کد خبر: ۱۹۲۱۷۹
زمان انتشار: ۱۹:۳۹     ۰۴ دی ۱۳۹۲

منتقد کرملین و غول تجاری روسیه که پس از 10 سال حبس با عفو رئیس جمهوری این کشور از زندان آزاد شده، قرار است پیش از کریسمس با همسر و سه فرزندش در برلین آلمان دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اولگا پیسپانن، سخنگوی مخائیل خودورکوفسکی گفت: خانواده خودورکوفسکی 10 سال از هم دور بوده‌اند و هم اکنون زمان آن رسیده تا بار دیگر یکدیگر را ملاقات کنند.

خودورکوفسکی که اعلام کرده قصد دارد از روسیه برود احتمالا به سوئیس نقل مکان می‌کند، کشوری که دو پسر دوقلویش در آن به مدرسه می‌روند و قصد دارد در این رابطه با خانواده‌اش گفت‌وگو کند.

وزارت امور خارجه سوئیس اعلام کرده که درخواست این مرد روز سه شنبه برای دریافت ویزای سه ماهه شینگن دریافت شده است.

خودورکوفسکی که زمانی ثروتمندترین مرد روسیه به شمار می‌رفت، در یکی از مصاحبه‌هایش در زندان گفته بود: خانواده‌ام، ثروت من هستند و علی رغم زندانی بودن ما با هم در ارتباط هستیم. من در لاتاری زمان پیروز شده‌ام چرا که همسرم تمام این مدت را برایم صبر کرده است، او نیمی از قلب من است.

روز شنبه و پس از آزادی از زندان، خودورکوفسکی 50 ساله با والدین سالخورده و بزرگترین پسرش پاول که از همسر اولش است، دیدار کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه با اعلام عفو خودورکوفسکی رو‌س‌ها را دچار بهت و حیرت کرد. وی به اتهام ارتکاب جرایم اقتصادی دوبار در سال‌های 2005 و 2010 میلادی محکوم شد و زمانی را در سیبری و منطقه‌ای در کارلیا نزدیک به مرز فنلاند گذراند و قرار بود در اوت 2014 میلادی آزاد شود.

بازرسان روس پیشتر احتمال تشکیل یک پرونده دیگر را علیه این منتقد کرملین اعلام کرده بودند.

خودورکوفسکی به خاطر ابتلای مادر 79 ساله‌اش به سرطان قبلا درخواست عفو کرده بود.

آناستازیا خودورکوفسکی، دختر میخائیل خودورکوفسکی گفت، زمانی که پیامی مبنی بر آزادی پدرش را دریافت کرد، بسیار خوشحال شد.

او گفت: برادرانم ایلیا و گلب از شنیدن خبر آزادی پدر، شوکه شدند. به یاد نمی‌آورم آخرین زمانی را که با یکدیگر کریسمس را جشن گرفتیم، کی بود. پدر را زمانی که 12 سال داشتم به زندان بردند. برادران دوقلویم او را تنها پشت میله‌های زندان دیدند.

حامیان خودورکوفسکی می‌گویند که پوتین در یک اقدام تلافی‌جویانه وی را به زندان انداخته چرا که این غول نفتی از مخالفان پوتین حمایت می‌کرده و علنا منتقد پوتین بوده است.

کمپانی نفتی خودورکوفسکی موسوم به "یوکوس" منحل و به دولت فروخته شد.

البته خودورکوفسکی روز یکشنبه در برلین به خبرنگاران گفت که به دنبال انتقام گرفتن از پوتین نیست و متعهد شد تا به زندانیان سیاسی در روسیه کمک کند.

وی در وب سایت خود روز سه شنبه از آزادی دو تن از اعضای گروه موسیقی دختران ضد پوتین استقبال و به آن‌ها تاکید کرد تا از انتقام گرفتن اجتناب کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها