کد خبر: ۱۸۶۶۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۰۷ شهريور ۱۳۹۰
بولتن نیوز : در آستانه فرارسیدن عید سعید فطر و پایان ماه مبارک رمضان امروز ستاد اقامه نماز جمعه تهران به مناسبت برگزاری نماز جمعه با شکوه عید با برگزاری نشستی خبری برنامه ها و دستاورد های این نماز با شکوه را تشریح کرد . حجت الاسلام و المسلمین یدالله شیرمردی رئیس ستاد اقامه نماز جمعه تهران که همزمان ریاست ستاد برگزاری نماز جمعه تهران را برعهده دارد در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های این ستاد پرداخت .

به گزارش خبرنگار ما حجت الاسلام و المسلمین شیرمردی در ابتدای این نشست خبری در این نشست یک ساعته ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و قبولی طاعات و عبادات مردم گفت : برای برگزاری این نماز عظیم و با شکوه از 2 ماه قبل برنامه ریزی های گسترده برای هرچه بهتر برگزار شدن آن انجام شده و ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر با تشکیل 14 کمیته آمادگی خود را اعلام کرده بود .امسال هم به لطف خدا نماز در روز عید به اقامت ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله) اقامه خواهد شد و مردم می توانند از ساعت 6 صبح به محل برگزاری نماز مراجعه کنند .

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران در ادامه افزود : برای حمل و نقل آسان شهروندان با سرویس های حمل و نقل عمومی امکانات خوبی مهیا شده است و به همین دلیل از مردم درخواست داریم که به هیچ وجه با وسایل نقلیه شخصی خود عازم محل نشوند . در روز عید 5 هزار دستگاه اتوبوس کار انتقال مردم را از مساجد به عهده خواهند داشت و علاوه بر آن ها 1200 دستگاه اتوبوس تندرو BRT نیز کار انتقال مردم را به نزدیک ترین محل های اقامه نماز انجام خواهند داد . یک هزار دستگاه ون نیز در محل های برقراری نماز کار انتقال مسافران را انجام خواهند داد . تمام خطوط متروی تهران از ساعت 5:30 هر 3 دقیقه یک بار نمازگذاران را به نزدیک ترین ایستگاه های مترو به محل برگزاری نماز منتقل می کنند .

حجت الاسلام و المسلمین شیرمردی ادامه داد : در بخش امداد و درمان، امنیت، سلامت و . . . پیشبینی های خوبی صورت گرفته است . در روز عید ایستگاه های صلواتی در نظر گرفته شده است که همگی زیر نظر ستاد به مردم خدمات ارائه خواهند داد . همچنین پایگاه های ثابت و سیار کمیته امداد امام خمینی (ره) کار جمع آوری فطریه های مردم خداجوی را برعهده دارند که با استقرار صندوق های مناسب این کار را انجام خواهند داد .

رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر در تبیین برنامه های روز عید تصریح کرد: نماز باشکوه و میلیونی دانشگاه تهران در حقیقت یک بیعت مجدد با ولی فقیه زمان محسوب می شود و با اینکه همه تلاش خود را در برپایی امکانات کرده ایم اما باز هم با وجود برخی محدودیت های نمی توانیم پذیرای همه مردم باشیم و صدها هزار نفر از مردم نیز در مساجد به اقامه نماز می پردازند که البته این موضوع نشان دهنده این است که برخلاف ادعای بسیاری از افراد تهران شهری مذهبی و با مردمی با اعتقاد است . برنامه های روز مراسم راس ساعت 7:10 دقیقه با تلاوت قرآن کریم آغاز و یکی از گروه های برجسته تواشیع به قرائت اذکار می پردازد . سپس استاد طوسی به قرائت مناجات پرداخته و راس ساعت 8:10 دقیقه نماز به اقامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه و سپس خطبه های تاریخی نماز اقامه خواهد شد . امسال طبق پیش بینی حضور میلیونی برای برگزاری نماز تا خیابان مطهری و پل کریمخان  و خیابان ایرانشهر پیش بینی های لازم را انجام داده ایم .

حجت الاسلام والمسلمین شیرمردی در پاسخ به خبرنگار بولتن نیوز در خصوص قرابت نماز عید امسال با بیداری اسلامی منطقه نیز افزود: امسال نماز پرشکوه عید سعید فطر یک پشتیبانی عظیم معنوی از جنبش بیداری اسلامی کشورهای منطقه خواهد بود و مردم همیشه در صحنه با حضور خود پشتوانه و دلگرمی خوبی برای ادامه بیداری مردم مسلمان و سرنگونی دیکتاتورهای منطقه خواهند بود . به همین منظور از همه سفرای کشورهای اسلامی و برخی شخصیت های بین المللی دنیای اسلام نیز دعوت کرده ایم که در نماز عید فطر تهران که عظیم ترین کنگره عبادی در پایان ماه رمضان در سرتاسر جهان است شرکت کنند .

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه تهران در پایان اضافه کرد : از مردم مانند هرسال با لباس عید و چهره های بشاش از یک ماه عبادت خداوند متعال در نماز با شکوه عید سعید فطر در دانشگاه تهران حضور یابند و به همین منظور هم نقشه های راهنمایی برای مردم از طریق رسانه ها در اختیار مردم قرار می گیرد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها