کد خبر: ۱۹۹۱۵۸
زمان انتشار: ۱۵:۵۳     ۰۱ بهمن ۱۳۹۲
عناوینی نظیر روز عزا، دوشنبه سیاه، جام زهر، ترکمانچای ۲ و ... عباراتی است که اگر چه توسط برخی نیروهای انقلابی و ارزشمند در روزهای گذشته بکار رفته است اما بی توجهی به یک موضوع در این زمینه می تواند بسیار زیان بار باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جهان نيوز، روز دوشنبه ۳۰ دی ماه یکی از روزهای سخت برای ایرانیان بود. تعلیق بخش مهمی از چرخه فن‌آوری هسته ایران اگرچه موقتی و ۶ ماهه عنوان شده اما برای ایرانیان آزاده که به برکت جمهوری اسلامی آموخته اند برای آرمانهای خود به هیچ ابرقدرتی از شرق و غرب باج ندهند این نگرانی را بوجود آورده که مبادا این تغییر تاکتیکی صرفا ۶ ماهه! مقدمه ای برای زورگویی ها مکرر قدرتهای جهانی در دولت فعلی باشد.

در این نوشتار قصد نقد توافق هسته ای و علل محرمانه ماندن آن برای مردم ایران را نداریم هرچند که معتقدیم این تغییر تاکتیکی صرفا ۶ ماهه! می توانست بسیار بهتر از این اتفاق بیفتد تا جایی که حتی برخی اعضای تیم مذاکره کننده کشورمان به تعجیل دولت ایران در توافق با ۵+۱ در محافل خصوصی اعتراف کرده اند.

نقد محتوای منتشر نشده توافق ژنو را به سایر مطالب سایت واگذار می کنیم و در این سطور به شیوه نقد برخی اصولگرایان به توافق نامه اخیر هسته ای می پردازیم.

عناوینی نظیر روز عزا، دوشنبه سیاه، جام زهر، ترکمانچای ۲ و ... عباراتی است که اگر چه توسط برخی نیروهای انقلابی و ارزشمند در روزهای گذشته بکار رفته است اما بی توجهی به یک موضوع در این زمینه می تواند بسیار زیان بار باشد.

در واقع این شیوه نقد کردن همراه با یاس آفرینی در جامعه که یادآور شیوه روزنامه های زنجیره ای در دوران اصلاحات است، نباید تبدیل به الگویی برای رسانه های ارزشی و انقلابی باشد. چرا که برای اصولگرایان اصل انقلاب و پاسداری از آن مهمتر از پیروزی یا شکست ظاهری در مقابل رقبای سیاسی است.

قطعاً موفقیت همه دولتهای جمهوری اسلامی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب خواست نیروهای انقلاب و اصولگرایان است.

در همین زمینه خود را موظف می دانیم برای موفقیت و کارآمدی دولت آقای روحانی (که اصلاح طلبان فعلا آن را ازآن خود می دانند و دور از انتظار نیست که در آینده نه چندان دور مسیر خود را از آن جدا کرده و ژست مطالبه گری برای پیروزی سیاسی در انتخاباتهای آتی بگیرند) تلاش کنیم.

در همین رابطه نقد اصولی و سازنده می تواند از اشتباهات دولتها بکاهد و این شاید مهمترین کمک رسانه های اصولگرا به دولت و سایر دستگاههای کشور باشد.

بیاد داشته باشیم نه تنها نباید برای نمایان شدن ناکارامدی دولت به انتظار بنشینیم بلکه با کمک به موقع و اصلاح اشتباهات دولتمردان، باید طعم کارامدی دولت جمهوری اسلامی را به مردم بچشانیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها