کد خبر: ۲۰۰۹۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۲۲ شهريور ۱۳۹۰
نشریه  تحت نظر شهرداری در اقدامی جالب توجه از "مفسد اقتصادی" به نام "قهرمان اقتصادی" یاد کرد.
 
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، مجله همشهری ماه تحت نظر آقای قالیباف در آخرین شماره خود در مصاحبه با جنجالی ترین مفسد اقتصادی تلاش کرد از وی یک چهره مظلوم و پشیمان بسازد.
 
این اقدام مجله همشهری ماه در حالی دنبال می شود که دیگر نشریات همشهری همزمان با توزیع این ماهنامه به انتقاد شدید علیه دولت در مواجهه با فساد های اقتصادی اخیر می پردازند.
 
"کمتر کسی است که این شانس را داشته باشد که در زمان حیاتش به ضرب المثل تبدیل شود! در مورد شهرام جزایری این اتفاق افتاده است؛ نام او حالا ضرب المثلی از پول و فساد و سیاست است. گفتو گو با شهرام جزایری مردی که شنیدن نامش احساسات متفاوتی را در مخاطبان می آفریند، بعضی ها اورا نماد فساد اقتصادی می نامند، بعضی ها نبوغ او را در پول دار شدن می ستایند، مردی که می توان او را «آلکاپون ایران»(!) نامید، مجرم جوان و پرحاشیه ای که نامش فصلی ارز تاریخ سیاست و اقتصاد ایرانی را در دهه 80 شمسی رقم زد، بستنی فروشی اهوازی که به اصطلاح عامیانه و البته بسیار گویا (سوراخ های طلایی اقتصاد) را خوب شناخت و توانست با خریدن و قایم شدن در این سوراخ ها، ثروتی میلیاردی به جیب بزند و با سیاسیون نامش بر سر زبان ها و قلم ها بیافتد"
 
 
 
جملات فوق مقدمه نشریه آقای قالیباف در حمایت از شهرام جزایری است که سعی کرده است وی را از جرم مرتکب شده تبرئه سازد.
 
همشهری ماه با طرح سوالاتی فان و عاطفی نظیر "قبلا ورزش می کردید و در زندان هم ادامه می دهید؟"، "اگر خودت بخواهی شخصیت ات را تعریف کنی چه می گویی؟"، "رویایت چیست و بعد از آزادی چه می کنی؟" در یک مصاحبه تفصیلی این طور القا می کند که "صدها پرونده در رشوه به مراتب بالاتر از جزایری وجود دارد" ولی به جزایری ظلم شده و وی مرتکب جرمی نشده است؛ و یا در بخشی از این گفت‌وگو جزایری می گوید: "من کلی کارهای عام المنفعه انجام دادم... متاسفانه بدون هیچ مستند(!) و دلیلی مطالب خلاف واقع در مورد من بزرگنمایی کردند... شایعات چیزهایی خلاف واقع است... من کلی اشتغال زایی کرده ام..."
 
خبرنگار ماهنامه متعلق به قالیباف شهردار تهران با طرح سوالاتی از جزایری از وی به عنوان یک نخبه طلایی اقتصادی یاد کرده و حتی از وی مشورت هم می گیرد تا جائیکه در بخشی از گفت‌وگوی خود می پرسد: "راه های آسان پول دار شدن در ایران چیست؟ یک نمونه از افزایش سرمایه را بگویید؟"، "نظرتان درباره هدفمندی یارانه ها، تحریم های اقتصادی و... چیست؟"، "پول دار شدن در ایران سخت است یا آسان".
 
همشهری پا را فراتر گذاشته و حتی از "مهمترین مشکل سیستم اقتصادی کشور" هم می پرسد.
 
این دفاع جانانه نشریه متعلق به قالیباف، شهردار تهران در حالی دنبال می شود که روزنامه همشهری این روزها در جریان اختلاس بانک صادرات توپ را در زمین دولت انداخته و به شدت از این نحوه مدیریت گلایه می کند.
 
در این گفت‌وگو هیچ اسمی از کروبی و نقش وی در فساد اقتصادی جزایری و اینکه جرات و پایه ریزی این فسادها از دوره سازندگی و تیم کارگزاران شروع شد، نشده و از مدیریت تکنوکرات ها تعریف شده است.
 
آقای قالیباف اکنون در حالی خود را یکی از اضلاع اصولگرایی می داند که تیم رسانه ای وی خلاف آن را طرح می کنند تا جائیکه شماره قبلی همشهری ماه نیز به دفاع تمام از اصلاح طلبان پرداخت.
 
این تیم رسانه ای توسط مجید رفیعی در حالی دنبال می شود که وی در سایت های فردا و... و روزنامه تهران امروز نیز فعالیت دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۴ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
هر کس دامنش آلوده به تاجر پسته شد همان میشود که سر قالیباف و سید حسن و خاتمی غیره.....آمد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۶ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
شاید از کیسه حاج شهرام چیزی به ستادهای آقای خلبان رسیده که اینجوری ازش دفاع می کنند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۱ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
این بنده خدا که پول نداره باید از این افراد خیر تعریف کنه و پشتگ وارو بزنه تا پول انتخاباتش در بیاد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۲۵ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
تا جایی که به یاد دارم ایشون دور و بر آیت الله بهجت رفته بود و آیت الله بهجت به ایشون فرمودند که از کارهای خیرت هم توبه کن...

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها