کد خبر: ۱۸۸۵۶۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۲۱ آذر ۱۳۹۲
معاون مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: 80 خبرنگار و عکاس از رسانه‌های محلی و ملی مراسم عزاداری پیاده‌روی حرم تا حرم اربعین حسینی مردم قم را پوشش می‌دهند.

به گزارش 598 به نقل از ایسنا، «محمد خامه‌یار» در جلسه‌ی کمیته‌ی رسانه مراسم پیاده‌روی حرم تا حرم اربعین مردم قم در خانه‌ی مطبوعات این استان افزود: یکی از مراسم پرشور مذهبی شیعیان مراسم پیاده‌روی مشتاقان اباعبدالله(ع) به سمت کربلا در عراق است و با توجه به این‌که هزاران تن از عاشقان مکتب تشیع فرصت حضور در این مراسم را ندارند امسال برای نخستین بار مراسم مشابهی در شهر قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌زمان با اربعین حسینی به همت تولیت‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، هم‌چنین برخی دستگاه‌های فرهنگی استان قم مراسم عزاداری حرم تا حرم مابین حرم مطهر حضرت معصومه تا مسجد جمکران به طول هفت کیلومتر برگزار می‌شود.

معاون مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: با توجه به این‌که این حرکت باید در رسانه‌های ملی و بین‌المللی جلوه خاصی یابد در ستاد برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی کمیته‌ی رسانه تشکیل شده است.

خامه‌یار گفت: در حاشیه‌ی برگزاری این مراسم، مسابقه‌ی عکس نیز برگزار می‌شود و به شش نفر از پدیدآورندگان آثار برتر هدایای معنوی سفر به کربلای معلی و مشهد مقدس داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته‌ی رسانه‌ای ستاد برگزاری مراسم حرم تا حرم اربعین حسینی در قم همه‌ی امکانات لازم برای انعکاس هر چه سریع‌تر اخبار و گزارش‌های تصویری را در مسجد مقدس جمکران و پس از پایان مراسم مهیا می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها