کد خبر: ۱۹۲۱۸۷
زمان انتشار: ۱۹:۴۲     ۰۴ دی ۱۳۹۲

یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس، رئیس جمهوری روسیه را مرد سال خواند و وی را به دلیل موضع مسکو نسبت به سوریه و توقف حمله نظامی غرب، مستحق دریافت جایزه صلح نوبل دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، جورج گالووی، یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس گفت: به نظر من ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مرد سال است و نمی‌دانم چه طور کسی می‌تواند در برابر این کاندیداتوری بایستد. او ابتدا در خصوص مساله ادوارد اسنودن، افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا و سپس در مورد پیشنهاد تحویل و انهدام سلاح‌های شیمیایی دولت سوریه کار معرکه و فوق‌العاده‌ای انجام داد.

این قانونگذار انگلیسی افزود: منظور من این است که هنگامی که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به همراه ویلیام هیگ، همتای انگلیسی خود در کنفرانس خبری گفت که تنها راه متوقف کردن حمله قریب‌الوقوع به سوریه این است که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه سلاح‌های شیمیایی خود را تحویل دهد، پوتین از این فرصت به درستی استفاده کرد.

جورج گالووی همچنین معتقد است، پوتین و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه جهان را از یک فاجعه نجات دادند.

وی افزود: اگر شما به این دلیل جایزه صلح را ندهید، مطمئن نیستیم که به چه دلیلی می‌خواهید جایزه صلح را اعطا کنید. شاید شما می‌خواهید جایزه را به کسی مثل باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا بدهید که جایزه صلح نوبل را برای ایجاد جنگ و آشوب در سراسر جهان دریافت کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها