کد خبر: ۱۹۸۵۲۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۲۸ دی ۱۳۹۲
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی فردی که از طریق اینترنت اقدام به برداشت وجه می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد قاسملو ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: چندی پیش در پی شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتای شهرستان مراغه مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی مبالغی به صورت اینترنتی و غیرمجاز برداشت شده است، رسیدگی به این امر در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی تخصصی توسط کارشناسان، مشخص شد متهم از تعدادی سیم کارت اقدام به خرید، مصرف شارژ و یا پرداخت قبض استفاده کرده است.

قاسملو ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر فردی با هویت معلوم که دو عدد از سیم کارت‌ها به نام ایشان بود و قبلا با شاکی در یک کارگاه کار می‌کرده و با یکی از مالکان سیم کارت‌ها نیز قرابت نسبی داشته با دستورات قضایی به پلیس فتا دعوت شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: وی در مرحله اولیه منکر هر گونه قضایا بوده که با ارائه مستندات اعلام کرد با توجه به اینکه با شاکی در یک کارگاه در شهر تبریز کار می‌کرده و در زمان اعلام شماره رمز خود در تماس تلفنی به خانواده‌اش، متهم نیز از فرصت استفاده کرده و نسبت به یادداشت کردن آن و فعال کردن رمز دوم وی اقدام و سپس در یک فرصت مناسب با برداشت شماره کارت در چندین مرحله اقدام به خرید شارژ کرده که شارژهای مذکور را یا شخصا و یا با چند نفر از دوستان خود که در تهران با آنها آشنا شده بوده استفاده می‌کردند.

قاسملو افزود: نتیجه تکمیلی تحقیقات به عرض مقام قضایی منعکس و برای متهم قرار وثیقه صادر شد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود به هیچ عنوان اطلاعات بانکی خود را همراه کارت بانکی یادداشت نکرده و یا آن را در اختیار دیگران قرار ندهند و در دوره‌های زمانی، نسبت به تغییر رمز اول و دوم خود اقدام کنند متخلفان فضای مجازی باهوش بوده و در کمترین زمان می‌توانند اطلاعات شخصی شهروندان را ربایش و از آن به نفع خود استفاده کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها