کد خبر: ۱۸۶۸۶۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۱۵ آذر ۱۳۹۲
آیت الله بهشتی: بگذارید دستگاه های تبلیغاتی آمریکا ما را بکوبند ولی تبلیغات آنها موثر نخواهد بود، ما تا زنده ایم تحت هیچ شرایطی تسلیم آمریکا و اقمار اروپائیش نمی شویم .

رخدادهای 15 آذر1359

چکیده

  • مهندس بهزاد نبوی وزیر مشاور: نظر ما این است که اول باید یک سری انسان متعهد و مومن به انقلاب داشت و بعد نیروهای متخصص را به کار گرفت .
  • آیت الله خلخالی: ایشان( سید حسین خمینی) گفته اند احکام صادره مطابق با موازین نبوده نفهمیدیم که مراد از موازین موازین اسلام است یا موازین دموکراسی غربی.
  • محمد علی رجایی نخست وزیر: ما برای درک انقلابی بودن افراد ملاک و معیار داریم و آن اسلام و امام است ما باید ببینیم کسانی را که دم از اسلام و انقلابی بودن می زنند اعمال و رفتارشان تا چه اندازه مطابق اعمال و امام است.
  • حجت الاسلام شجونی نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی: شمشیر قانون اساسی را تیزکنید و نگذارید کسی خلاف آن عمل کند.
  • گروه کثیری از اهالی اصفهان ضمن راهپیمایی و تظاهرات در این شهر خواستار اخراج احمد سلامتیان از مجلس شورای اسلامی شدند.
  • محمد خاتمی رئیس هیئت ایرانی که برای تشریح مواضع کشورمان عازم کشورهای اروپایی شده است در مصاحبه ای اعلام کرد ریگان رئیس جمهور جدید آمریکا کاری بیشتر از آن چه کارتر کرد نمی تواند بکند.
  • در درگیری پاسداران و مهاجمین مسلح در حومه مهاباد 80 مهاجم مسلح کشته و زخمی شدند.
  • آیت الله بهشتی  رئیس دیوان عالی کشور که در بوشهر به سر می برد طی سخنانی اظهار داشت : تا زنده ایم تحت هیچ شرایطی تسلیم آمریکا و اقمار اروپائیش نمی شویم .
بهزاد نبوی : اجازه نمی دهیم جنگ سبب رکود اقتصادی کشور شود

مهندس بهزاد نبوی وزیر مشاور در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت اجازه نمی دهیم جنگ باعث رکود اقتصادی جامعه شود. وی اظهار داشت : سیاست ما بر مبنای صرفه جویی است ضمن این که از نظر سوخت دچار مشکل هستیم نمی گذاریم جنگ سبب رکود اقتصادی جامعه و متوقف شدن حتی یک کارخانه شود. وی در مورد گزارش عملکرد دولت نیز گفت : دولت قرار است گزارش عملکرد خود را ابتدا به مجلس بدهد و سپس در رسانه ها منتشر کند. نبوی در مورد بحران پولی نیز گفت : به هیچ وجه بحران پولی مطرح نیست بلکه اسکناس کاغذ کم است و ما می خواهیم کمبود اسکناس را با ذخیره های مردم جبران کنیم.

نظر بهزاد نبوی در مورد تعهد و تخصص / تخصص باید در خدمت مکتب باشد 

وی در مورد تعهد و تخصص مدیران دولتی گفت : نظر ما این است که اول باید یک سری انسان متعهد و مومن به انقلاب داشت و بعد نیروهای متخصص را به کار گرفت . هیچ جای دنیا رهبری سطح بالای جامعه نخست وزیر یا رئیس جمهور تخصص خاصی نداشته اند بله ما در مقایسه با ریگان هنر پیشه سینما تخصص نداریم و متخصص نیستیم . بن بلا در جریان انقلاب الجزایر دیپلمه بود و مائو یک معلم بود لنین هم دانشجو بود دولت ما ضد تخصص نیست بلکه معتقد است باید تخصص در خدمت مکتب باشد و در غیر این صورت به گفته امام ضررش بیشتر است.(1)

 

محمد خاتمی رئیس هیئت ایرانی که برای تشریح مواضع کشورمان عازم کشورهای اروپایی شده است در مصاحبه ای اعلام کرد ریگان رئیس جمهور جدید آمریکا کاری بیشتر از آن چه کارتر کرد نمی تواند بکند. وی اظهار امیدواری کرد کشورهای اروپایی سکوت خود را شکسته و عراق را به خاطر تهاجم به ایران محکوم کنند
پاسخ آیت الله خلخالی به سید حسین خمینی

آیت الله خلخالی در پاسخ به اظهارات اخیر سید حسین خمینی که از برخی آرای دادگاه های انقلاب انتقاد کرده بود گفت : ایشان گفته اند احکام صادره مطابق با موازین نبوده نفهمیدیم که مراد از موازین موازین اسلام است یا موازین دموکراسی غربی ، اگر مراد موازین اسلامی است که همه احکام صادر شده و حکم درباره شهود مطابق دستور اسلام صادر شده و حکم درباره آنها اجرا گردیده است .

وی ادامه داد : اگر مراد از موازین اصول دموکراسی غربی است که باید متهم و مجرم وکیل هم داشته باشند مسائل دیگری که در غرب برای فراری دادن مجرم اعمال می شود و یا در زمان طاغوت در دادگستری و حالا هم جاری می شود اگر مراد این گونه موازین است که ما هیچ گاه آن موازین را در نظر نگرفته ایم. (2)

رجایی: انقلاب را ما به پیروزی نرساندیم بلکه مردم پیروز کردند

محمد علی رجایی نخست وزیر طی سخنانی در تکیه درخوانگاه گفت : این انقلاب به وسیله نخست وزیر یا رئیس جمهور و سایر شخصیت ها به پیروزی نرسید این انقلاب را برادران و خواهران مسلمان ما به پیروزی رساندند. وی در بخشی از سخنان خود گفت : در میان کسانیکه ادعای مبارزه داشتند فقط یک طیفی وجود داشت که مردم سال های سال آن را می شناختند و لیاقت و صلاحیت آنان را در معرض اسلام آزمایش کرده اند و دریافته اند که این طیف قادر است مردم و بشریت را به بهترین وجه اداره کند و این همان روحانیت متعهد و مبارز است .

وی ادامه داد : چنان چه مردم ما از اسلام دست بر نمی دارد از روحانیت اسلام شناس نیز دست بر نمی دارند و مردم ما که همیشه دعا می کردند خدایا ما حکومتی می خواهیم که در سایه آن اسلام عزیز شود و کفر و نفاق ذلیل گردند در سایه روحانیت متعهد و مسئول به آن رسیده اند.

معیار رجایی برای تشخیص انسان انقلابی از منافق

رجایی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به فداکاری های یاران امام حسین درصدر اسلام گفت ما برای درک انقلابی بودن افراد ملاک و معیار داریم و آن اسلام و امام است ما باید ببینیم کسانی را که دم از اسلام و انقلابی بودن می زنند اعمال و رفتارشان تا چه اندازه مطابق اعمال و امام است و مردم ما بر همین اساس است که انقلابی واقعی را از انقلابی کاذب تشخیص می دهند.(3)

شجونی : شمشیر قانون اساسی را تیز کنید و نگذارید کسی خلاف آن عمل کند

حجت الاسلام شجونی نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان ملت گفت : شمشیر قانون اساسی را تیزکنید و نگذارید کسی خلاف آن عمل کند. وی ادامه داد : بیش از 98 درصد مردم مسلمان ما به جمهوری اسلامی رای دادند و در جامعه اسلامی وقتی اکثریت مردم رای می دهند که جمهوری اسلامی باشد نباید به ضد انقلاب راه و مجال داد چون حریم مملکت حریم جامعه اسلامی است. شجونی با بیان این که روحانیت پای هیچ قرارداد ننگینی را امضا نکرده است اظهار داشت : علی (ع) بعضی اوقات سکوت می کرد ولی ابوذر می خروشید امروز نیز امام سکوت کرده اند ولی ما باید بخروشیم و آبروی ضد انقلاب را ببریم . (4)

تاسیسات مخابراتی و نظامی سلیمانیه بمباران شد

ستاد مشترک ارتش  در اطلاعیه شماره 338 خود از بمباران تاسیسات مخابراتی و نظامی سلیمانیه خبر داد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است : در عملیات تهاجمی تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز 13 آذر تاسیسات مخابراتی عراق در شرق سلیمانیه در شمال شرق عراق هدف قرار گرفت و بمباران شد میزان خسارات وارده به این تاسیسات حدود 80 درصد است. در حمله دیگری تاسیسات و کارخانه های نظامی عراق بین سلیمانیه و کرکوک بمباران شد که در این حمله میزان خسارات وارده 30 درصد بوده است . (5)

بهزاد نبوی: نظر ما این است که اول باید یک سری انسان متعهد و مومن به انقلاب داشت و بعد نیروهای متخصص را به کار گرفت . دولت ما ضد تخصص نیست بلکه معتقد است باید تخصص در خدمت مکتب باشد و در غیر این صورت به گفته امام ضررش بیشتر است

مردم اصفهان خواستار اخراج سلامتیان از مجلس شدند

گروه کثیری از اهالی اصفهان ضمن راهپیمایی و تظاهرات در این شهر خواستار اخراج احمد سلامتیان از مجلس شورای اسلامی شدند. روز گذشته به دعوت آیت الله طاهری امام جمعه اصفهان و نماینده امام در این استان راهپیمایی و تظاهراتی با شرکت گروه کثیری از مردم اصفهان در حمایت از روحانیت متعهد و ارگان های انقلابی صورت گرفت. در بخشی از قطعنامه مردم اصفهان در این زمینه آمده است : ما مردم اصفهان از این که یکی از نمایندگان این شهر به نام احمد سلامتیان به تضعیف روحانیت مبارز و مورد تائید امام و تضعیف مجلس شورای اسلامی اقدام و قلب امام امت را به درد آورده تاسف عمیق خود را ابراز و از مجلس شورای اسلامی قاطعانه می خواهیم این نماینده را از جمع خود اخراج کرده و بدانند از این پس نماینده ما نخواهد بود.(6)

خاتمی : ریگان کاری اضافه تر از کارتر نمی تواند بکند

محمد خاتمی رئیس هیئت ایرانی که برای تشریح مواضع کشورمان عازم کشورهای اروپایی شده است در مصاحبه ای اعلام کرد ریگان رئیس جمهور جدید آمریکا کاری بیشتر از آن چه کارتر کرد نمی تواند بکند. وی اظهار امیدواری کرد کشورهای اروپایی سکوت خود را شکسته و عراق را به خاطر تهاجم به ایران محکوم کنند.(7)

80 مهاجم مسلح در مهاباد کشته و زخمی شدند

در درگیری پاسداران و مهاجمین مسلح در حومه مهاباد 80 مهاجم مسلح کشته و زخمی شدند. یک مقام آگاه در سپاه پاسداران ارومیه اعلام کرد : برادران پاسدار مستقر در منطقه مهاباد که برای پاکسازی و خلع سلاح روستاهای مهاباد به روستاهای ایندیرقاش و گونگاله رفته بودند مورد هجوم ضد انقلاب قرار گرفتند. بر اساس این گزارش طی درگیری میان پاسداران و ضد انقلاب حدود 80 تن از مهاجمین کشته و یا زخمی شدند. همچنین یک تن از پاسداران انقلاب نیز در این درگیری به شهادت رسید.(8)

آیت الله بهشتی : تحت هیچ شرایطی تسلیم آمریکا نمی شویم

آیت الله بهشتی  رئیس دیوان عالی کشور که در بوشهر به سر می برد طی سخنانی اظهار داشت : تا زنده ایم تحت هیچ شرایطی تسلیم آمریکا و اقمار اروپائیش نمی شویم .  وی ادامه داد :‌بگذارید دستگاه های تبلیغاتی آمریکا ما را بکوبند ولی تبلیغات آنها موثر نخواهد بود ما مکرر به این ها گفته ایم شما آمریکائی ها نمی توانید عمق انقلاب اسلامی و تاکتیک ها و روش های ابتکاری ملت انقلابی ما را بفهمید برای این که معیار مطالعاتتان همان معیارهای ماتریالیستی غربی است و مغز ماتریالیست غربی نمی تواند معیارهای مردم خدادوست و شهادت دوست و عاشق فداکاری را درک کند.

آیت الله بهشتی در مورد تسخیر لانه جاسوسی نیز گفت : با اشغال لانه جاسوسی ملت قهرمان ما به آمریکا نشان داد که برای پاسداری از اسلامیت انقلاب و استقلال کامل جامعه انقلابی تا کجا حاضر است برود و از آن پس آمریکایی ها و اروپایی ها فهمیدند که با یک ایران تمام عیار مستقل روبرو هستند.(9)

پی نوشت :

1- اطلاعات ، 15 آذر1359، صفحه 2

2- اطلاعات ، 15 آذر1359، صفحه2

3-  جمهوری اسلامی ، 15 آذر1359، صفحه 11

4- جمهوری اسلامی ، 15 آذر1359، صفحه 7

5-  جمهوری اسلامی ، 15 آذر1359، صفحه4

6- کیهان ، 15 آذر1359، صفحه 12

7- کیهان ، 15 آذر1359، صفحه 2

8- اطلاعات ، 15 آذر1359، صفحه 2

9-  کیهان ، 15 آذر1359، صفحه 12

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها