کد خبر: ۱۹۲۳۰۷
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۰۵ دی ۱۳۹۲
معاون مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها استاندارد است، جزئیات عرضه بنزین اروپایی در تهران و سایر کلانشهرهای کشور را تشریح کرد و گفت: از پایان دی در ۵۰ درصد جايگاه‌هاي تهران و كرج، بنزين يورو ۴ توزيع می‌شود.
به گزارش 598 به نقل از مهر, شاهرخ خسرواني درباره آخرین وضعیت عرضه و توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴ و ۵ اتحادیه اروپا در کلانشهرها، گفت: در حال حاضر بخش زيادي از پروژه‌هاي توسعه‌اي و ارتقای كيفيت در پالایشگاه‌ها راه اندازی و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

معاون مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده از اواسط دي ماه تمام جايگاه‌هاي اراك بنزين يورو ۴ توزيع خواهند كرد، تصریح کرد: در شرایط فعلی تعدادي از جايگاه‌هاي تهران در حال توزيع بنزین یورو چهار هستند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه از اواخر دي ماه نيز در بيش از ۵۰ درصد جايگاه‌هاي تهران و كرج توزيع مي‌شود، اظهار داشت: هم اكنون بنزين يورو ۴ تولیدی پالايشگاه‌هاي شازند، تهران، اصفهان و تبريز در حال توليد است، تبیین كرد: بر اساس مصوبه دولت و برنامه زمان بندي شده اين بنزين به عنوان سوخت پاك ابتدا در ۸ كلان شهر كشور توزيع خواهد شد كه اراك به عنوان اولين هدف از ۱۵ دي ماه در نظر گرفته شده است.

وی، افزود: از پایان دی ماه بيش از ۵۰ درصد جايگاه‌هاي سوخت تهران و كرج، بنزين با استاندارد يورو ۴ توزيع خواهند شد.

خسرواني در پاسخ به اين سوال كه آيا بنزين توزيعي استاندارد لازم را به جهت ميزان آلايندگي كه در هوا منتشر مي كند، دارد يا خير؟ گفت: بديهي است كه احتراق بنزين همانند هر سوخت ديگري، باعث تخليه اكسيد كربن و اكسيد گوگرد از اگزوز خودروها مي‌شود و بنزين توزيعي فعلی عموما در دو رده بنزين معمولي با اكتان ۸۷ و بنزين سوپر با اکتان ۹۵ است.

به گفته معاون مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌های نفتی مشخصات اين دو بنزين با استانداردهاي مورد نظر مطابقت دارد و بنزين فعلی دقيقا مطابق با استانداردهاي ابلاغي شركت ملی پالایش و پخش نفتی است.

این مقام مسئول همچنين در خصوص كيفيت بنزين توليدي پتروشيمي‌ها توضیح داد: با توجه به كسري ناشي از توليد داخلي و مصرف بنزين ميزان كمي از اين سوخت از مجتمع‌هاي پتروشيمي دريافت مي شود كه پس از تركيب با بنزين توليد پالايشگاه‌هاي نفت و كسب استاندارد لازم به شبكه‌هاي توزيع سوخت تحويل مي‌شود كه كيفيت آن دقيقا مطابق با استاندارد ابلاغي است.

همزمان با افزایش ظرفیت تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ و ۵ در پالایشگاه‌های نفت به بیش از ۳۰ میلیون لیتر در روز، هم اکنون روزانه تنها ۱۳ میلیون لیتر بنزین اروپایی توزیع می‌شود و در این بین محیط زیست خواستار واردات سوخت استاندارد توسط وزارت نفت شده است.

عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی روز گذشته ظرفیت فعلی تولید و توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴ و ۵ اتحادیه اروپا را روزانه ۱۳ میلیون لیتر عنوان کرد و افزود: هم اکنون بخشی از بنزین مصرفی کلانشهرهایی همچون تهران، کرج، اصفهان و اراک توسط بنزین اروپایی پوشش داده می شود.

مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم در گفتگوی دیگری حجم توزیع روزانه بنزین با استاندارد یورو ۴ و ۵ اتحادیه اروپا را در تهران حدود دو میلیون لیتر اعلام کرد و یادآور شد: هم اکنون بنزین تولیدی پالایشگاه شازند در ۲۳ جایگاه تهران عرضه و توزیع می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها