کد خبر: ۱۹۶۶۳۳
زمان انتشار: ۲۰:۵۱     ۲۱ دی ۱۳۹۲
نامزدهای دریافت فانوس بلورین چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار در شش بخش «نقد درون گفتمانی، فتنه88 و جنگ نرم»، انیمیشن، تاریخ معاصر، اقتصاد مقاومتی، «روایت شهادت» و «روحانیت و بیداری اسلامی» اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اختتامیه جشنواره مردمی فیلم عمار امشب در سینما فلسطین تهران در حالی به کار خود پایان می‌دهد که قرار است در اقدامی ویژه از «فرج‌الله سلحشور» کارگردان برجسته سینمای ایران تجلیل شود.

در همین حال دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار نامزدهای بخش‌های مختلف خود را اعلام کرده است که در بخش «نقد درون گفتمانی، فتنه88 و جنگ نرم»، ابراهیم فیاض، حسن عباسی، علیرضا قزوه و مرتضی شعبانی نامزدهای هر یک از این بخش‌ها را معرفی کردند.

بر طبق این گزارش مستندهای «میراث آلبرتا»، «دکتر سلام»، «این کشت تلخ است»، «او با ما»، «یک عاشقانه آرام»، «فرصتی برای دیدن»، «موسیقی ما»، «جای خالی»، «سرگردون»، «چند شاخه گل مریم»، «داوطلبین عزیز»، «ژست»، «بشقاب‌های خالی»، «صد مرتبه از روی خدا بنویسید»، «اینجا چراغی روشن است» و «نیمه دوم» به عنوان نامزدهای این بخش‌ها معرفی شدند.

همچنین در بخش انیمیشن، هیات داوران این بخش، صادق کرمیار، سید مسعود شجاعی طباطبایی و محمدحسین نیرومند از میان آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره انیمیشن‌های «سقوط»، «9:20 در بوشهر»، «پیام راشل کوری2»، «بینا و دینا»، «داستان سامرا»، «شجاعان»، «سکو»، «مروارید سرخ»، «سلامی برای روح الله»، «نامه‌ای برای آفتاب»، «مجموعه ثریا» و «سربازان بین‌الملل» را به عنوان نامزدهای این بخش معرفی کردند.

در بخش تاریخ معاصر نیز داوران این بخش، «محمدصادق کوشکی»، «وحید یامین پور»، «مجید بذرافکن»، و «احسان رجبی» پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره آثار زیر را نامزد دریافت فانوس بلورین اعلام کردند.

«داستان یک انفجار»، «قربانگاه زائران»، «مصاف»، «سرانجام»، «به نام خلق قهرمان»، «روز واقعه»، «انتهای خیابان فلسطین»، «بحرین»، «سیستان»، «جانشین»، «سرزمین افتخار»، «شور و سرور»، «سنجرخان سینما روستای نران»، «بهشت ماندنی است»، «کاروان» و «سازمانی برای جدایی» اسامی مستندهای نامزد شده در این بخش‌ها هستند.

هیئت داوران بخش مستند اقتصاد مقاومتی، «عادل پیغامی»، «مهدی زمانپور کیاسری» و «مرتضی فیروزآبادی» پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، مستندهای «آوای دستان»، «تابش»، «نبرد خاموش»، «کایر» و «نفت سیاه» را به عنوان نامزدهای این بخش معرفی کردند.

بنابر این گزارش، هیئت داوران بخش «روایت شهادت»، آقایان «گلعلی بابایی»، «محمدعلی مودب» و «محسن صفایی‌فرد» نیز پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، «صبحانه با طعم مرگ»، «مردی با آرزوهای دور برد»، «فرزند کبیرکوه»، «پاکدشت»، «تولدت مبارک»، «زندگی در ثانیه صفر»، «شیرآباد»، «میراث مجید»، «زیباتر از زندگی»، «بر آستان نجابت دریا»، «گزارش یک عملیات»، «مسافر ایران» و «مأموریت خدا» را به عنوان نامزدهای این بخش معرفی کردند.

نامزدهای بخش روحانیت و بیداری اسلامی جشنواره عمار نیز بر اساس گزارش دبیرخانه جشنواره توسط داوران این بخش، آقایان سلیم غفوری، حمیدرضا غریب‌رضا و محمدرضا زائری بدین شرح اعلام شد: «لبیک»، «کاغذ قیچی خدا»، «پیمان‌های پنهان»، «به نام آزادی»، «شیخ علی»، «به رنگ زندگی»، «دوازده تموز»، «سفر به دیار پشتون‌ها»،« شاگرد امام»، «روزگار نو»، «در امتداد غدیر» و «گاو خشمگین».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها