کد خبر: ۱۹۵۵۸۳
زمان انتشار: ۲۰:۰۴     ۱۷ دی ۱۳۹۲
اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره عمار در غزه از پنجشنبه این هفته در حالی آغاز می‌شود که وزیر فرهنگ فلسطین سخنران اصلی این مراسم و «ریسمانی نزدیک‌تر از رگ» فیلم افتتاحیه آن خواهد بود.
به گزارش 598 به نقل از فارس، از پنجشنبه این هفته اکران‌های مردمی فیلم‌های جشنواره عمار برای دومین سال پیاپی در غزه آغاز به کار می‌کند.
 
بنابر این گزارش این اکران‌ها با عنوان «روزهای سینمای مقاومت» توسط دبیرخانه جشنواره عمار و با حمایت وزارت فرهنگ فلسطین برگزار می‌شود.
 
افتتاحیه این جشنواره روز پنجشنبه (9 ژانویه ـ 19 دی) با سخنرانی محمد المدهون در سالن سینمایی موسسه «سعید المسحال» در غزه آغاز خواهد شد.
 
مسئولان برگزار کننده این اکران‌ها که «خبرگزاری العرب الان» هستند اعلام کردند در افتتاحیه این جشنواره علاوه بر سخنان وزیر فرهنگ دولت حماس فیلم‌های «ریسمانی نزدیک‌تر از رگ» ساخته «مسعود اطیابی» و فیلم کوتاه «بعد از بینایی» ساخته فاطمه عصار به نمایش در می‌آید.
 
از دیگر مراسم افتتاحیه پیام مسئولان جشنواره عمار خواهد بود و پس از آن فراخوانی برای حضور فیلم‌های آماتوری سینمای فلسطین بین روزهای 10 تا 14 ژانویه(20 تا 24 دی) اعلام می‌شود که از این فیلم‌ها 3 فیلم در بخش دوم این اکران‌ها در غزه انتخاب می‌شود.
 
بنابر این گزارش، دور دوم این اکران‌ها 15 تا 19 ژانویه(25 تا 29 دی) در غزه در مساجد، دانشگاه‌ها و سالن‌ها برگزار خواهد شد.
 
ابراهیم ابوشعر سردبیر خبرگزاری «العرب الان» و مدیر این اکران‌ها در غزه در سخنانی در این باره اعلام کرد: این اکران‌ها در پی همکاری خوب بین جشنواره مردمی فیلم عمار و دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و وحید جلیلی است.
 
نضال البرعی هماهنگ‌کننده این اکران‌ها نیز از ایجاد سایت rcd.iaanews.com برای این اکران‌ها و ایجاد صفحه فیسبوک برای این منظور خبر داد و گفت: در تلاش هستیم سازندگان فیلم‌های منتخب فلسطینی در این اکران‌ها را برای آموزش‌های سینمایی در دبیرخانه عمار به ایران اعزام کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها