کد خبر: ۱۹۵۸۱۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۱۸ دی ۱۳۹۲
شرکت اینتل با عرضه رایانه پوشیدنی کوچکی که ابعادش به اندازه یک کارت حافظه اس دی بوده و دارای چهار هسته سخت افزاری است، قدرت نمایی می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از سیاتل تایمز، نسخه اولیه این رایانه در نمایشگاه CES 2014 عرضه شده و برای استفاده از آن باید مشابه با عینک دیجیتال گوگل عمل کرد. یعنی این رایانه بر روی عینکی خاص سوار شده و در برابر چشم قرار می گیرد.

این رایانه استثنایی که ادیسون نام گرفته، مجهز به پردازنده های 22 نانومتری کوآرک بوده و می توان آن را بر روی انواع و اقسام وسایل الکترونیک نصب کرد تا امکانات ارتباطی و خدماتی گوناگونی به لوازم خانگی، اتومبیل ها، سرویس های اداری و ... افزوده شود.

 

ساخت این رایانه گام مهمی در جهت هوشمند کردن تمامی ابزار و وسایلی است که مورد استفاده انسان قرار می گیرند. در واقع با استفاده از ادیسون می توان هر شیی را به اینترنت متصل کرده و آن را هوشمند و کنترل نمود. علاوه بر پردازنده چهار هسته ای و 400 مگاهرتزی کوآرک این رایانه با فناوری بی سیم وای – فای و بلوتوث سازگاری داشته و مصرف انرژی آن هم بسیار کم است.

حافظه های LPDDR2 و فلاش هم برای این رایانه درنظر گرفته شده است. معماری این رایانه بر مبنای پیکربندی x86 صورت گرفته و لذا اجرای لینوکس و دیگر انواع سیستم عامل ها بر روی آن برای کار بر روی برنامه های پیچیده ممکن است. قرار است این رایانه تابستان سال آینده عرضه شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها