کد خبر: ۱۹۳۹۲۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۱۱ دی ۱۳۹۲
در نشست شورای قشر بسیج شهرستان آبیک از ماهواره به عنوان وسیله‌ای برای هویت‌زدایی از مفهوم خانواده و ارزش‌زدایی از مفهوم غیرت ذکر شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، نشست شورای قشر بسیج خواهران شهرستان آبیک با موضوع «ماهواره و تأثیر آن در زندگی» در سالن اجتماعات حوزه مقاومت بسیج خواهران فاطمه‌الزهرا (س) برگزار شد.

در آغاز این نشست، گفته شد که خطاهای بشری نخست رهگذر هستند، سپس میهمان شده و آخرش میزبان و صاحب‌خانه می‌شوند که مصدق این مطلب وجود ماهواره‌ها در منازل است که به نوعی زندگی غرب را وارد سبک زندگی ایرانی و اسلامی کرده است.

زهرا حبیب‌وند مربی سرگروه‌های حلقه‌های صالحین شهرستان آبیک در این نشست گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری شیطان که حمله می‌کند با انواع ابزارها از قبیل اینترنت، ماهواره، روش‌های ارتباطی مدرن و فوق مدرن، وسایل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و نیز شبهه‌آفرینی، اختلال در عقیده، ایجاد تشویش و ایجاد اختلاف به انسان حمله می‌کند.

وی افزود: چرا باید عمر، زمان و سرمایه انسان صرف خرید وسایل مدرنی شود که هیچ سودی عاید انسان نمی‌کند و انسان را به سمت پوچی و مادیت هدایت می‌کند.

در ادامه این نشست، علل استفاده مردم از ماهواره از سوی اعضای شورای قشر بسیج خواهران شهرستان آبیک مورد بررسی قرار گرفت.

جهل و ناآگاهی، داشتن برنامه‌های متنوع، کم‌رنگ شدن معنویت، مدرن شدن وسیله ارتباطی ماهواره، چشم و همچشمی، ضعف تبلیغاتی رسانه‌ ملی در برخی از برنامه‌ها، نوعی سرگرمی، وجود اخبار تحلیلی، فقر فکری و فرهنگی و عدم مدیریت جوانان به سمت دین و شیعه‌شناسی از جمله دلایل استفاده و گرایش خانواده‌ها از وسیله ارتباطی ماهواره بود که از سوی اعضای شورای قشر بسیج خواهران شهرستان آبیک ذکر و مطرح شد.

تخریب شخصیت‌های کشوری، دروغ‌پردازی و فرافکنی علیه دولت و ملت از جمله آسیب‌های جامعه‌شناسی و سیاسی ماهواره از سوی فرحناز محرابی یکی از اعضای شورای قشر بسیج خواهران ذکر شد و گفته شد که عادی، کوچک و زیبا جلوه دادن گناه، کاهش ارزش‌ها و جایگاه زنان، گسست خانوادگی، بی‌هویت دینی، ملی و جنسی نوجوانان و جوانان، دور کردن از خدا، ائمه اطهار (ع) و قرآن کریم، حق را ناحق جلوه دادن، تغییر افکار اسلامی و تیشه به ریشه اسلام زدن و ترویج سبک زندگی غربی از آسیب‌هایی است که خانواده‌هایی که را از ماهواره استفاده می‌کنند، را تهدید می‌کند.

بنابر این گزارش، در این نشست ترویج خانواده‌های بی‌قید در برابر خانواده‌های سنتی، ترویج خیانت زن و مرد به یکدیگر، عادی جلوه دادن روابط دختر و پسر، خارج کردن خانواده از قید مذهب و تغییر سبک زندگی، ایجاد حس رقابت در میان زنان و دختران برای جلب توجه پسران و مردان، ایجاد بلوغ زودرس جنسی و روحیه تنوع‌طلبی جنسی از دیگر آسیب‌های استفاده از ماهواره بیان شد.

نمایش مکرر نیمه عریانی، پخش سریال‌های دنباله‌دار، ترویج عادت غیرمتعارف، استفاده از فریب‌کاری‌های مذهبی، سانسور فریبنده و ترویج تفکر تغییر زمانه از شیوه‌های تهاجم فرهنگی دشمنان در ماهواره بیان شد.

در این نشست گفته شد که امام علی (ع) خطاب به حارث فرموده است :« اگر می‌خواهی از چنگال شیطان در امان بمانی به ریسمان قرآن چنگ زن و از آن نصیحت پذیر، حلالش را حلال و حرامش را حرام بدان، از حوادث گذشته تاریخ برای آینده عبرت گیرید و در همه کارها از خدا اطاعت کن.»

در این نشست، بر این موضوع ساده‌زیستی تاکید شد و گفته شد که با توجه اینکه سنت‌های اسلامی زیبا است وبا ذائقه و فطرت انسان سازگاری دارد، ماهواره درصدد بر هم زدن نظام خلقت است و درصدد است هر چه در قرآن کریم آمده است عکس و تضاد ان را در جامعه ترویج و گسترش دهد که مطلوب است خانواده‌ها هوشیار باشند و به سراغ وسیله ارتباطی ماهواره نروند چراکه هیچ خیر و فرهنگی برای استفاده از ماهواره وجود ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها