کد خبر: ۱۹۰۴۷۳
زمان انتشار: ۱۸:۳۶     ۲۷ آذر ۱۳۹۲
دبير ستاد منشور اخلاقي گفت: در صورتي که باشگاه پرسپوليس اين کار را انجام دهد، کاملا قانوني بوده و در آيين نامه هم پيش بيني شده است.
حجت الاسلام عليرضا عليپور در گفتگو با ايپنا، درباره اظهارات رييس کميته استيناف مبني بر اينکه مشخص نيست عليپور قانون يک چهلم را از کجا آورده، اظهار داشت: طبق ماده 23 ايين نامه انضباطي فدراسيون فوتبال، مصاحبه با رسانه هاي گروهي عليه مسئولان فدراسيون، مقامات رسمي مسابقات، تيم ها، داوران، بازيکنان و ساير دست اندرکاران تخلف از مقررات محسوب مي شود. مرتکب اين تخلف بنا بر مسئوليت شخصي و فردي ملزم به پرداخت جريمه نقدي از 3 تا 50 ميليون ريال است و با رعايت حقوق باشگاه از يک تا 8 مسابقه محروميت در پي دارد. اما يک تبصره و يک تذکر وجود دارد که مي گويد: در صورتي که اظهارنظر فردي بوده و منجر به محروميت فرد مصاحبه کننده از همراهي تيم مربوط شود، علاوه بر جريمه خسارت وارد شده به باشگاه را نيز بايد پرداخت کند. ضمنا باشگاه مي تواند از محل دريافتي و قرارداد بازيکن يا مربي يا ساير مقامات رسمي تيم نسبت به درخواست تبديل محروميت و جريمه نقدي از طريق کميته انضباطي فدراسيون اقدام نمايد.

وي ادامه داد: به عنوان مثال مقام قضايي فدراسيون که کميته استيناف است، تشخيص داده 7 ميليون تومان تومان جريمه کافي نيست و به همين دليل دو جلسه دايي را محروم کرده است. از اين رو باشگاه نبايد به واسطه اعمال فردي سرمربي ضرر کند و جهت دفع ضرر باشگاه مي تواند درخواست خود را به کميته انضباطي مبني بر تبديل محروميت به جريمه نقدي و کسر قرارداد ارائه دهد. جريمه دايي نبايد تبديل به جريمه فني شود. درصورتي که کميته انضباطي جريمه نقدي را محاسبه کند و پرداخت شود.

دبير ستاد منشور اخلاقي همچنين گفت: بايد به اين نکته توجه کرد که ليگ مسابقاتي 92-93 سي هفته مي باشد و در مراحل مختلف جام حذفي تا فينال حدودا 6 تا 8 هفته اضافه مي شود و اگر نيمه نهايي و فينال رفت و برگشت باشداين تعداد 10 افزايش مي يابد. يک چهلم از مجموع مسابقات ليگ و جام حذفي بدست مي آيد. کل قرارداد به علاوه حقوق و مزاياي دايي تقسيم بر 40 مي شود و ضربدر دو. عدد بدست آمده جريمه نقدي ايشان خواهد بود. در صورتي که باشگاه پرسپوليس اين کار را انجام دهد، کاملا قانوني بوده و در آيين نامه هم پيش بيني شده است.

عليپور در ادامه افزود: از همکارانمان در کميته استيناف خواهشمندم مطالعه شان و کار مربوط به کميته شان را بالا ببرند. آنها بايد حساس باشند که مسائل حقوقي دادگاه ها نسبت به کار ما متفاوت است. استناد ما به آيين نامه قبلي است زيرا آيين نامه جديد به تصويب مجمع نرسيده و در فصل جاري تمام تصميمات بايد روي آيين نامه قبلي گرفته شود. اميدوارم دوستان ما در ارکان قضايي فدراسيون با دقت و ملاحظه بيشتري به وظايف خود عمل کنند. مساله يک چهلم نيز هيچ ربطي به شب يلدا ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها