کد خبر: ۱۹۵۹۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۱۷ شهريور ۱۳۹۰
وزير خارجه سوريه در گفت‌وگويي تلفني با همتاي روسي خود تحولات سوريه و تلاش‌هاي مسكو براي مقابله با تلاش‌هاي شوراي امنيت عليه دمشق را بررسي كرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، وزارت امور خارجه روسيه در بيانيه‌اي اعلام كرد كه «سرگي لاوروف» و «وليد المعلم» وزراي خارجه روسيه و سوريه گفت‌وگوي تلفني كردند.
 
پايگاه خبري نهرين‌نت با بيان اين خبر تصريح كرد: دو طرف در اين گفت‌وگو وضعيت كنوني سوريه و تلاش‌هاي مسكو براي مقابله با تلاش‌هاي آمريكا و اروپا با همكاري قطر، تركيه و عربستان سعودي عليه سوريه با هدف متزلزل كردن ثبات سوريه و سرنگون كردن نظام آن را بررسي كردند.
 
در بيانيه وزارت خارجه روسيه آمده است: گفت‌وگو به تفصيل درباره سوريه و منطقه انجام شد و بر موضوع تلاش‌هاي مسكو براي عادي‌سازي شرايط كشور در اسرع وقت انجام شد.
 
وزارت خارجه روسيه اعلام كرد كه جامعه بين‌الملل نيز بايد بر مخالفان دمشق فشار آورد تا به پاي ميز گفت‌وگو با مقامات دمشق بيايند تا اصلاحات لازم انجام شود و افراد مسلح و افراطي‌ها كه هدفشان تشديد تنش و ايجاد سناريو ليبي است دور شوند.

پيش از اين اعلام شده بود كه قرار است بثينه شعبان مشاور سياسي بشار اسد هفته آينده به مسكو برود تا با مقامات اين كشور ديدار كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها