کد خبر: ۲۰۱۵۱۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
تد کروز، سناتور امریکایی در واکنش به سخنرانی سالانه اوباما:
سناتور تد کروز پس از سخنرانی سالانۀ دولت گفت، سیاست پرزیدنت باراک اوباما درقبال ایران می تواند به حملات هسته ای این کشور علیه شهری بزرگ در ایالات متحده منجر شود.
سناتور تدکروز پس از سخنرانی سالانۀ دولت گفت، سیاست پرزیدنت باراک اوباما درقبال ایران می تواند به حملات هسته ای این کشور علیه شهری بزرگ در ایالات متحده منجر شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از بولتن نیوز،‌ وی با اشاره به موضع اوباما درخصوص وتوی تحریم های جدید علیه ایران حین مذاکره با جامعه بین المللی، تصریح کرد، "به نظر من این یکی از خطرناک ترین گفته های اوباما در کل سخنرانی وی بود."

وی افزود، "من از این می ترسم که مبادا اشتباهات گذشته را تکرار کنیم؛ همان اشتباهاتی که دولت کلینتون در مورد کره شمالی مرتکب شد. در مورد کره شمالی، ما تحریم ها را در ازای وعده های تو خالی کاهش دادیم و میلیاردها دلاری که کره شمالی در اثر کاهش تحریم ها به دست آورد، همه صرف توسعه سلاح های هسته ای در این کشور شد."
کروز گفت، "این خطر غیر قابل قبول استما با رهبرانی در این کشور مواجه ایم که می گویند، قصددارند اسرائیل را از نقشه جهان محو کنند؛ اگر ایران به سلاح هسته ای دست یابد، خطری غیر قابل قبول در راه خواهدبود و این سلاح هسته ای ممکن است بر فراز آسمان تل آویو، نیویورک یا لس آنجلس منفجر شود که حاصلش از بین رفتن جان صدها هزار نفر از مردم بیگناه خواهدبود."


این قبیل صحبت ها و اظهار نظرها توجه دقیقی می طلبد، در واقع کروز در توضیح چگونگی کنترل سلاح های هسته ای، تهدید کره شمالی را کمتر از تهدید ایران می داند
.

کروز استدلال می کند، "چیزی که مورد ایران را بسیار خطرناک تر از کرۀ شمالی جلوه می دهد، این است که به هر حال برای کیم جونگ اون، ماندن در قدرت، بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد و برای کسی که می خواهد در قدرت باقی بماند، امکان بازدارندگی وجود دارد. اما در مورد رهبری ایران چنین چیزی صدق نمی کند."

کروز تا حدی با رئيس جمهور موافق است؛ به بیان دیگر او هم با "تعیین خط قرمز و کاهش مقرراتموافق است. اما درعین حال اشاره می کندٰ او پیش از این هم از این قبیل شعارها داده است. کروز همچنین به برنامه ای اشاره می کند که اوباما در موردش مفصل بحث کرده؛ برنامه ای که رئيس جمهور گفته، "راه جدیدی است تا آمریکایی های شاغل، بتوانند روند پس انداز بازنشستگی خود را آغاز کنند."
اوباما این برنامه را نوعی اوراق قرضۀ جدید پس انداز توصیف کرد که آمریکایی ها را به ساخت یک لانه پر از تخم مرغ تشویق می کند.



کروز می گوید: "من طرفدار پر و پا قرص هر برنامه ای هستم که مردم را قادر می سازد تا برای خود پس اندازی داشته باشند، اموالی برای خود دست و پا کنند و کنترل اموال خود را خودشان به دست بگیرند، برنامه ای که از طریق آن بتوانند برای فرزندانشان میراثی به جا بگذارند و به همین دلیل، بسته به جزئیات کار، این امر می تواند حمایت های زیادی را برای او پدید آورد.
کروز مدت ها پس از آن که بسیاری از همکارانش مجلس سنا را ترک کرده بودند، همچنان در تالار مجسمه و در جمع خبرنگاران حضور داشت. وی همچنین با تعداد زیادی از کارکنان تلویزیون ملّی و منطقه ای گفتگو کرد.
کروز در پاسخ به این پرسش که این سخنرانی را چگونه در یک کلمه توصیف می کنید، نیز گفت، "ناامید کننده؛ تعجبی ندارداو شیوۀ سخن گفتن رئيس جمهور را در مورد مراقبت های بهداشتی و سیاست های اقتصادی به شدت موردانتقاد قرارداد.


کروز در پایان افزود، "در تمام این سخنرانی یک ساعته، به هیچ وجه اذعان نشد که سیاست های اقتصادی اوباما موثر نبوده است و این که آن ها کمترین میزان مشارکت نیروی کار را از سال 1978 تاکنون ایجاد کرده اند، یا این که میلیون ها آمریکایی شغل خود را از دست داده اند و به اجبار به سمت مشاغل پاره وقت روی آورده و بیمه درمانی خود را از دست داده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها