کد خبر: ۱۹۴۵۸۵
زمان انتشار: ۱۷:۲۰     ۱۴ دی ۱۳۹۲
هم اندیشی : وزرات کشور در ادامه دعوت از احزاب کشور برای شرکت در اولین نشست هم اندیشی احزاب، نام " مجمع غیر قانونی محققین حوزه علیمه قم  "را که نقش فعالی در فتنه 88داشت را هم در لیست دعوت شدگان به این نشست قرارداد!

این درحالی است که اعضا این مجمع غیر قانونی ، پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال 1388تاکنون  در بیانیه های مختلفی تهمت های فراوانی به جمهوری اسلام نسبت داده اند و ضمن حمایت از فتنه 88و دعوت برای آشوب های خیابانی ،تهمت " تقلب " و"ترور" را به جمهوری اسلامی روا داشته اند

از تاسیس تا فتنه
مجمع غیر قانونی مدرسین و محققین حوزهٔ علمیهٔ قم، بعد از دوم خرداد ۱۳۷۶ در قم پایه گذاری شد.
اعضا این تشکل  عموما از شاگردان مرحوم منتظری می باشند  هرچند که افرادی چون اسد الله بیات زنجانی و موسوی تبریزی نیز در آن نقش فعالی را ایفا می  کنند.

این مجمع ازجمله اولین گروه های  مدعی تقلب در انتخابات سال 88بود و  پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری   با انتشار بیانیه ای در روز 24خرداد88 ضمن مردود دانستن نتیجه به دست آمده ، بادعوت از مردم برای تمجعات اعتراضی اعلام کرد: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن دفاع از حق انتخاب ملت ایران، عموم مردم و بویژه جوانان پرشور کشور را دعوت می نماید ضمن ادامه حضور خود در صحنه با صبوری و هوشیاری بیش از پیش در برابر تشنج آفرینان، توطئه های بد خواهان را خنثی کنند !و اطمینان می دهد که مردم شریف ایران را در احقاق حقوقشان تنها نخواهد گذاشت!!

این گروه غیر قانونی همچنین پس از تایید نهایی صحت انتخابات ریاست جمهوری در سال 88از سوی شورای نگهبان  در  بیاینه ای  به    تایید انتخابات ریاست جمهوری  دهم از سوی  این شورا  اعتراض نمود ومشروعیت دولت برآمده از رای مردم را زیر سوال برد.

بخش هایی از بیانیه مذکور در ادامه می آید:
سرانجام شورای نگهبان دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران را بدون توجه به استدلالات کاندیداهای معترض به اعتراضات بحق مردم و دلسوزی های علماء و مراجع و احزاب و مشفقان نظام، به گمان این که اظهارنظر آنان غائله را ختم می کند، رسماً تأیید و سلامت آن را اعلام کرد و حتی برخی از آنها سلامت این انتخابات را در سی سال گذشته بی نظیر توصیف نمودند.
جای شگفتی است انتخاباتی که در برابر چشم همگان از بیت المال جهت ترویج یکی از کاندیداها بطور وسیع استفاده می شد و در مقام جمع آوری رأی از امکانات دولتی بهره بردرای شد.
از سویی چهره های خدوم انقلاب و نظام برای مخدوش کردن کاندیداهای دیگر مورد هجمه قرار گرفت و شگفتا که قوه قضائیه هیچ واکنشی از خود بروز نداد و حتی به همان مقدار در رسانه ملی حق دفاع به آنان داده نشد.
با همه این اشکالات آیا می شود مشروعیت انتخابات را به صرف تأیید شورای نگهبان پذیرفت؟ آیا با این وضعیت می توان دولت برآمده از این همه تخلفات را مشروع دانست؟آیا دولت می تواند به عنوان نماینده مردم در اموال و سرنوشت آنان دخالت نماید؟



مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم  از کاندیداهای محترمی که حقوقشان ضایع گردید خصوصاً از جناب آقای مهندس میرحسین موسوی و جناب حجت الاسلام و المسلمین کروبی و همه آنان که از حقوق مردم دفاع می کنند بویژه از مراجع معظم تقلید و علمای بزرگوار حوزه های علمیه، تشکر می نماید و از خداوند متعال برای همه آنان طول عمر با عزت و شوکت مسألت دارد.


حمایت از بی حرمتی عاشورای حسینی

مجمع غیر قانونی محققین حوزه علمیه قم  از جمله گروه های فعال در فتنه 88بود که پس از انجام بی حرمتی های گسترده  در روز    عاشورای  حسینی  سال 88به دفاع از آن وقایع پرداخت   و ضمن گزینشی خواندن تصاویر صداوسیما از حرمت شکنی فتنه گران، تهمت ترور خواهر زاده میر حسین موسوی را به نظام نسبت داد.



اما در کنار تمام اقدامات ضد امنیت ملی و غیرقانونی این  گروه، شاید آخرین تحرکاتش در زیر سوال بردن و دعوت به فراموشی فتنه 88 از همه جالب تر باشد.

در حالی که مقام معظم رهبری بارها از حوادث فتنه 88گله کرده و از آن به " فتنه تعبیر کرده اند" این مجمع غیر قانونی در تاریخ 23آذر 92با انتشار بیانیه ای  ضمن نادرست خواندن واژه فتنه برای حوادث سال 88، از به کار گیری این واژه برای توصیف حوادث سال 88 انتقاد کرد در قسمتی از این بیانیه امده است: "اقليتي كه هيچ تغييري را تحمل نمي كند، بر خلاف جريان عمومي كه كريمانه مسايل پيشين را كنار گذاشتند!، باز به اختلاف افكني و همان مسايل گذشته مي پردازند، دم از فتنه مي زنند، از تریبون های رسمی اعتراضات سال ۸۸ را فتنه می خوانند و این گونه وانمود می کنند که رأفت اسلامی شامل حال معترضین شد که به حصر آقایان مهندس میرحسین موسوی و حجة الاسلام و المسلمین کروبی و خانم زهرا رهنورد و زندانی شدن عده ای خلاصه گردید. گویا عمل آنان فتنه است!!"

گزارش عملکرد این مجمع غیر قانونی که نقشی غیر قابل انکار در فتنه انگیزی و دعوت از آشوب طلبان برای قراردادن کشوردر لبه پرتگاه دارد، طوماری بلند خواهد شد ، اما از وزارت کشور جای این سوال وجود داردکه چرا از مجمعی که به رای مردم در سال 88بی احترامی و وهمگام با آمریکا و اسرائیل تهمت تقلب را به نظام مقدس جمهوری اسلامی زده است برای شرکت در نشست هم اندیشی احزاب دعوت به عمل آورده است.

بی تردید،اقدامات افراطی و ساختار شکنانه ، چنین گروهی با هیچ قرائتی از " اعتدال " همخوانی ندارد، که وزارت محترم کشور از آنان برای شرکت در چنین نشستی دعوت نموده اند.

شاید بهتر باشد شخص جناب آقای رحمانی فضلی با مراجعه به آرشیو " سایت این مجمع غیر قانونی " وبا مطالعه چند بیانیه صادره این گروه ، در تصمیم خود تجدیدنظر فرمایند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها