کد خبر: ۱۹۶۰۶۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۱۹ دی ۱۳۹۲
تیم های استقلال، سپاهان و فولاد در 6 بازی نیم فصل دوم فقط یک گل خورده اند و دروازه پرسپولیس در این 6 بازی دو بار باز شده است.

به گزارش 598 به نقل از جام، جدول کلین شیت های لیگ برتر امسال بر خلاف جدول آقای گلی، بسیار آمار فوق العاده ای دارد. نیلسون در صدر آن با 13 کلین شیت قرار دارد و پس از او رحمان احمدی و سید مهدی رحمتی با 12 و 10 کلین شیت امیدوارند.

 

معمولا تيم‌هايي كه ليگ را با هدف قهرماني و يا حداقل كسب سهميه آسيايي شروع مي‌كنند طوري تيم مي‌بندند كه در طول فصل خيلي به مشكل نخورند و حداقل در پست‌هاي كليدي بازيكنان خوبي را جذب مي‌كنند.

 

بدون ترديد يكي از اين پست‌ها دروازه‌باني است. اين تيم‌ها دو دروازه‌بان همسطح را به خدمت نمي‌گيرند چون مي‌دانند نيمكت‌نشيني مداوم يكي از آنها چه مشكلاتي خواهد داشت. البته اين مساله يك ريسك به حساب مي‌آيد چون در صورت مصدوميت طولاني دروازه‌بان، آن وقت تيم به دردسر مي‌افتد.

 

استقلالي‌ها پس از دو تجربه هادي طباطبايي - پرويز برومند و مهدي رحمتي - وحيد طالب‌لو ديگر اين تجربه را تكرار نكردند و هر سالي كه رحمتي را داشته‌اند يك دروازه‌بان جوان و بي‌ادعا را هم روي نيمكت نشانده‌اند.

 

ليگ بازي به بازي و به خصوص در نيم فصل دوم سخت و حساس مي‌شود و بدون شك نقش دروازه‌بان‌ها هم به همان نسبت پررنگ خواهد شد.

 

در نيم فصل دوم فقط سه تيم استقلال، فولاد و سپاهان در شش بازي اخيرشان يك گل دريافت كرده‌اند كه اين مهم غير از داشتن ساختار دفاعي خوب و منسجم به يك دروازه‌بان مطمئن و آماده هم مربوط مي‌شود.

 

مهدي رحمتي كه در همه بازي‌هاي استقلال در ليگ فيكس بوده فقط در بازي با صباي قم در نيم فصل دوم دروازه‌اش باز شد. او در 10 بازي از 21 هفته گذشته دروازه تيمش را بسته نگاه داشت. دروازه‌بان استقلال در حالي در اين 6 بازي يك گل دريافت كرده كه در همين 6 بازي نيم فصل اول هفت گل خورده بود.

 

اما شرايط فولاد خوزستان با استقلال متفاوت بود. حسين فركي ليگ را با ارشاد يوسفي درون دروازه شروع كرد و در ادامه هم علي سليمي و محمد رشيد مظاهري را به جاي او درون دروازه فرستاد كه سهم اولي 7، دومي پنج و مظاهري هم سه بازي بود.

 

با اين شيوه، فولاد به خواسته‌اش نمي‌رسيد و سرمربي تيم هم با علم به همين موضوع سراغ سوشا مكاني رفت كه رابطه چندان خوبي با يحيي گل‌محمدي در نفت تهران نداشت.

 

مكاني به فولاد رفت و در آنجا متحول شد به طوري كه او هم مثل سيدمهدي رحمتي در 6 بازي اخير تيمش فقط يك گل دريافت كرده است.

 

تقابل او و نيلسون در بازي جمعه فولاد و پرسپوليس بسيار تماشايي مي‌شود چرا كه نيلسون در اين 6 بازي دو گل دريافت كرده مثل بيرانوند گلر نفت تهران كه با جدايي سوشا مكاني او هم متحول شد. مكاني در 8 بازي دروازه‌اش را بسته نگاه داشته است. وضعيت دروازه‌بان‌هاي سپاهان با استقلال و فولاد متفاوت است.

 

زلاتكو كرانچار، رحمان احمدي را به خدمت گرفت و شهاب گردان را هم حفظ كرد. درخشش احمدي در بازي‌هاي تيم ملي باعث شد تا سرمربي سپاهان در 21 هفته گذشته به فكر استفاده از گردان نيفتد.

 

رحمتي هم در 6 بازي اخير فقط يك بار دروازه‌اش باز شد كه آن هم مقابل تراكتورسازي بود. او نسبت به مهدي رحمتي و سوشا مكاني بيشتر دروازه‌اش را بسته نگاه داشته است. 12 كلين شيت او را پس از نيلسون كه 13 كلين شيت داشته در مكان دوم قرار مي‌دهد. رحمان احمدي هم مثل سيدمهدي رحمتي در همه بازي‌هاي ليگ فيكس بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها