کد خبر: ۱۹۳۹۱۴
زمان انتشار: ۱۰:۳۲     ۱۱ دی ۱۳۹۲
اکنون اوضاع «ارتش آزاد سوریه» در ریف دمشق مانند گذشته نیست و کمتر حضوری از این گروه‌ تروریستی و گروهک‌های وابسته به آن در عرصه‌های میدانی این منطقه مشاهده می‌شود، به‌ حدی که باید گفت این گروه در حال محو و فروپاشی در این منطقه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق ، اطلاعات میدانی حاکی از آن است که گروه‌های مسلحی که به «ارتش آزاد سوریه» وابسته هستند، در آستانه نابودی و خروج از میدان بازی در سوریه قرار گرفته‌اند.

این اطلاعات از سوی منابع محلی اطراف دمشق تایید شده و به گفته آنها عناصر ارتش آزاد که شهروندان سوری را در مناطق مختلف گروگان گرفته‌اند، تحت تاثیر شکست‌های مکرر گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف سوریه؛ به ویژه در «غوطه» دمشق دچار سرخوردگی و ضعف روحیه شده‌اند.

از سوی دیگر منابع میدانی سوری خاطر نشان می‌کنند، روند درگیری‌هایی که در پی حمله عناصر ارتش آزاد سوریه به مراکز دولتی و نظامی آغاز شده بود، در مقایسه با چند ماه قبل، به یک دوم کاهش یافته است و شمار زیادی از عناصر ارتش آزاد سوریه هم اکنون آماده تسلیم خود و سلاح‌هایشان به نیروهای دولتی هستند.

اما عناصر گروه «جبهه النصره» سعی در ممانعت از شکل گیری چنین جریانی دارند و نگران تنها ماندن خود در میدان هستند؛ چرا که این مساله همه مشکلات و سختی‌ها را بر دوش آنها می‌اندازد و این در حالی است که در گذشته عناصر ارتش آزاد سوریه این بار را بر دوش می‌کشیدند.

منابع مذکور تصریح کرد‌ اند که به عنوان مثال، عناصر مسلح مستقر در شهرک «بیت سحم» در ریف دمشق که زمانی از جمله گروه‌های مسلحی بودند که در اغلب درگیری‌های منطقه حضور و مشارکت داشتند، هم اکنون تنها به عملیات‌های تک تیراندازی اکتفا می‌کنند و از ورود به عرصه درگیری‌های مستقیم خودداری می‌کنند.

آنها می‌افزایند: شهر «معضمیه الشام» در دمشق نیز قبل از حصول توافق و تسلیم عناصر مسلح شاهد اوضاع مشابهی بود. عناصر مسلح در «جوبر» و «برزه» نیز همین وضعیت را دارند و عناصر مسلح عضو ارتش آزاد به ویژه پس از توقف امداد رسانی‌ها از غوطه شرقی و دوما به آنها و خسارت‌هایی که در کنار عناصر جبهه النصره متحمل می‌شوند، تصمیم به تسلیم خود گرفته‌اند. اما جبهه النصره که زمام امور آن به دست عوامل خارجی است، با این موضع مخالفت می‌کنند.

در همین راستا، منابع محلی گزارش داده‌اند که تعدادی از شهرک‌ها مانند ببیلا، یلدا و بیت سحم که در گذشته صحنه درگیری عناصر تروریستی با نیروهای ارتش سوریه بودند، اکنون در آرامش به سر می‌برند و این مساله می‌تواند نشانگر خروج عناصر تروریستی از آنها و انتقالشان به مناطق دیگر باشد. این در حالی است که مناطق مذکور منبع حملات عناصر تروریستی با استفاده از سلاح‌های سبک و متوسط بود.

یک مسئول نظامی در همین راستا تاکید کرد که عناصر ارتش آزاد در ریف دمشق محو شده‌اند و کنترل  مناطق درگیری به دست جبهه النصره افتاده است که آن هم در صورت درگیری با نیروهای ارتش سوریه، به اجبار دستور عقب نشینی عناصر خود به مناطق دیگر را خواهد داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها