کد خبر: ۱۹۳۲۹۷
زمان انتشار: ۱۹:۲۵     ۰۸ دی ۱۳۹۲
تظاهرات ضد دولتی در کامبوج، بازداشت 750 نفر و کشته شدن یک نفر در تظاهرات داکا و ادامه محکومیت سفر نخست وزیر ژاپن به معبد کشته شدگان جنگی ژاپن از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.
حدود 40 هزار نفر از مخالفان امروز یکشنبه تظاهراتی را در پایتخت کامبوج با هدف کناره گیری نخست وزیر و برگزاری انتخابات مجدد برگزار کردند.

در همین حال نماینده ویژه حقوق بشر سازمان ملل خواستار خویشتنداری طرفین درگیر در ناآرامی های اخیر در کامبوج شد و بر انجام  گفتگوهای مسالمت آمیز میان طرفین با هدف حل اختلافات تاکید کرد.

مخالفان هون سن بر این باورند که پیروزی وی در انتخابات ژوئن 2013 به دلیل تقلب در انتخابات بوده و نخست وزیر به همین دلیل باید از قدرت کناره گیری کرده و انتخابات جدید برگزار شود.

بنگلادش

خبرگزاری فرانسه نیز با اشاره به برگزاری تظاهرات امروز یکشنبه در داکا به منظور لغو انتخابات پنجم ژانویه از بازداشت 750 مخالف دولت در دو روز گذشته در پایتخت خبر داد.

این رسانه غربی در ادامه از تعلیق فعالیت اتوبوس‌ ها و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی به مقصد شهر داکا خبر داد و نوشت دولت تمام تلاش خود را برای سرکوب معترضان انجام می دهد و در اولین اقدام نیروهای امنیتی به منازل حامیان مخالفان حمله کرده و تجسس قطارها را به مقصد پایتخت برای بازداشت معترضان آغاز کردند.

بر این اساس هزاران نفر از پلیس ضد شورش و هواداران حزب حاکم با آمدن به خیابانهای پایتخت تلاش گسترده ای را برای جلوگیری از تظاهرات معترضان انجام دادند که این تظاهرات به خشونت کشیده شد و در جریان آن یک نفر کشته و شماری زخمی شدند.

از سوی دیگر همزمان با فراخواهان رهبر معترضان برای شرکت اکثریت مردم در انتخابات نگرانی های بسیاری درباره بدتر شدن اوضاع و بی ثباتی در بنگلادش وجود دارد.

سنگاپور

وزارت خارجه سنگاپور نیز سفر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به معبد کشته شدگان جنگی ژاپن در توکیو را محکوم کرد.

دولت های چین، کره شمالی و کره جنوبی نیز اقدام نخست وزیر ژاپن را یادآور قدرت امپریالیستی ژاپن در گذشته دانسته و آن را محکوم کردند.

بر این اساس کسانی که در این معبد دفن شده اند افرادی هستند که در تهاجمات ژاپن به همسایگان خود در جنگ جهانی دوم و پیش از آن کشته شده اند. با این حال آبه اعلام کرد هدفش از این دیدار گرامی داشتن افرادی است که قربانی جنگ شده اند و این به معنی تایید اقدامات جنایتکارانه نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها