کد خبر: ۱۹۱۲۵۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۰۱ دی ۱۳۹۲
بهانه احتمالی آمریکا برای جاسوسی از اسرائیل:
می خواستیم مطمئن شویم که اسرائیل واقعا قصد تهاجم نظامی به ایران را دارد یا خیر!
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، ادوراد اسنودن در تازه ترین افشاگری های خود از اسنادی سخن گفت که حاکی از جاسوسی امریکا و انگلیس از اسرائیل هستند. وی اعلام کرد علاوه بر برخی مقامات رژیم صهیونیستی، مسئولان اتحادیه اروپا، ساختمان‌های دولتی آلمان در برلین و در نقاط برون مرزی،سران سازمان‌های فراهم‌آورنده کمک‌های انسانی و مالی به آفریقا، سازمان‌هایی مانند برنامه توسعه سازمان ملل متحد، صندوق بین‌المللی اضطراری کودکان سازمان ملل (یونیسف) و یک سازمان فرانسوی فعال در فراهم‌سازی خدمات داوطلبانه پزشکی در مناطق درگیر تنش، و همچنین رئیس جامعه اقتصادی کشورهای آفریقای غربی و پیامک‌هایی که او به همکارانش فرستاده نیز طعمه جاسوسی های سازمان ارتباطات دولتی انگلیس با همکاری همتای آمریکایی‌اش، یعنی آژانس امنیت ملی بوده اند.

در این گزارش که روز جمعه منتشر گشته است اسناد جاسوسی ها از سال 2008 تا 2011 فاش گردید. در این گزارش آمده است سازمان ارتباطات دولتی انگلیس و آژانس امنیت ملی امریکا در ژانویه سال 2009 آدرس ایمیلی را مورد هدف جاسوسی های خود قرار داده اند که متعلق به نخست وزیر وقت اسرائیل یعنی ایهود اولمرت بوده است.

این جاسوسی البته فقط به اولمرت ختم نمی شود، بلکه ایهود باراک و نتانیاهو نیز جزو هزار طعمه جاسوسی اولسازمان های اطلاعاتی امریکا و انگلیس-از لحاظ اهمیت و از بین طعمه های 60 کشور دنیا- بوده اند.

در این میان، واکنش صهیونیست ها بسیار جالب توجه است. اگرچه مقامات رژیم صهوینیستی پاسخ رسمی و مستقیمی به امریکا نداده اند اما شبکه 2 تلویزیون اسرائیل به نقل از منابع غیررسمی در بیت المقدس با زیر سوال بردن اصل ماجرا درباره نتانیاهو اعلام کرد: ”مقامات ما با این گونه افشاگری ها واهمه ای به خود راه نمی دهند. آقای نتانیاهو نه رایانه ای در اتاق کار خود دارد، نه از ایمیل استفاده می کند، و نه تلفن شخصی دارد! امریکایی ها باید راه دیگری برای جاسوسی از وی انتخاب کنند".

اما اولمرت به خبرنگاران گفت: ”ایمیلی که امریکا مدعی جاسوسی آن است حساسیت ویژه ای نداشته و آسیب مخرب امنیتی به اسرائیل وارد نمی کند."تنها واکنش جدی مقامات اسرائیلی به این خبر به نقل از شبکه 2 اسرائیل- این بوده است که ”امریکا باید تعهد دهد این نظارت ها را متوقف کند."

استفاده از لفظ نظارت به جای جاسوسی به نوبه خود بسیار جالب توجه است. به نظر می رسد این دو متحد دیرین، قصد دارند با بی اهمیت جلوه دادن ماجرا اجازه ندهند اذهان عمومی بیش از پیش از شکاف های متعددی که در اتحاد این دو واقع شده آگاهی یابند. این در حالی است که اسناد نشان می دهند امریکا حتی از موسسه فیزیک دانشگاه اورشلیم نیز جاسوسی می کرده است!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها