کد خبر: ۱۹۶۵۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۲۱ دی ۱۳۹۲
دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین گفت که احزاب و جمعیت‌های مخالف آماده بررسی همه ایده‌ها و ابتکار عمل‌های جدی و صادقانه برای ایجاد یک گفت‌وگوی جدی و توافق درباره ایجاد یک وضعیت سیاسی جدید هستند.

به گزارش 598 به نقل از رادیو صوت المنامه، شیخ علی سلمان در سخنرانی خود در مسجد امام صادق (ع) در منطقه الدراز در نزدیک شهر منامه گفت: احزاب و جمعیت های مخالف آماده بررسی همه ایده ها و ابتکار عمل های جدی و صادقانه برای ایجاد یک گفت وگوی جدی و توافق درباره وضعیت سیاسی جدیدی هستند که مشارکت همه اقشار ملت بحرین را بدون استثنا تضمین کند.

دبیرکل جمعیت وفاق تصریح کرد: بحرین نیازمند گفت وگوی واقعی جدی است و تفکر تسلط یک گروه بر گروه دیگر قابل اجرا نیست.

وی افزود: گزارش های بین المللی بر این اجماع تاکید دارد که در بحرین دو طیف دولت و مخالفان حضور دارند و گزینه پیش روی بحرین، ادامه برخورد امنیتی و وخامت اوضاع امنیتی یا ورود به مذاکراتی واقعی برای دستیابی به راه حلی توافقی است.

شیخ علی سلمان تاکید کرد: احزاب و جمعیت های مخالف در بحرین ملاحظات خود را بیان کرده اند و از آغاز گفت وگوها صادق و جدی بوده اند و مشکلات را در 9 محور ارایه داده و از مسئولان و تصمیم گیران خواستند که درباره این محورها توافق صورت گیرد اما آنها لجاجت و عناورزی کردند.

دبیرکل جمعیت وفاق گفت: مخالفان در این گفت وگو شرکت کردند تا فرصت از دست نرود و برای اصلاح وضعیت تلاش کردند اما گوش شنوایی ندیدند.

وی تصریح کرد: از نظر من، اگر حسن نیت و خلوص نیت باشد؛ زمان زیادی لازم نخواهیم داشت و در طول یک ماه می توان درباره مسائل اساسی به توافق رسید و کشور را به ساحل امنیت و آرامش رهنمون ساخت.

شیخ علی سلمان همچنین از سازمان های حقوق بشری و بشردوستانه و در صدر آنها کمیته بین المللی صلیب سرخ خواست تا برای متوقف کردن نقض حقوق بشر بازداشت شدگان در زندان های رژیم بحرین به طور مستقیم وارد عمل شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها