کد خبر: ۱۸۸۰۴۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۱۹ آذر ۱۳۹۲
مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان از پیگیری جدی این صندوق برای اجرایی شدن قانون مشاغل سخت برای خبرنگاران خبر داد و گفت: اجرای این قانون توسط صندوق حمایت از نویسندگان با هماهنگی وزارت ارشاد از سر گرفته شد.

مهدی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس درباره آخرین جزئیات قانون مشاغل سخت در مورد خبرنگاران، اظهار داشت:‌ هم‌اکنون در حال انجام مقدمات لازم به منظور تحقق این مهم هستیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، ‌روزنامه‌نگاران و هنرمندان ادامه داد: طی روزهای گذشته جلسه‌ای با حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این منظور برگزار و مقدمات پیشبرد این امر فراهم شد.

وی بیان داشت: نتیجه این جلسه این بود که قرار شد صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران کماکان این بحث را دنبال و ساز و کار آن را  فراهم کند.

شجاعی ادامه داد: امید است که این مهم به نتیجه برسد و با پیگیری اهالی رسانه این قانون اجرایی شود.

به گزارش فارس؛‌ اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور نسبت به روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در دولت هشتم تصویب شده بود اما تاکنون خبرنگاران و روزنامه‌نگاران هنوز نتوانسته‌اند از مزایای این قانون بهره‌مند شوند.

هفت مرداد سال جاری آئین‌نامه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری که مصادیق خبرنگاری را کاملاً شفاف و تعیین می‌کرد در جلسه شورای معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب شد.

چندی پیش سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه «طبق قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، افرادی که 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب در فعالیت‌های سخت و زیان‌آور مشغول باشند، می‌توانند بازنشسته شوند» در عین حال گفته بود: سخت و زیان‌آور بودن مشاغل، در قانون دارای شرایط خاصی است.

12 مرداد امسال و چند روز قبل از پایان دولت، وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی آئین‌نامه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و آئین‌نامه قانون سخت و زیان‌آور حرفه خبرنگاری را برای اجرا به معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه ابلاغ کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها