کد خبر: ۱۹۳۷۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۱۰ دی ۱۳۹۲
دبیر اجرایی چهارمین جشنواره فیلم عمار از ظرفیت‌های مردمی این جشنواره در اکران فیلم ها و اینکه هنوز جشنواره بودجه ای از وزارت ارشاد دریافت نکرده و همچنین حضور 700 اثر خارجی با موضوعات ضد صهیونیستی و مقاومت خبر داد.
به گزارش 598، حامد بامروت‌نژاد در گفتگو با مهر با اشاره به آثار دریافتی دبیرخانه جشنواره عمار بیان کرد: تاکنون حدود 1500 اثر در بخش داخلی و 700 اثر در بخش بین الملل به دبیرخانه رسیده که آثار خارجی از 60 کشور مثل کشورهای عربی، اروپایی، آمریکایی و آمریکای لاتین بوده است.
 
وی ادامه داد: عمده موضوعات این فیلم ها درباره مقاومت، بیداری اسلامی، جنایات آمریکا و همچنین موضوعات ضد صهیونیستی بوده است و چهارمین دوره جشنواره فیلم عمار در مجموع 2200 اثر را به اکران درخواهد آورد.
 
2000 اکران‌کننده متقاضی نمایش فیلم‌ها در سراسر کشور بوده‌اند
 
دبیر اجرایی چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان اینکه حدود 2000 اکران‌کننده درخواست خود را برای اکران فیلم های عمار در سراسر کشور مطرح کرده اند، بیان کرد: هم اکنون در اولین سری 11 بسته از فیلم های عمار برای این اکران‌کننده‌ها ارسال شده است. هرکدام از این بسته‌ها حاوی 5 تا 10 اثر است که متناسب با ظرفیت اکران های مردمی در شهرهاست. به طور مثال بعضی از این اکران ها همزمان با خود تهران و به تعداد فیلم های اکران شده در تهران است بنابراین به تناوب برای آنها بسته‌های بعدی نیز ارسال می شود ولی بعضی اکران‌کننده‌ها شاید امکانات و شرایط محدودتری برای اکران داشته باشند.
 
ویژگی جشنواره عمار بهره گرفتن از پتانسیل مردمی آن است
 
بامروت نژاد در پاسخ به اینکه چه امکاناتی در اختیار اکران‌کننده های فیلم های جشنواره عمار قرار می گیرد، بیان کرد: امکاناتی که جشنواره مردمی فیلم عمار برای اکران کننده ها در نظر می گیرد فقط همان ارائه بسته فیلم های عمار است حتی به تعداد زیادی از شهرهای متقاضی اکران تنها یک نسخه از فیلم ها داده می شود و خود اکران کننده ها از روی این نسخه باقی دی وی دی ها را رایت کرده و در اختیار دیگران قرار می دهند. آنچنان که گفته شد حدود 2000 اکران کننده در سراسر کشور وجود دارد و اگر قرار باشد ما به تعداد همه آنها بسته‌ حاوی فیلم ها را بفرستیم با بودجه محدودی که داریم هزینه بسیار بالایی صرف می شود.
 
وزارت ارشاد هنوز بودجه‌ای به ما نداده است
 
وی ادامه داد: ویژگی جشنواره عمار همین بهره گرفتن از ظرفیت مردمی آن است. بسیاری از این اکران کننده ها فیلم ها را با ویدئوپروژکتور روی یک بنر سفید و یا دیوارسفید نمایش داده اند یا تنها از یک لپ تاپ ساده برای نمایش استفاده کرده اند. این امکانات را خود مردم مهیا می کنند و ما تنها سعی کرده ایم که نقش های مختلفی را برای مردمی که علاقه دارند با جشنواره فیلم عمار همکاری کنند، تعریف کنیم. بعضی از کسانی که امکاناتی برای اکران این فیلم ها ندارند می توانند فیلم ها را نقد کرده یا سوژه ارائه کنند و یا مکانی را برای نمایش فیلم ها در اختیار اکران کننده ها قرار دهند و به اشکال مختلف در این فعالیت فرهنگی شرکت داشته باشند.
 
دبیر اجرایی چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار درباره بودجه ای که قرار بود این جشنواره از وزارت ارشاد بگیرد، عنوان کرد: این جشنواره سال گذشته تنها 70 میلیون بودجه از وزارت ارشاد دریافت کرد اما امسال هنوز جوابی به درخواست ما داده نشده است. جشنواره فیلم عمار در وزارت ارشاد ثبت شده است بنابراین جزو جشنواره هایی است که ردیف بودجه دارند با این حال هنوز ما منتظر بودجه‌ای برای این جشنواره هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها