کد خبر: ۱۹۲۳۷۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۰۵ دی ۱۳۹۲
سامرالعیساوی، اسیر فلسطینی آزاد شده، پیروزی خود در نبرد اعتصاب غذا علیه زندانبانان صهیونیستی را به اهالی غزه اهدا کرد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در نوار غزه، «سامر العیساوی»، اسیر فلسطینی آزاد شده امروز چهارشنبه در سخنرانی خود برای جمع زیادی از اهالی غزه که در مقابل مقرّ صلیب سرخ جهانی گرد آمده بودند، گفت: از غزه سپاسگزارم و پیروزی من به خاطر بازگشت به «قدس»، پایتخت فلسطین و عدم پذیرش تصمیمات اشغالگران در خصوص تبعید، به ثمر نشست.

العیساوی طی سخنانی - که از طریق تلفن ایراد می‌شد - در مراسمی که جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین، به مناسبت آزادی وی ترتیب داده بود، مقاومت و پایداری غزة را که موجب فشار به اشغالگران صهیونیست شده است، را ستود و گفت: اگر ایستادگی و مقاومت غزه نبود، هیچ‌گاه اسرائیل تن به آتش بس نمی داد.

وی به خانواده «حلا ابو سبیخه»، دختر دختر بچه‌ای که دیروز بر اثر بمباران اشغالگران شهید شد، تسلیت گفت.

العیساوی گفت: اشغالگران کوشیدند، با آزاد کردن من معامله کنند، اما ایستادگی ملت و اسرای ما آنها را مجبور به پذیرش خواسته‌های عادلانه ما کرد.

از سوی دیگر «صالح زیدان»، عضو دفتر سیاسی «جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین» گفت: نبردی که العیساوی کرد و برای مدت 277 روز دست به اعتصاب غذا زد، نشانه روشنی در تاریخ اسرای فلسطینی و پیروزی و ایستادگی ملت فلسطین است.

زیدان گفت: «امروز العیساوی علی رغم جلادان اسرائیلی آزادانه در قدس قدم می‌زند، او بعد از 9 ماه به شهر مقدس خود بازگشته، صبر، اعتصاب، درد و رنج و مرگ را بر دست کشیدن از قدس ترجیح داد و در نهایت آزادی را به دست آورد و با مقاومت اسطوره‌ای خود در نبرد اعتصاب همه مرزها را درنوردید».

وی خطاب به العیساوی گفت: «به راه شهید بزرگوارمان عمر القاسم «ماندلای فلسطین» و اسوه و الگوی اسرا، وفادار بودی».

زیدان اظهار داشت که جشن پیروزی العیساوی بر اشغالگران زمان مراسمی برای دعوت به افزایش مقاومت برای محقق ساختن آزادی بدون قید و شرط  اسرا و پایان دستگیری‌هاست که بالغ بر 165 بازداشتی مرد و 16 اسیر زن می‌شود.

زیدان اظهار امیدواری کرد که العیساوی و دیگر اسرای قهرمان درس بزرگی باشند، مبنی بر اینکه راه مبارزه، ایستادگی و مقاومت و رد هرگونه عقب نشینی تنها راه  آزادی و احقاق خواسته‌های ملی و مشروع ملت فلسطین است، نه راه گفت‌وگو و مذاکره با اشغالگران که با خواسته‌های ملّی در تضاد است.

زیدان با اشاره به اینکه وزیر خارجه آمریکا چیزی جز وهم و خیال و طرفداری از اسرائیل برای ما به همراه ندارد، خواستار توقف مذاکرات بی‌ثمر و تمرکز تلاش‌ها بر پیوستن دولت فلسطین به ارگان‌های بین المللی به ویژه دادگاه بین المللی عدالت، دادگاه لاهه و سازمان حقوق بشر شد تا به این وسیله اسرائیل به خاطر جنایاتش در حق ملت فلسطین محاکمه گردد.

وی همچنین خواستار وحدت فلسطینی‌ها و تشکیل جبهه ملّی و یکپارچه مقاومت شد.

زیدان ضمن محکوم نمودن فشارهای نظامی اسرائیل بر غزة خواستار افزایش فشارها برای شکستن محاصره و باسازی و حل مشکلات رفاهی،اجتماعی، سیاسی و اقتصادی این منطقه شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها