کد خبر: ۱۹۳۲۹۴
زمان انتشار: ۱۹:۲۴     ۰۸ دی ۱۳۹۲
شرکت حزب آنگ سان سوچی در انتخابات 2015، استعفای 512 نفر از مقامات شورای قانونگذاری استان هونان چین و بازداشت 750 مخالف دولت در بنگلادش از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.
آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: با وجود آنکه حزب لیگ ملی برای دموکراسی انتخابات سال 2010 را به خاطر دموکراتیک نبودن آن تحریم کرده بود، نیان وین سخنگوی این حزب که رهبری آن را آنگ سان سوچی برعهده دارد، از شرکت خود در انتخابات پارلمانی 2015 حتی با وجود اصلاح نشدن قانون اساسی میانمار خبر داد که در همین حال آخرین نظرسنجی ها نیز حکایت از پیروزی حزب لیگ ملی برای دموکراسی در انتخابات و کسب اکثریت در پارلمان دارد.

چین

رسانه ها همچنین از استعفای 512 نفر از مقامات شورای قانونگذاری استان هونان در مرکز چین در پی افشای رسوایی دریافت رشوه از 56 نماینده کنگره استانی برای انتخاب آنها در پست‌ هایشان خبر دادند.

همزمان با سرکوب شدید مقامات مفسد چین به دستور شی جینپینگ رهبر چین، رسانه ها از دریافت رشوه 110 میلیون یوان (18 میلیون دلار) از سوی قانونگذاران و کارمندان دومین شهر بزرگ استان هونان خبر دادند.

بنگلادش

خبرگزاری فرانسه نیز با اشاره به ادامه تظاهرات ضد دولتی در بنگلادش به منظور لغو انتخابات پنجم ژانویه از بازداشت 750 مخالف دولت در دو روز گذشته در پایتخت خبر داد.

این رسانه غربی در ادامه از تعلیق فعالیت اتوبوس‌ ها و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی به مقصد شهر داکا خبر داد و نوشت دولت تمام تلاش خود را برای سرکوب معترضان انجام می دهد و در اولین اقدام نیروهای امنیتی به منازل حامیان مخالفان حمله کرده و تجسس قطارها را به مقصد پایتخت برای بازداشت معترضان آغاز کردند.

ژاپن

موافقت ژاپن با جابجایی پایگاه نظامی آمریکا در اوکیناوا مورد استقبال وزیر دفاع آمریکا قرار گرفت و چاک هاگل آن را اقدامی مهم و حیاتی در زمینه ایجاد تعادل مجدد قدرت آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوسیه خواند که از اهمیت بسیاری برای ایالات متحده برخوردار است.

بر اساس موافقت مقامات محلی اوکیناوا پایگاه نظامی آمریکا قرار است از مکان فعلی آن که در منطقه ای پر جمعیت و شهری قرار دارد به مکانی کم جمعیت تر و ساحلی در جنوب اوکیناوا منتقل شود که موافقت دولت محلی با این طرح دولت مرکزی نوعی پیروزی برای شینزو آبه نخست وزیر این کشور است که برای تقویت مواضع این کشور در قبال تنش ها با چین به دنبال تحکیم هرچه بیشتر روابط با ژاپن است.

حضور 48 هزار نظامی آمریکایی در اوکیناوا مشکلات فراوانی برای مردم منطقه به وجود آورده است و سال ها است که مردم این منطقه به خاطر مزاحمت های اخلاقی نظامیان آمریکایی خواستار خروج آنها از شهرشان هستند.

همچنین تردد هواپیماهای آمریکایی مشکلات زیست محیطی فراوانی را برای اهالی منطقه ایجاد کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها