کد خبر: ۱۸۷۵۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۷     ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
برای دفاع از دکتر احمدی نژاد، در گام اول باید واقعیت گذشته، حال و آینده دولت را خوب درک کنیم. برای درک واقعیت بی شک نیاز به استفاده از معیار و ابزار تشخیص ولی فقیه داریم.

پس ابتدا واقعیت را درک کنیم و از مواجهه با آن نگران نباشیم.

ضمناً وجود انتقاد یا ایراد نگران کننده نیست بلکه آنچه نگران کننده می تواند بشود، نبودن عزمی برای رفع ایراد هاست.



اما اصل مطلب؛

این بخش ابتدایی گرازش دکتر است. به کلمه پایبندی دقت کنید:

  در ابتدای این دیدار آقای احمدی نژاد رئیس جمهور مهرورزی، عدالت گستری، خدمت گذاری و همدلی و هم افزایی را از اصول و محورهای كاری این دولت ذكر كرد و گفت: همه موفقیتهای دولت نهم و دهم، حاصل پایبندی به ارزشهای الهی و آرمانهای انقلاب است
 

این هم چهار بند ابتدایی بیانات رهبر معظم انقلاب است. به کلمات شعار و پایبندی دقت کنیم:

  رهبر معظم انقلاب، پایبندی دولت به اصول و ارزشها و شعارهای جذابی همچون عدالتخواهی، استكبار ستیزی و خدمت رسانی صادقانه را ضروری و اثرگذار خواندند.

حضرت آیت الله خامنه ای با قدردانی از خدمات دولت، بر پایبندی به شعارها و جهت گیریهای اعلام شده تأكید كردند و افزودند: علت اقبال مردم در انتخابات سال 84 و 88 به رئیس جمهور همین شعارهای جذاب و ضروری بود چرا كه مردم به ارزشها و آرمانها پایبند و دلبسته اند.

ایشان، عدالتخواهی، استكبارستیزی، ساده زیستی، مقابله با منش اشرافیگری، «مقابله با ویژه خواری و سوءاستفاده از ارتباطات اقتصادی و غیراقتصادی» و خدمت رسانی صادقانه را از جمله شعارهای جذاب دولت خواندند و افزودند: اصول و ارزشهایی كه امام خمینی می فرمود و باعث محبوبیت ایشان در قلب ملتها شد از اساسی ترین شعارهای دولت است كه باید كاملاًٌ به آن پایبند بود.

رهبر انقلاب اسلامی، كار برای خدا را رمز برخورداری از توفیق الهی و ایجاد جذابیت در دلهای مردم برشمردند و تأكید كردند: اگر به هر علت تقید(به معنای پایبندی) به شعارهای دولت سست شود، توفیقات الهی نیز كم خواهد شد بنابراین با همان شور و نشاط و تلاش به خدمت صادقانه و بدون توقع ادامه دهید.


باید در کلمات و لحن بیان ایشان بارها و بارها دقت کرد. ایشان بین شعارهای دولت و پایبندی به شعارها تفکیک نموده و انتخاب این شعارها را درست و مثبت میدانند. چرا که شعارهای دولت شعارهای امام و انقلاب است. اما در مورد پاینبدی کامل به شعارها با صراحت دفاع ننمودند .

 به تایید پایبندی مردم بر ارزش ها و آرمانها در بند دوم دقت کنید. یعنی ایشان به تفاوت تایید تام و کامل و تاکید بر ضرورت پایبندی کامل فرق نهاده اند. انچه از این چهار بند به نظر میرسد تاکید بر پایبندی کامل به شعارهاست. یعنی شعارها خوب و جذاب بوده و هستند اما پایبندی کامل به شعارها محل تاکید است و انذار بند آخر نیز نسبت به کم شدن توفیقات الهی در صورت کاهش تقید(به معنای پابندی) نیز می تواند نشانه ای دیگر باشد.

البته راه حل پایبندی کامل و رفع این انذار را هم در پایان بند چهارم به این شکل بیان فرمودند: "بنابراین با همان شور و نشاط و تلاش به خدمت صادقانه و بدون توقع ادامه دهید". این جمله هم دارای جنبه خوف است و هم جنبه رجا.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
از اینکه دائما به دنبال این هستید که کلمه ای از کلام حضرت آقا دربیاورید تا تاییدیه ای باشد بر احمدی نژاد خسته نشدید. به اعتراف عموم این جلسه آقا انتقاد بود و توصیه و کلیاتی که در تایید جهتگیری های دولت .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
خیلی بحث خوبی بود
انتقادهای آقا در مورد اصول دول نبود درمورد اجراییات و کارها بود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها