي اجتماعي و فرهنگي نيز به راحتي عوض شده و جاي خود را به سياست مي‌دهد. در اين شرايط نيز نمي‌توان انتظار داشت امور فرهنگي، اجتماعي، شهري و... به صورت مستقل اداره شده و كاركرد اصلي و صحيحي داشته باشند.

بنابراين از آنجايي كه اين روزها به هر مسئله‌اي از گرفتگي آب در سطح شهر تا سوال از شهردار رنگ سياسي داده مي‌شود؛ من به عنوان طراح سوال از شهردار تهران، قاطعانه مي‌گويم كه قصد شوراي شهر تهران از اين سوال، شفاف سازي بود و نه تخريب و سياسي‌كاري؛ و شهروندان عزيز مي‌توانند مطمئن باشند كه اگر كوچك‌ترين انگيزه سياسي پشت اين سوالات بود، شوراي شهر تهران از اين پرسش منصرف مي‌شد.

بنابراين آنچه كه بايد بيش از هر چيزي مد نظر داشت اين است كه بايد به فكر پيشبرد صحيح امور بود نه سنگ‌اندازي در راه افرادي كه قصد پيشبرد امور را دارند از اين جهت من بار ديگر تاكيد مي‌كنم كه با هدف شفاف‌سازي و پيشبرد صحيح امور پرسش‌ها را مطرح كردم كه خدا را شكر شهردار زحمتكش تهران به اين پرسش‌ها پاسخ داد.

البته اين نكته را نيز بايد در نظر داشت كه درست است كه ديروز اعضاي شوراي شهر تهران از دكتر قاليباف سوال پرسيدند اما اين بدان معنا نيست كه اگر ضعفي در شهر تهران يا پروژه‌هاي عمراني شهرداري وجود دارد فقط مربوط به شهردار تهران است.

نبايد فراموش كرد كه در اين ميان عوامل زيادي در برخي مشكلات دخيل هستند و اگر تقصيري وجود دارد بار آن نبايد فقط بر دوش يك نفر باشد. بنابراين سوالات ما نيز به گونه‌اي بود كه بتوانيم ريشه اصلي مشكلات را پيدا كنيم و متوجه شويم كه چه عواملي در مسئله‌اي مانند اصل ارزش افزوده كه متعلق به مردم و شهرداري است وجود دارد.

از سوي ديگر اعضاي شوراي شهر و تمام افرادي كه در شهرداري فعاليت مي‌كنند از اقدامات شهردار تهران سپاسگزارند (كما اينكه به وقتش نيز از ايشان و خدماتشان تقدير و تشكر كردند). نكته ديگر اين موضوع هم اين است كه وقتي ما اعضاي شوراي شهر از دكتر قاليباف براي پاسخگويي در شوراي شهر دعوت كرديم نه تنها از اعضاي شوراي شهر ناراحت و دلگير نشدند بلكه همان ابتدا آمادگي خود را براي پاسخگويي اعلام كردند و گفتند طبیعی است كه این نظارت را اعمال كنید.

در واقع همين روحيه پاسخگويي قاليباف دست ما را براي هر گونه سوالي باز گذاشت و اين رفتار ايشان جاي اين انتظار را باقي گذاشت كه ساير دولتمردان و سياسيون هم از اين رفتار شهردار تهران الگو گرفته و خودشان را در مقابل نهادهاي نظارتي مانند مجلس محترم شوراي اسلامي پاسخگو بدانند و هر سوالي را در رديف رفتارهاي سياسي و مناقشات جناحي نگذارند. لذا در پايان جا دارد بار ديگر از شهردار محترم تهران به خاطر پاسخگويي‌شان در مقابل شوراي شهر سپاسگذاري كنم.»

روزنامه نزديك به قاليباف علاوه بر يادداشت بيادي، يك ستون به نقل از عليرضا دبير در مداحي از شهردار تهران منتشر كرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
"مرد عمل" که جدیدترین دست پخت سایتها و رسانه های قالیباف است شورش رو در آورده و قالیباف رو شهید کرده. این سایتو ببینید گندشو در آورده دیگه!
www.mardeamal.com
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها