کد خبر: ۱۸۶۷۱۱
زمان انتشار: ۰۸:۳۵     ۱۴ آذر ۱۳۹۲
سوریه در ۲۴ ساعت گذشته
هلاکت 22 تروریست مسلح در ریف اریحا، درگیری‌های پراکنده اطراف «معلولا» و تاکید وزیر اطلاع رسانی دمشق بر لزوم سپری کردن دوره انتقالی به رهبری بشار اسد، مهم‌ترین تحولات سوریه در ۲۴ ساعت گذشته است.

مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه طی 24 ساعت گذشته را می‌توان در هلاکت 22 تروریست مسلح در ریف اریحا، درگیری‌های پراکنده اطراف «معلولا» و تاکید وزیر اطلاع رسانی دمشق بر لزوم سپری کردن دوره انتقالی به رهبری بشار اسد و همچنین تاکید مسکو بر لزوم آزادی سازی هر چه سریع‌تر کشیش‌های مسیحی توسط گروه‌های مسلح، ملاحظه کرد.

 

تحولات میدانی

هلاکت 22 تروریست مسلح در ریف اریحا

یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند، عملیاتی سریع و غافلگیر کننده را در شهر «معربلیت» واقع در ریف «اریحا» بین مسیر «ادلب - سقلین» اجرا کنند. در جریان این عملیات، درگیری‌های شدیدی بین ارتش سوریه و گروه‌های مسلح رخ داد که در اثر آن 22 تن از عناصر مسلح کشته و شماری زخمی شدند.

دفع حمله عناصر مسلح برای هدف قرار دادن بزرگراه بین‌المللی دمشق

یگان‌های ارتش سوریه تلاش گروه‌های مسلح برای هدف قرار دادن بزرگراه بین المللی دمشق – حمص در نزدیکی «قابون» را دفع کردند که در جریان درگیری‌های رخ داد، اغلب افراد مسلح به هلاکت رسیدند.

درگیری‌های پراکنده اطراف «معلولا»/ بمب‌گذاری نقاط مختلف شهر توسط تروریست‌ها

شهر «معلولا» در حالی همچنان شاهد درگیری­‌های پراکنده ارتش سوریه و گروه‌های مسلح است که عناصر مسلح اقدام به بمب‌گذاری برخی از خیابان‌‌ها، کوچه­‌ها و خانه‌‌های این منطقه کردند. این در حالی است که گروه‌های مسلحی که در داخل شهر حضور دارند، اقدام به بمبگذاری برخی از منازل، کوچه‌ها و خیابان‌های اصلی این شهر کرده‌اند. گروه‌های مسلح، با استفاده از روش بمبگذاری مناطق تحت کنترل‌شان، از پیشروی ارتش سوریه برای پاکسازی شهر جلوگیری می‌کنند.

عملیات گسترده ارتش در محور «القاسمیه» غوطه شرقی

یگان‌های پیاده نظام ارتش سوریه بعد از درگیری‌های شدید با گروههای مسلح در محور «القاسمیه» واقع در غوطه شرقی، به پیشروی چشمگیر خود در این منطقه ادامه دادند.

اعلام استقلال چهار یگان مسلح از مخالفان در شمال سوریه

چهار یگان مسلح در شمال سوریه استقلال خود را از مخالفان اعلام کردند.

آمار دیلی تلگراف از عناصر تروریستی اروپایی در سوریه

روزنامه دیلی تلگراف نوشت که 300 تروریست از انگلیس و 200 نفر از فرانسه و استرالیا برای مبارزه با دولت بشار اسد به سوریه رفته‌اند.

کشته شدن 20 شهروند سوری در حمله موشکی افراد مسلح به حلب

حمله موشکی عناصر مسلح به یکی از میدان‌های اصلی شهر حلب کشته شدن 20 غیر نظامی سوری را درپی داشت.

تحولات سیاسی

عمران الزعبی: اسد در دوره انتقالی رئیس‌جمهور سوریه باقی می‌ماند

«عمران الزعبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در دوره انتقالی قدرت رئیس جمهور سوریه باقی خواهد ماند؛، افزود: در صورتی که در ژنو 2 به توافقی دست پیدا کنیم اسد مرحله انتقالی قدرت در سوریه را رهبری خواهد کرد.

روسیه: گروه‌های تررویستی سوریه کشیش‌های مسیحی را فوراً آزاد کنند

"کنستانتین دالگوف" نماینده ویژه وزارت امور خارجه روسیه در مسائل حقوق بشر، دموکراسی و ارجحیت قانون اعلام کرد که دولت روسیه از گروه‌های شورشی سوری می‌خواهد تا بدون درنگ راهبان مسیحی که روز دوشنبه به اسارت گرفته شدند و همچنین سایر روحانیون مذهبی که در سوریه به گروگان گرفته شده اند، را آزاد کنند...به عقیده این دیپلمات روس، جامعه جهانی باید این اقدام غیرانسانی شورشیان مسلح در سوریه را بشدت محکوم کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها