کد خبر: ۱۹۱۱۶۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۳۰ آذر ۱۳۹۲
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عودت حق بیمه پرداختی برای کارکنان رسانه ها خبر داد.
به گزارش 598 به نقل از ایرنا ، معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی روز شنبه افزود: اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی حق بیمه پرداختی برای کارکنان رسانه ها را با هدف حمایت از کارآفرینان و صاحبان امتیاز مطبوعاتی که به تکلیف قانونی در قبال همکاران خود مطابق ماده 46 قانون مطبوعات پایبند بوده اند را به آنان عودت می دهد.
 
وی به شرایط این تسهیلات اشاره کرد و ادامه داد: رسانه های منظور، باید در حال انتشار باشند، ضمن اینکه نشریات دولتی یا متعلق به بخش عمومی و همچنین بولتن های داخلی مشمول این حمایت نیستند.
 
انتظامی افزود: صاحبان امتیاز باید فهرست بیمه مربوط به شهریور سال جاری را ارائه کنند، فیش صادره سازمان تأمین اجتماعی نیز به نام رسانه( نشریه، خبرگزاری و یا سایت خبری دارای مجوز) یا صاحب امتیاز باشد، همچنین فهرست بیمه برای روزنامه ها، هفته نامه ها و دوره های انتشار بالاتر، به ترتیب حداقل شامل 25 و 12 و 17 نفر باشد.
 
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد همچنین گفت: چنانچه این فهرست حداکثر تا پانزدهم دی ماه طی نامه رسمی به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی ارسال شود، حداکثر تا پایان دی ماه معادل شش برابر رقم پرداختی به حساب امتیاز نشریه واریز می شود و البته این زمان قابل تمدید نیست.
 
انتظامی خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از حقوق خبرنگاران و تشویق کارآفرینان و صاحبان امتیاز رسانه هایی که به تکالیف قانونی خود به ویژه ماده 46 قانون مطبوعات عمل می کنند و همچنین توسعه اشتغال پایدار، این قاعده در سال بعد به عنوان یکی از پایه ها و معیارهای توزیع یارانه مطبوعات منظور می شود.
 
وی گفت: به منظور تسری این الگو، فهرست این رسانه ها شامل نام رسانه و تعداد نفرات بیمه شده، اطلاع رسانی خواهد شد.
 
ماده 46 قانون مطبوعات متذکر می شود، صاحبان امتیاز و مدیران مسوول موظفند تمام کارکنان نشریه را بیمه کنند تا در صورتیکه به حکم دادگاه یا رای هیات نظارت یا به هر دلیل دیگر نشریه تعطیل شد، تا زمان اشتغال مجدد طبق مقررات کار، حقوق قانونی آنها پرداخت شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها