کد خبر: ۱۹۶۷۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۲۲ دی ۱۳۹۲
مردم انگلیس در دوازدهمین سالگرد گشایش زندان آمریکایی گوانتانامو با برگزاری تظاهراتی خواستار تعطیلی این زندان شدند.

به گزارش 598 به نقل از «صدای روسیه»، شماری از مردم انگلیس در اعتراض به دوازدهمین سالگرد زندان آمریکایی گوانتانامو تظاهرات کردند.

تظاهرات‌کنندگان در حالی که لباس‌های نارنجی بر تن داشتند و سرهای خود را با پارچه‌های سیاه پوشانده بودند، روز گذشته در یکی از میادین لندن در اعتراض به دوازدهمین سالگرد گشایش زندان گوانتانامو تجمع کردند و خواستار تعطیلی این زندان شدند.

سخنگویان کمپین گوانتانامو در لندن از جمله «جرمی کوربین» و «لوئیس کریستین» هستند که وکیل افرادی بوده‌اند که مدتی در گوانتانامو زندانی بودند.

 «آیشا مانیر» دیگر سخنگوی این گروه است که در این مورد گفت: «12 سال است که زندان گوانتانامو در این جهان وجود دارد. این بدبختی است که اعتصاب غذای زندانیان باعث می‌شود تا مردم جهان به یاد آنها و قول باراک اوباما برای تعطیلی این زندان بیافتند.»

این در حالی است که به تازگی شماری از نمایندگان آمریکایی می کوشند تا با کاستن از تعداد زندانیان، این زندان را ببندند. اما این درخواست نیز با استقبال مواجه نشد.

علاوه بر این اوباما درخواست شده است تا برای آزادی زندانیان و بستن این زندان هر چه سریعتر اقدام کند همچنین بررسی‌های دوره‌ای (وضعیت) زندانیان را تسریع کند تا زندانیان بتوانند هر چه سریعتر آزاد شوند که در این زمینه باید امکان پذیرش آنها در کشوری دیگر نیز فراهم شود.

بازگشت «شیخ عامر» تبعه انگلیسی به این کشور یکی از اقداماتی است که انتظار می‌رود دولت انگلیس آن را پیگیری کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها