کد خبر: ۱۹۶۶۳۱
زمان انتشار: ۲۰:۴۷     ۲۱ دی ۱۳۹۲
در حالی که هیات انتخاب جشنواره فجر طبق اعلام قبلی روز گذشته به کار خود پایان داد خبرها حکایت از راه‌یابی «رنج و سرمستی» به مسابقه فیلم‌های اول و فیلم‌های «حق سکوت» و «آرایش غلیظ» به بخش مسابقه سینمای ایران دارد.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، علی معلم سخنگوی هیات انتخاب جشنواره فجر خبر از ارائه نامه هیات انتخاب به جشنواره می‌دهد، نامه‌ای که در آن تکلیف بسیاری از علامت سوال‌های جشنواره روشن شده است اما از گوشه و کنار  نام برخی از فیلم‌ها به عنوان آثار راه‌یافته به جشنواره شنیده می‌شود.

در نشست خبری دبیر جشنواره فجر نیز، رضا داد روزهای 18،19و 20 دی را به عنوان برگزاری جلسات جمع‌بندی هیات انتخاب عنوان کرده، جلساتی که برگزار شد اما برخلاف تصورات روابط عمومی جشنواره نتیجه آنرا رسانه‌ای نکرد و به نظر می‌رسد برای روشن شدن تکلیف رسمی آثار دو بخش مسابقه سینمای ایران و فیلم‌های اول باید تا فردا منتظر ماند.

براساس برخی خبرها که یا از هیات انتخاب درز پیدا کرده است و یا از منابع دیگر جشنواره به نظر می‌رسد تکلیف حداقل سه فیلم روشن شده است حضور دو فیلم «حق سکوت» به کارگردانی هادی نائیجی و «آریش غلیظ» به کارگردانی حمید نعمت‌‌الله در بخش مسابقه سینمای ایران قطعی شده است.

با اضافه شدن «حق سکوت» به فیلم‌های بخش مسابقه حوزه هنری امسال سه فیلم در جشنواره خواهد داشت. «میهمان داریم» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور و «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی دیگر آثار تولیدی حوزه هنری در جشنواره سی‌و‌دوم هستند.

همچنین فیلم سینمایی «رنج و سرمستی» به کارگردانی جهانگیر الماسی نیز به مسابقه فیلم‌های اول راه‌یافته است.

براساس این گزارش، همچنین شنیده‌ها از اضافه شدن «اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی به بخش مسابقه حکایت دارد و در صورتیکه فیلم مهرجویی نیز به بخش مسابقه راه یابد از 5 فیلمی که دبیر جشنواره اعلام کرده بود جشنواره منتظر آنها خواهد ماند تاکنون سه فیلم به بخش مسابقه راه پیدا کرده‌اند.

بنابر این گزارش عدم حضور فیلم‌هایی نظیر شیار 143 به کارگردانی نرگس آبیار و «پاپ » به کارگردانی احسان عبدی پور در بخش مسابقه به تعبیر برخی کارشناسان از جمله اولین شگفتی‌های جشنواره  سی‌و‌دوم است

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها