کد خبر: ۱۹۴۲۰۹
زمان انتشار: ۲۱:۴۲     ۱۱ دی ۱۳۹۲
حاجیه بتول صالحی یانه‎سری مادر گرانقدر طلبه شهید والامقام احمدرضا رجایی امروز دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
به راستی که غم فراغ سخت است، حتی قلم یارای نوشتن آن را ندارد و نمی‎تواند بار سنگین سوگ مادر را در واژه‎هایی بی‎وزن معنا کند، ای اسطوره مهربانی چقدر زود دنیای خاکی را وداع گفتی و به سوی معبودت پر کشیدی.

امروز در تشییع پیکر پاکت همه آمدند تا تسلی خاطر بازماندگان باشند، خدایا چه خبر شده، مگر شهرستان کردکوی پذیرای شهیدی دیگر شده است؟، آری باز هم مردم ما نشان دادند که قدردان شهدا و مادران پاک آنها هستند و با شکوهی وصف‌نشدنی پیکر مادر شهید را بر دستان مهربانشان تا مزار شهدا همراهی کردند.

مردم ولایتمدار شهرستان کردکوی نشان دادند که ارج و منزلت مادر شهید همانند خون پاک شهدا محترم و مقدس است و این دلدادگی در موج عظیم مردمی تا جوار شهدای پُرنام و بلندآوازه ادامه یافت تا پیکر مادر شهید رجایی در کنار فرزندش آرام بگیرد.

مادران شهیدان نمونه‎ای از صبر و استقامت هستند که باید یاد آنها همواره گرامی داشته شود، جامعه اسلامی ما گوهران گرانمایه‎ای در خود جای داده که یکی یکی از دست می‎روند که این نوعی زنگ خطر است و به همه ما یادآور می‎شود تا فرصت را غنیمت بشماریم؛ چراکه تعداد مادران شهدا خیلی زیاد نیستند تا هر وقت بخواهیم از آنها درس زندگی بیاموزیم و قدرشان را بدانیم شاید فردا دیر باشد.

مادر این شهید بزرگوار هر پنج‎شنبه غروب در کنار مزار فرزند می‎نشست و سوره یاسین می‎خواند و به یادشان ذکر توحید بر لب داشت اما از این روز به بعد دیگر جای مادر خالیست و همه ما باید تا ابد یاد شهیدان و مادران پاکشان را زنده نگهداریم و فراموششان نکنیم.

همه وظیفه داریم از فرشتگان زمینی که به تمام معنا ترجمانِ عشق بودند تکریم کنیم و راه آنها را که برای اعتلای اسلام ناب محمدی در جوش و خروش بود لحظه‎ای فراموش نکنیم.

بر اساس این گزارش، حاجیه بتول صالحی یانه‎سری مادر طلبه شهید احمدرضا رجایی که از مدتها قبل در بستر بیماری بود امروز دعوت حق را لبیک گفت و به لقاءالله پیوست.

این مادر شهید که علاقه بسیار زیادی به حضرت امام رضا(ع) داشته نام فرزندانش را محمدرضا، احمدرضا، غلامرضا و علیرضا نهاد و در ایام منتهی به شهادت این امام بزرگوار دارفانی را وداع گفت.

طلبه شهید احمدرضا رجایی در تاریخ 25 دی‎ماه سال 1365 در عملیات کربلای پنج در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید و این مادر بزرگوار در روزهایی در کنار فرزند دلاورش آرام گرفت که نزدیک به سالروز آغاز این عملیات غرورآفرین و شهادت فرزند دلاورش است.

همچنین همسر این مادر بزرگوار، مرحوم کاظم رجایی نیز یکی از افراد متدین بود که با توجه به سن بالایی هم که داشت سه بار به جبهه رفت و در نهایت در سال 1368 در مصلی نماز جمعه در حالی که سر به سجده شکر خداوند رحمان و رحیم گذاشته بود به دیار باقی شتافت.

خبرگزاری فارس و مجموعه خبرنگاران این رسانه؛ غم جانگداز مادری مهربان که دنیای فانی را وداع گفت تسلیت عرض کرده و برای آن مرحومه مغفوره علو درجات و برای بازماندگان صبر، سلامتی و طول عمر آرزومند است.

بیوگرافی شهید احمدرضا رجایی

نام شهید: احمدرضا رجایی

فرزند: کاظم

متولد: 1345

سن شهید: 20 سال

تحصیلات: لمعتین

محل تحصیل: مدارس علمیه قم و گرگان

مسئولیت در جبهه: رزمی، تبلیغی

مدت جبهه: 14 ماه

تاریخ شهادت: 25 دی 1365

محل شهادت: شلمچه

مزار شهید: گلزار شهدای کردکوی

زندگینامه طلبه شهید احمدرضا رجایی:

شهید احمدرضا رجایی در سال 1345 چشم به جهان گشود؛ دوران ابتدایی را در روستا گذراند و در سال 1358 به اتفاق خانواده به کردکوی مهاجرت کرد و بعد از اتمام مقطع راهنمایی به دبیرستان راه پیدا کرد.

شهید رجایی در اندیشه صعود به قله عشق سر بر آستان جانان نهاد و در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان رحل اقامت افکند تا گلبانگ سربلندی را بر مناره عشق سردهد.

مرد جنگ بود و از مردن باکی نداشت، هنرمند بود و در جبهه کارهای فرهنگی و هنری انجام می‎داد و یگانه آرزویش شهادت بود.

در عملیات کربلای 4 آن هنگام که اروند بچه‎های رزمنده را در دل خود می‎کشید، وی که به فن غریق نجات وارد بود چندین نفر را نجات داد.

کربلای 5 بود و در شلمچه، سرزمینی به وسعت آسمان‎ها، فرزندان انقلاب در خون خود می‎غلتیدند و در آنجا بود که احمدرضا وصف عشق را با خون خود نوشت و تابلوی شهادت را در 25 دی ماه سال 1365 نقاشی کرد.

وصیتنامه شهید:

بسم الله الرحمن الرحیم

((ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفاً کانهم بنیان مرصوص))

درود و سلام خداوند بزرگ بر محمد(ص) پیامبر بزرگوار اسلام و بر آل پاک و اطهرش علی‌الخصوص حجة بن الحسن العسگری (عج) و سلام بر امام امت خمینی بت شکن (روحی له الفدا) و بر پاسداران و شیرمردان خطه خون و شهادت که با رزم روز و دعاهای نیمه شب خویش تنور جنگ با کفر و دفاع از اسلام را گرم نگه می‎دارند.

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست، در راه دوست کشته شدن افتخار ماست دشمن اگرچه تشنه به خون گلوی ماست.

طلوع اسلام در چهارده قرن گذشته، در قرنی که جهل و خرافه فرصتی بر مردم حاکم بود و عقل، این امانت بزرگ و با ارزش الهی به باد فراموشی می‌رفت، جهالت و پستی را از میان زدود و حکمت و علم و بعدش هم عمل صالح بر اساس ایمان را به ارمغان آورد و خط توحید و خداپرستی را به مردم نشان داده و با طلوع مجدد اسلام، در چهره‎ای دیگر و روشی دیگر امت اسلام را بار دیگر آموخت که روز حاکمیت رسیدن مستضعفان و مسلمین فرا رسیده است و ندا می‎دهد که بیایید تا در زیر لوای سبز رنگ لااله الا الله قیام علیه مستکبران را آغاز نماییم.

ملت عزیز و مقاوم و شهید پرور! امام عزیز را تنها نگذارید و بدانید که نوری تابنده و فرزند زهرای اطهر است و بدانید که امروز اگر ظالمان و ستمگران و استکبار جهان خدای ناکرده این طلوع را فرو نشانند دیگر از اسلام خبری نخواهد بود و در مقابل این تجاوز دشمنان دین مردانه مقاومت کنید تا فردا فرزندانتان در مقابل جهانیان رو سفید و سرافراز باشند.

به توطئه دشمنان این مملکت و اسلام گوش نداده و فرمایشات امام و نمایندگان والامقامش را به جان دل خریده و عمل کنید و بدانید برای سرنگونی کفر و ظهور حضرت حجت (عج) راه طولانی و دراز در پیش داریم و در این مسیر پرپیچ و خم نیاز به تقوا و تزکیه نفس دارد.

در مراسمات دعای کمیل و توسل و نمازهای جماعت و جمعه شرکت کنید که با این عمل شریف هم دشمن درون و هم دشمن بیرون را نابود می‌سازید.

تمام وجود خویش را خالص برای خدمت به انقلاب اسلامی قرار دهید.

به برادران روحانی و طلبه خویش سخنی بگویم: که این مردم را گرامی بدارید و در ارشاد اینان از توصیه‌های امام و نمایندگان حضرت امام درس بگیرید و بدانید اگر ذره‎ای از تفکر اینان خارج شوید در تفکرهایتان شک کنید و اگر امام را همچون امام علی (ع) مظلوم کنید و ملت را از خط ولایت فقیه خارج سازید مسئولید.

مردم همیشه در صحنه و حزب‌الله؛ قدر امام عزیز و نمایندگان محترم امام در هر نقطه‎ای که باشند را بدانید که اینان همان پیام‌رسانان اسلام واقعی هستند و مظلومشان نگذارید که به سرنوشت بی‌وفایی مردم کوفه خواهید رسید و تمام سعی خویش را صرف تقوا کنید و فرصت شناس باشید تا کارهایتان نیکوتر گردد.

بدانید که توجه به جنگ و مقدماتش در این زمان و عصر فعلی انقلاب از اهم امور است و این فرصت را غنیمت بشمارید و بدانید که انفاس مسیحای پیروزی به مشام می‎رسد و وقت آن رسیده است تا با هجومتان آرمان مقدس شهدای به خون غلتیده 17 شهریور و فتح المبین تا مهران را به تحقق برسانید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها