کد خبر: ۱۹۹۸۳۴
زمان انتشار: ۱۸:۴۸     ۰۴ بهمن ۱۳۹۲

معاون وزیر خارجه سوریه ضمن اعلام لغو نشست میان نمایندگان نظام حاکم سوریه با مخالفان این کشور تاکید کرد: لغو این نشست به این معناست که گروههایی که ما با آنها در تعامل هستیم فاقد اعتبار هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: ما موافقت خود را برای انجام مذاکرات با مخالفان دولت و با حضوراخضر ابراهیمی، فرستاده سازمان ملل به سوریه اعلام کردیم اما شنیدیم که طرف مقابل مخالف برگزاری این نشست است.مخالفان دولت باید بدانند که مساله کناره گیری بشار اسد رویایی بیش نیست.

وی افزود: ما برای موفقیت ژنو 2 ومتوقف ساختن کشتاری که ترکیه ،عربستان، قطر ، کشورهای اروپایی و غربی مرتکب آن میشوند در ایجا جمع‌ شده‌ایم اما دیگر گروهها در نشاندن طرف مقابل برسر میز مذاکره ناکام ماندند.

مقداد همچنین عنوان داشت: نشستی که قرار بود امروز برگزار شود لغو شده است و این امر نشان می‌دهد طرف‌هایی که با آنها در تعامل هستیم، فاقد اعتبار هستند.

از سوی دیگر بثینه شعبان، مشاور بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در گفت‌وگوی تلویزیونی عنوان داشت مخالفان به ترویج مواردی می‌پردازد که صحت ندارد آنها گمان می‌کنند پس از ژنو قدرت را به دست می‌گیرند.ما به خاطر کشور خود و برای متوقف کردن اقدامات تروریستی به اینجا آمده‌ایم نه برای انتقال قدرت و آن پایانی که مخالفان به دنبال آن هستند به وقوع نخواهد پیوست.

شعبان همچنین اظهار داشت: هیئت مخالفان آمادگی این را ندارد که به حمایت از کشورش و ملت سوریه بپردازد.

وی ادامه داد: برخی گروهها در میان مخالفان خواستار مذاکره هستند و ما به این امر خوشبین هستیم. اما مشکل دیگر این است که طرفهای خارجی در این مساله دخالت می‌کنند. ما برای مبارزه با تروریسم و روند سیاسی که سوریه، ملت و ارتش به دنبال آن است به اینجا آمده‌ایم و ملت سوریه تنها طرف تصمیم‌گیرنده در مذاکرات است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها