کد خبر: ۱۹۴۰۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۱۱ دی ۱۳۹۲
شهر طرابلس لبنان شب اول سال نو میلادی را با آتش گلوله و بمب آغاز کرد و در همین حال یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در منطقه ضاحیه بیروت شناسایی شد.

  به گزارش 598،  فارس به نقل از پایگاه خبری النشره، اخبار برخی تحولات اخیر لبنان در زیر آمده است:

تجاوز مرکاواهای رژیم صهیونیستی به خاک لبنان

سه تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی دیروز سه شنبه از خط اول مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی در وادی قطنون منطقه رمیش در جنوب لبنان تجاوز کرده و در آنجا موضع گرفتند.

به دنبال این اقدام متجاوزانه ارتش صهیونیستی، نیروهای ارتش لبنان به حالت آماده باش درآمده اند.

گشتی های نیروهای صلحبان سازمان ملل ( یونیفل) نیز با حضور در منطقه تحرکات ارتش صهیونیستی را تحت نظر گرفته اند.

شربل:امیدوار به تشکیل دولت جدید هستیم/تیراندازی در جشن های سال نو ممنوع

مروان شربل وزیر کشور لبنان گفت: زمان دشوار است اما خطرناک نیست و نشانه های گفت وگو پدیدار شده و امیدواریم که دولت تشکیل و انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر برگزار شود.

شربل در جریان بازدید از مراکز امنیتی برای پیگیری تدابیر امنیتی مخصوص سال نو میلادی در پادگان الضبیه از شهروندان لبنانی خواست از شلیک تیر هوایی در مراسم جشن شادی سال نو خودداری کنند  و در غیر این صورت دستگیر می شود.

طرابلس شب سال نو را با آتش بمب و گلوله آغاز کرد

این در حالی است که به رغم هشدار وزیر کشور لبنان آسمان  همه شهر طرابلس راس ساعت 12 شب گذشته و همزمان با آغاز سال نو میلادی پرتاب بمب های صوتی، بمب های دستی و تیراندازی های پی در پی تا دو ساعت گذشته از نیمه شب را شاهد بود و در این میان تک تیراندازها اقدام به تیراندازی به سوی منطقه جبل محسن و التبانه کردند و نیروهای ارتش برای مقابله با تک تیراندازها اقدام به شلیک کرد.

 یگان های ارتش و نیروهای امنیتی وزارت کشور لبنان با گشتی های خود در همه شهر طرابلس مستقر هستند و پست های ایست و بازرسی نیز برای امنیت شهروندان وضع شده است.

شهر طرابلس تاکنون بارها شاهد درگیری بین اهالی منطقه جبل محسن و باب التبانه براساس گرایش ها و رویکردهای سیاسی و طائفه ای بوده است.

کشف یک خودروی بمب گذاری شده در ضاحیه جنوبی بیروت

اهالی منطقه الشیاح در منطقه ضاحیه جنوب بیروت دیروز به یک خودرو مشکوک شده و پس از حضور نیروهای ارتش و محاصره منطقه یک بسته انفجاری در داخل خودرو پیدا  وتوسط کارشناسان خنثی شد.

سفیر روسیه در بیروت: موفقیت کنفرانس ژنو 2 بر اوضاع خاورمیانه تاثیر مثبت به جا می گذارد

الکسندر زاسبیکین سفیر روسیه در لبنان گفت: چیزی مانع برگزاری کنفرانس ژنو 2 نیست و موفقیت این کنفرانس حتمی نیست اما هیچ راه حل دیگری برای بحران سوریه غیر از برگزاری این کنفرانس وجود ندارد.

زاسبکین در اظهاراتی تلویزیونی گفت:مهم ترین مساله توقف جنگ در سوریه و مبارزه با تروریسم است و موفقیت کنفرانس ژنو 2 بر اوضاع خاورمیانه و چه بشار بر اوضاع لبنان تاثیر مثبت می گذارد.

وی در عین حال تاکید کرد که لبنان باید صرف نظر از حوادث سوریه هر چه سریع تر دولت را تشکیل بدهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها