کد خبر: ۱۹۳۲۳
زمان انتشار: ۰۰:۲۳     ۱۵ شهريور ۱۳۹۰
هر اونس طلا در بازار جهانی به 1888 دلار ر سید. سکه طرح قدیم 590 هزار تومان، طرح جدید 576 هزار تومان، دلار 1227 تومان، یورو 1755 تومان و پوند 2012 تومان معامله شد.
به گزارش 598 به نقل از بولتن: روز دوشنبه 14 تیرماه 90 هر اونس طلا در بازار جهانی به 1888 دلار ر سید. سکه طرح قدیم 590 هزار تومان، طرح جدید 576 هزار تومان، دلار 1227 تومان، یورو 1755 تومان و پوند 2012 تومان  معامله شد.

براین اساس، سکه طلا در مرز 600 هزار تومان قرار گرفته و طبق گفته  کارشناسان، در روزهای آینده شاهد افزایش نسبی طلا خواهیم بود.

برخی کارشناسان طرفدار نرخ ارز، معتقدند که اگر رشد نرخ افزایش دلار وارز بیش از طلا باشد، به کنترل واردات و حمایت از تولید ملی کمک خواهد کرد.



 ادامه روند افزایشی قیمت طلا در بازار داخلی

 یک عضو شورای پول واعتبار در خصوص حرکت نقدینگی به سمت بازارهای ارز و سکه اظهار کرد: مادامی که وضعیت بخش تولید و صنعت از وضعیت رکود خارج نشود، حرکت سرمایه های سرگردان به سمت سفته بازی در بازارهای طلا و ارز ادامه خواهد داشت.

 کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس و عضو شورای پول و اعتبار  با بیان این مطلب به خبرنگار "دنیای صنعت " افزود:در صورتیکه فرصت برای رونق در بخش تولید و صنعت فراهم شود موج هجوم نقدینگی به سمت بازارهای ارز و طلا فروکش خواهد کرد.

 وی تصریح کرد: هدایت نقدینگی به سمت تولیدات داخلی  و سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی زمانی میسر می شود که سرمایه ها احساس امنیت کرده و فضا برای رشد و سوداوری انها فراهم باشد.

 دلخوش با اشاره به وضعیت پیش امده در بازار طلا و ارز متذکرشد: در بازار طلا رشد قیمت  جها نی طلا در بازار داخلی نیز تاثیر گذار بوده و باعث رشد قیمت ها شده است، البته انچه که نباید از نظر دور داشت این است که قیمت طلا در بازار ایران به نسبت افزایش قیمت در بازارهای جهانی کمتر بوده است.

 وی خاطر نشان کرد: وضعیت پولی و مالی جهان نشان می دهد که  که قیمت این فلز گران بها همچنان رو به افزایش است. پایین نخواهد امد و به همین دلیل افراد جامعه سعی دارند با سرمایه گذاری در این بخش سرمایه هایشان را افزایش دهند.
 
 این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: با دخالت بانک مرکزی در بازار طلا و تزریق سکه  طلا به بازار موجب ارامش پیدا کردن بازار شد  و تا حدود زیادی از افزایش بی رویه قیمت طلا در بازار  کاست .

به گفته وی، یکی از دلایلی که باعث شد نرخ طلا در ایران با بازار جهانی دقیقا مطابقت نکرده و کمتر از ان باشد وارد عمل شدن  بانک مرکزی بود تا تقاضاهای کاذب را مهار کند.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته قیمت طلا گران شد، گفت: در ماههای آینده باید روند  قیمت طلا در جهان مورد بررسی و بازبینی  قرار گیرد تا روند افزایشی ان کاملا مشخص شود.

دلخوش همچنین در خصوص بازار ارز یاداور شد:در قانون برنامه پنجم  توسعه نرخ ارز شناور مدیریت شده در نظر گرفته شد که یانک مرکزی  موظف شد آنرا طوری مدیریت کند تا از دو نرخی شدن ان در بازار ازاد و رسمی جلوگیری بعمل اید.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نرخ ارز در بازار ازاد و رسمی  کمترین نوسان را دارد که دلیل ان کنترل هایی است که بانک مرکزی اعمال می کند.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد : قیمت طلا رو به رشد خواهد بود و حباب شکل نگرفته است و در صورتیکه در بازارهای جهانی نرخ طلا ثابت بماند در داخل قیمت طلا روند افزایشی خود را ادامه خواهد داد.

دلخوش به مردم توصیه کرد: در نوسانات نرخ ارز و طلا  کمال احتیاط را داشته باشند و از نوسان گیری و سفته بازی در این بازارها اجتناب کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها