کد خبر: ۱۹۰۵۳۵
زمان انتشار: ۲۰:۳۸     ۲۷ آذر ۱۳۹۲
گردانندگان شش باند سازمان یافته که به اقدامات تبهکارانه گسترده‌ای در کرج دست می‌زدند در اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی پلیس به دام افتادند.در یکی از عملیات‌ها دزد فراری به خانه‌ای پناه برد و دو خواهر را به گروگان گرفت

رئیس پلیس کرج با اظهار این‌که پلیس تنها در 4 درصد پیشگیری از سرقت‌ها تأثیر‌گذار است، گفت: پلیس نمی‌تواند پاسخگوی ضعف یا فقدان آگاهی در جلوگیری از سرقت‌ها باشد. 
سرهنگ سید حسین سید حقیقی، رئیس جدید پلیس کرج با حضور در دفتر روزنامه ایران در استان البرز در نشستی صمیمانه به خبرنگار شوک گفت: وقوع جرم در هر سرزمینی یک امر بدیهی است و کسی نمی‌تواند این موضوع را انکار کند، اما مسأله زمانی اهمیت دارد که در این شرایط چطور می‌توان وقوع جرایم را مورد کنترل قرار داد و این‌که چگونه می‌توان با توجه به بسترهایی که وجود دارد از وقوع آن و آسیب‌هایی که جامعه را مورد تهدید قرارمی‌دهد جلوگیری کرد.وی مهاجرپذیری کرج را یکی از عوامل مهم وقوع جرم دانست و گفت: به‌طور قطع کنترل جرایم با توجه به تعدد قبایلی که وجود دارد بسیار دشوار است این در حالی است که در سایر استان‌ها شاهد هستیم به‌راحتی شناسایی مجرمان با توجه به وجود دو یا چند قبیله کاملاً آسان‌است ولی در کرج از همه شهر‌های کشور حضور دارند و مهاجرپذیری باعث شده بافت این کلانشهر متفاوت باشد. اقدامات پلیس در دو بخش اقدامات سخت و نرم صورت می‌‌گیرد، به‌طوری که کارکرد پلیس در ارتباط با دستگاه‌های قضایی، دستگیری مجرمان و پیگیری مسائل امنیت مردم در روند اجرایی جزو اقدامات سخت است. 
وی افزود: بررسی‌های پلیسی نشان می‌دهد صرف انجام اقدامات امنیتی نمی‌تواند پلیس را به هدف والای احساس امنیت برساند، یعنی تنها برخورد انتظامی برای مردم امنیت آور نخواهد بود بلکه در کنار این اقدامات و حتی مقدم بر آن باید نقش‌ها و وظایف نهادهایی که می‌توانند در تولید امنیت پلیس مؤثر واقع شوند جدی گرفته شود. حلقه‌آخر آسیب‌های اجتماعی ایفا‌گر نقش دستگیری و کنترل جرایم را در جامعه دارد، حلقه‌های دیگری هم باید در قالب نهاد اجتماعی و مردم نهاد نقش خود را ایفا کنند تا این زنجیره بتواند به شکل‌گیری احساس امنیت در جامعه منجر شود وگرنه باید شاهد آن باشیم که با وجود همه تلاش‌های شبانه روزی که از سوی نیروهای پلیس صورت می‌گیرد باز هم به هدفی که داریم نرسیم.

کاهش 19 درصدی قتل در کرج 
رئیس پلیس کرج با این حال از کاهش 5 درصدی جرایم خشن طی هشت ماه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: سرقت مسلحانه و وقوع 19 درصد قتل مهار شده است، همچنین سرقت خانه 10 درصد، سرقت مغازه 9 درصد، کیف قاپی 32 درصد و سایر سرقت‌ها 45 درصد کاهش یافته‌اند. 
وی در ادامه به موضوع روند بازدارندگی از وقوع جرایم اشاره کرد و گـــــفت: با وجود تلاش‌هایی که در این راستا صورت می‌گیرد متأسفـــــانه 32 درصد مجرمان مرتکــــــــب تکرار جرم هستند، باید از دیگر ظرفیت‌های قانونی و اقتصادی و فرهنـــــگی استفاده شود تا در نهایت وقوع جرایم را تحت کنترل قرار دهیم. با دستگـــــیری و بازداشت و روند گذشته برخورد با جرایم، نمـــــی‌توان شاهد تحول در این زمینه بود. 
دستگیری باند قاچاق عتیقه‌جات 
3 عضو باند قاچاق عتیقه‌جات که در تلاش بودند اشیای عتیقه‌ دوره‌ باستانی ایران را ترانزیت کنند با تلاش مأموران کلانتری 14 رسالت کرج دستگیر شدند.سرهنگ سیدحقیقی گفت: مأموران کلانتری با انجام اقدامات اطلاعاتی ویژه پلیسی توانستند محل نگهداری اشیای عتیقه دوره قدیمی ایران باستان که در یک مجتمع مسکونی در محدوده رجایی شهر واقع شده بود را کشف کرده و با کنترل شبانه‌روزی، قاچاقچیان را دستگیر و برای بازجویی به کلانتری منتقل کنند. 
در بازرسی از محل اختفای آن‌ها یک کارتن حاوی اشیای عتیقه و زیر خاکی که 3 انگشتر، 11 سکه قدیمی، 2 مجسمه، 4 ظرف شیشه‌ای و کوزه، 3 کاسه سفالی، 3 کاسه سنگی، یک خمره، 12 سنگ قدیمی، تعدادی مهرهای قدیمی و تکه‌های فلزی لوله‌ای شکل، 2 شیشه تراشیده قدیمی و... کشف شد و بررسی‌ها نشان داد هر سه قاچاقچی از سطح سواد پایین برخوردار بوده و نیاز مالی را انگیزه اقدامات خود دانستند.

سوداگران مرگ در دام 
مأموران کلانتری 39 گلشهر کرج هنگام گشتزنی با مشکوک شدن به سرنشینان یک پراید سفید رنگ توانستند محموله سنگین موادمخدر را کشف کنند. 
در اقدام عملیاتی دیگری جاعل حرفه‌ای اسکناس و اسناد دولتی که به طرز ماهرانه‌ای اقدام به جعل می‌کرد با پیگیری پلیس دستگیر و روانه زندان شد. 
در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر رفت و آمدهای مرموز در یک واحد آپارتمانی، مأموران کلانتری 46 دهقان‌ویلای کرج با کنترل شبانه‌روزی توانستند در بازرسی از این خانه تعداد زیادی اسکناس تقلبی و تجهیزات تکثیر آن را کشف کنند. 
این جاعل در بازجویی مأموران دایره مبارزه با جعل مدعی شد برای پرکردن اوقات فراغت خود اقدام به جعل می‌کرده و هیچ سوءاستــــــفاده‌ای نکرده است اما در ادامه بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و همدستش را لو داد.

گروگانگیری در صحنه فرار یک دزد 
مأموران پلیس کرج در یک عملیات پلیسی دشوار موفق به آزادی دو گروگان از چنگال گروگانگیر شدند. 
سرهنگ سیدحسین سیدحقیقی، رئیس پلیس کرج در تشریح این خبر اظهار داشت: ساعت 3 و 15 دقیقه نیمه‌شب 22 آذرماه سال جاری مأموران کلانتری 22 مهرشهر هنگام گشتزنی متوجه شدند دو دزد در حال سرقت از یک پراید هستند. 
وی ادامه داد: دزدان با دیدن مأموران قصد فرار داشتند که با اقدام بموقع و عکس‌العمل سریع عوامل گشت سرانجام یکی از دزدان که مجهز به یک قمه و چاقو بود، دستگیر شد و مأموران با فرار همدست وی مواجه شدند. مأموران در ادامه به تعقیب مرد فراری پرداختند و وی با استفاده از زور وارد یک خانه شده و دو خواهر که در آنجا بودند را با استــــفاده از یک قمه همراه خود به گروگان گرفت. 
سرهنگ سیدحقیقی اظهار داشت:‌ مأموران با مشاهده وضعیت بحرانی در اقدامی ضربتی موفق به رهایی هر دو گروگان و دستگیری دزد گروگانگیر شدند.بررسی‌ها نشان داد دزد گروگانگیر که کوروش نام دارد تاکنون چهار بار روانه زندان شده که آخرین بار پس از سپری کردن 4 سال محکومیت، 2 ماه پیش از زندان آزاد شده است. 
سرهنگ سیدحقیقی همچنین با بیان اعترافات دزد دیگری که امیر نام دارد، گفت: ‌وی به 5 فقره سرقت داخل خودرو و وسایل آن اعتراف کرده است.بنابر این گزارش، مأموران پلیس کرج در عملیات مختلف دیگری توانستند گردانندگان یک باند قاچاق دارو و کالاهای بهداشتی و باندی افیونی با 132 کیلوگرم تریاک را دستگیر کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها