کد خبر: ۱۹۶۳۴۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۲۲ دی ۱۳۹۲
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
بخشایش گفت: بیشترین رقابت در سوریه و لبنان و عراق بین ایران و عربستان است، عربستان رهبر جبهه سازش و ایران رهبر جبهه مقاومت است. عربستان نمی خواهد ایران در کارهایش و در منطقه موفق باشد. عربستان دوست دارد برای اعمال تروریستی و آنچه در عراق و سوریه و در برخی کشورهای منطقه اتفاق می افتد هزینه کند چراکه خودشان جسارت ندارند و ترسو هستند ولی جسارت پول خرج کردن برای اعمال تروریستی را دارند.
دکتر احمد بخشایش اردستانی نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در خصوص فعالیت های اخیر دشمنان در لبنان اظهار داشت: بیشترین رقابت در سوریه و لبنان و عراق بین ایران و عربستان است، عربستان رهبر جبهه سازش و ایران رهبر جبهه مقاومت است. عربستان نمی خواهد ایران در کارهایش و در منطقه موفق باشد. آن چیزی که عربستان در منطقه دنبال می کند بالاترین ضربه ای است که در حال حاضربه شکل های مختلف میزند، خیلی از مباحثی که در عراق وجود دارد ناشی از پولهایی است که عربستان در آنجا هزینه میکند بسیاری از حرکتهایی که در سوریه انجام میگیرد حرکت عربستان و در رآس آن بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی آن است.



وی افزود: ماجد الماجد هم که این حرکت تروریستی را انجام داد و دستگیر شد فکر کنم قبل از اینکه به محاکمه برسد سازمان سیا یا اطلاعات عربستان دستور کشتن او را صادر کردند، البته در واقع گفته شده مریض هم بوده است. آنها توسط عوامل لبنانی شان این کار را انجام دادند و دلیل این کارهم این است که عربستان علاقه ندارد به صورت آشکارا کسی در دادگاهها بگوید دستور و پول را از آنها گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه عربستان سابقه بسیار بدی درحمایت قاطع از القاعده و تکفیریها دارد گفت: عربستان دوست دارد برای اعمال تروریستی و آنچه در عراق و سوریه و در برخی کشورهای منطقه اتفاق می افتد هزینه کند چراکه خودشان جسارت ندارند و ترسو هستند ولی جسارت پول خرج کردن برای اعمال تروریستی را دارند و این طرحها طرح عربستان است.

نماینده مردم اردستان در ادامه تصریح کرد: با کشته شدن ماجدالماجد و اطلاعاتی که از این فرد بدست می آمد باعث می شد که جمهوری اسلامی بگوید چرا عربستان این کارها را انجام داده است، آنها از زمانیکه ماجد الماجد دستگیرشد خیلی فشار آوردند و گفتند با توجه به اینکه او شهروند عربستانی است نباید در آن کشور محاکمه شود و باید او به عربستان منتقل شود.

وی در پایان گفت: دستگاه دیپلماسی ما هم از ابتدا پیگیر این موضوع بوده و تقاضا داشتند با توجه به اینکه این فرد به سفارت ایران حمله کرده و گروه عبدالله عظام مسئولیت آن را بعهده گرفت ما از ابتدا در بازجویی و محاکمه این فرد حضور داشته باشیم که این مسأله خوشایند عربستانیها نبود و برما هم بسیار واضح و روشن است که چه کسی در منطقه دست به این اعمال تروریستی میزند و از آنها حمایت می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها