کد خبر: ۱۹۲۱۸۵
زمان انتشار: ۱۹:۴۱     ۰۴ دی ۱۳۹۲

جمعی از دانشجویان حامی اخوان المسلمین مصر بار دیگر با برگزاری تظاهراتی "کودتای نظامی" را محکوم کرده و بازگشت "مشروعیت" را خواستار شدند. این در حالی است رئیس جمهور موقت مصر ضمن اعلام سه روز عزای عمومی به خاطر قربانیان انفجار در مجتمع امنیتی مصر تاکید کرد که اقدامات لازم را برای مبارزه با تروریسم اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جمعی از دانشجویان دانشگاه الازهر بار دیگر با برگزاری تظاهرات "کودتای نظامی" مصر را محکوم کرده و آزادی دانشجویان بازداشت شده را خواستار شدند.

دانشجویان این دانشگاه با تعطیل کردن کلاس‌های درس و امتحانات، بر خواسته خود مبنی بر بازگشت "مشروعیت" تاکید کردند.

در همین راستا نیروهای امنیتی مصر با یورش به دانشگاه و استفاده از گاز اشک آور تظاهرات دانشجویان را سرکوب کردند که در پی آن 10 دانشجوی دختر این دانشگاه بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

همچنین مصری‌های حامی اخوان المسلمین در شماری از شهرها و مناطق مختلف مصر از جمله شهر "10 رمضان" واقع در استان الشرقیه با برگزاری تظاهراتی برکناری عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر از سمتش را خواستار شدند.

در اسکندریه نیز جنبش "جوانان مخالف کودتا" با برگزاری راهپیمایی شبانه خواهان برکناری "دولت کودتا" شدند.

در استان سوئز جنبش "اعضای ضد کودتا" با برگزاری راهپیمایی شبانه قصاص قربانیان تظاهرات‌ها را خواستار شدند.

در دانشگاه‌های عین شمس، المنیا و اسیوط نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد و در پی درگیری‌ها میان دانشجویان و نیروهای امنیتی چند تن از دانشجویان زخمی شدند. جنبش "زنان علیه کودتا" نیز در استان "الشرقیه" با برگزاری تظاهرات خواهان تحریم همه پرسی شدند.

از سوی دیگر و به دنبال وقوع انفجار در مجتمع امنیتی مصر که به کشته شدن 15 تن و زخمی شدن 140 تن دیگر انجامید، عدلی منصور، رئیس جمهوری موقت مصر با صدور بیانیه‌ای سه روز عزای عمومی به خاطر قربانیان این انفجار اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: خون شهیدان ما به هدر نخواهد رفت و ما تمامی کسانی را که برای مصر توطئه می‌کنند مجازات خواهیم کرد تا همگان بدانند که بازی کردن و سوء استفاده از توانایی‌های ملت مصر خط قرمزی است که هیچ کس حق تجاوز از آن یا حتی نزدیک شدن به آن را ندارد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: جنگ ما علیه تروریسم اولویتی اساسی و مسئولیت اصلی ما برای حفاظت از شهروندان مصری است و موسسات ذی‌ربط اقدامات لازم و تدابیر امنیتی ویژه‌ای را برای برقراری امنیت و حفاظت از جان شهروندان و مبارزه با تروریسم اتخاذ خواهند کرد.

از سوی دیگر محمد البلتاجی، یکی از رهبران زندانی اخوان المسلمین در پیامی در پایگاه‌ اجتماعی "فیس‌بوک" اعلام کرد که روز شنبه گذشته اعتصاب غذا کرده است.

وی عنوان داشت که ممنوع الملاقات شده و به زندان انفرادی منتقل شده است.

البلتاجی در ادامه افزود: من به یاری خدا تا آخرین لحظه زندگی‌ام پایدار خواهم ماند تا به ظالمان بگویم که ظالمند. من همچنان به اعتصاب غذی خود ادامه خواهم داد تا "دولت کودتا" و وزارت کشور از برخوردهای غیر انسانی خود با من دست بردارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها