کد خبر: ۱۹۱۵۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۱۳ شهريور ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از فارس، محمد كرمي‌راد عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: به نظر مي‌رسد مسائل و موضوعاتي كه در خصوص درياچه اروميه اتفاق مي‌افتد، بي‌ارتباط با برخورد سپاه با گروهك پژاك نباشد لذا مردم اروميه بايد مواظب باشند تا در دامي كه ضد انقلاب گسترده است، گرفتار نشوند چرا كه آنها قصد بهره‌برداري از اين مسائل را دارند.

وي افزود: ضد انقلاب و بيگانگان با سوء‌استفاده از يك مسئله ملي و داخلي قصد بحران آفريني در كشور را دارند و مي‌خواهند اين درياچه را قرباني مطامع خود كه همان ايجاد چالش امنيتي در كشور است، كنند.

اين نماينده مجلس در ادامه تصريح كرد: اتفاقاتي كه در روزهاي اخير در اروميه رخ مي دهد بسيار مهم است و بايد با هوشياري با آن برخورد كرد چرا كه مي‌بينيم دست بيگانگان از آستين اين قضايا بيرون مي‌آيد.

كرمي‌راد با اشاره به شايعه‌هاي بي‌اساس بيگانگان مبني بر استخراج اورانيوم از كف درياچه اروميه تاكيد كرد: اين ادعاهاي بي‌اساس به دليل اينكه اكنون ايران در آستانه مذاكرات جديد در خصوص مسائل هسته‌اي كشور است، ‌مطرح مي‌شود و با اين شايعات قصد دارند، مذاكرات را حاشيه‌دار كرده و با ارائه گزارشات متناقض ابهام و ترديد ايجاد كنند.

وي اضافه كرد: اين شايعه يكي از سناريو‌هايي است كه لازم است تمام نمايندگان اروميه در مجلس و تمام مردم آذربايجان غربي و سياسيون اين استان متوجه آن باشند و اجازه ندهند دشمنان كشور از اين موضوع سوء استفاده كنند.

اين عضو كميسيون امنيت ملي مجلس كاهش ميزان آب به دليل خشكسالي سال‌هاي گذشته را دليل خشك شدن درياچه اروميه دانست و تاكيد كرد: طبيعي است كه آب درياچه به دليل خشكسالي‌هاي مدام اين سال‌ها كاهش يابد لذا نمايندگان و مردم نبايد اجازه بهره‌برداري‌هاي سياسي و ايجاد بحران در كشور را به بيگانگان و عوامل ضد انقلاب دهند.

كرمي راد در پايان تاكيد كرد: اگر ايران قصد استخراج اورانيوم از كف درياچه اروميه را داشت، نيازي به خشك كردن اين درياچه نبود و همانطور كه مي‌توان نفت را از كف دريا استخراج كرد، استخراج اورانيوم نيز با وجود آب داشتن درياچه ممكن بود لذا مشخص است كه اين شايعات و سخنان واقعا بي اساس و احمقانه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها