کد خبر: ۱۹۲۹۳
زمان انتشار: ۱۵:۳۴     ۱۴ شهريور ۱۳۹۰
دادگاه محاکمه فرعون و دوفرزندش دقایقی پیش در قاهره و پشت درهای بسته آغاز به کار کرد.
به گزارش جام نیوز به نقل از العربیه، سومین جلسه محاکمه حسنی مبارک دیکتاتور مصر روز دوشنبه 5 سپتامبر(14شهریور)، در حالی برگزار شد که هواداران و مخالفان وی در نزدیکی محل رسیدگی به اتهامات او درگیر شدند.
بر اساس این گزارش در این درگیری ها یکی از افراد پلیس زخمی شد. حسنی مبارک که برای درمان در یکی از بیمارستان های قاهره بستری است به وسیله هلیکوپتر به محل برگزاری دادگاه در یک آموزشکده پلیس در نزدیکی پایتخت منتقل شد.
 
در این جلسه همچنین به اتهام های جمال و علا فرزندان مبارک، حسین سالم (تحت تعقیب)، حبیب عادلی وزیر سابق کشور و 6 تن از معاونان وی نیز رسیدگی می شود. در جلسه امروز قرار است یک مقام امنیتی بلندپایه و 3 تن از افسران پلیس در مورد کشتار مخالفان شهادت بدهند.
 
قاضی دادگاه در جلسه پیشین دستور داده بود برای محافظت از شاهدان پخش تلویزیونی دادگاه متوقف شود.
حسنی مبارک اولین دیکتاتور عرب است که پس از تحولات اخیر خاورمیانه محاکمه می شود.
 
جمال عید که وکالت 16 خانواده کشته شدگان انقلاب ژانویه گذشته را برعهده دارد تاکید کرده، قرار است 4 تن از شاهدان علیه حسنی مبارک شهادت بدهند. در انقلاب 25 ژانویه مصر حدود 850 تن به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شدند. حسنی مبارک با اتهام صدور فرمان کشتار مخالفان مواجه است.
 
وکیل خانواده قربانیان تاکید کرد: «سرلشکر "حسین سعید محمد مرسی" یکی از شاهدانی است که هنگام حوادث انقلاب گذشته در اتاق عملیات پلیس خدمت می کرد.»
 
جمال عید افزود دادستان سابق به سرلشکر حسین مرسی دستور داده بود مکالمات ضبط شده را پاک کند اما این افسر پلیس پس از آن اعلام کرد که حاضر است علیه دادستان سابق شهادت دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها