کد خبر: ۱۹۴۵۹۱
زمان انتشار: ۱۹:۳۶     ۱۴ دی ۱۳۹۲
در دوره دوم آقاي خاتمي، يکي از شرايط تندروهاي چپ مجلس ششم براي اينکه به آقاي دکتر خرازي رأي بدهند، اين بود که مرا از معاونت عزل کند!
به گزارش 598 به نقل از مشرق، "محمد جواد ظريف" وزیر امورخارجه کشور[1] مي‌گويد: سياست خارجي در دوره هاشمي گرايش معتدلي داشت. او مي‌گويد "جناح راست گرايش معتدل‌تر و جناح چپ گرايش تندتري داشت. با اين که من هيچگاه در جناح راست نبودم، اما افراد جناح چپ که آن زمان تندروتر بودند، به خاطر گرايش‌هاي معتدلم، رابطه خوبي با من و امثال من نداشتند."

عجيب‌تر اينکه حتي بعدها در دوره آقاي خاتمي که دوستان چپ گرايش معتدل‌تري در سياست خارجي پيدا کردند، باز هم رابطه‌شان با افرادي مانند من خوب نشد.




در زمان آقاي هاشمي، دوستاني که هم خط آقاي خاتمي بودند با سياست اعتدال ما مخالفت مي‌کردند. زماني هم که وارد حوزه حکومتي زير پرچم آقاي خاتمي شدند به سیاست‌هاي آقاي خاتمي رضايت دادند. در زمان آقاي هاشمي، اسم روزنامه سلام که مي‌آمد، تنمان مي‌لرزيد.

بيش‌تر تندروي‌ها از لانه جاسوسي گرفته تا قضيه مکه و ممانعت از روابط با مصر، به دست جناح چپ صورت گرفت.

روزي به آقاي خاتمي به شوخي و جدي گفتم که زماني دوستانتان به خاطر اينکه ما حرف‌هاي معتدل مي‌زديم با ما مخالف بودند؛ حالا هم که خودشان حرف‌هاي ما را مي‌زنند، هنوز با امثال من بد هستند. مثلا در دوره دوم آقاي خاتمي، يکي از شرايط تندروهاي چپ مجلس ششم براي اينکه به آقاي دکتر خرازي رأي بدهند، اين بود که مرا از معاونت عزل کند!



[1] - کتاب آقای سفیر


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها