کد خبر: ۲۰۱۷۴۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
مانی حقیقی کارگردان «پذیرایی ساده» هنگام دریافت سیمرغ بهترین تیزر فجر بار دیگر از منتقدان فیلمش و حوزه هنری به طعنه و کنایه یاد کرد و سعید راد هم بهروز وثوقی را از بزرگان بازیگری در سینمای ایران نامید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر در حالی امشب 11 بهمن ماه در تالار وحدت و در جمع کثیری از هنرمندان سینما و مسئولان فرهنگی کشور برگزار شد که همه چیز به نظر مرتب و برنامه ریزی شده می آمد.

اما این مراسم که برخلاف بسیاری از مراسم های مشابه آن فارغ ار هر نوع حاشیه ای پیش می رفت در یک سوم پایانی آن و در زمان اهدای جوایز بخش مواد تبلیغاتی به حاشیه کشیده شد. این بخش که به اهدای جوایز پوستر، نمونه فیلم و عکس مسابقه مواد تبلیغاتی فیلم هایی اختصاص دارد که سال گذشته در جشنواره فجر حضور داشته اند با سخنان دو نفر از کسانی که روی سن حاضر شدند کلیت این مراسم را تحت الشعاع قرار داد.

مانی حقیقی که برای تیزر فیلم «پذیرایی ساده» سیمرغ بلورین و جایزه نقدی خود را دریافت کرده بود همچون اظهارنظرهای تندش در سال گذشته بار دیگر به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کنایه زد. وی همچنین با نام بردن از چند نویسنده و منتقد و همچنین خبرگزاری فارس به طعنه از آنها تشکر کرد که با نقدهای منفی باعث فروش بیشتر فیلمش شده اند.

وی در سخنانی گفت: ما با استفاده از نقد‌های منفی تیزرمان را ساختیم و به همین منظور باید از مسعود فراستی، سعید مستغاثی و خبرگزاری فارس تشکر کنم. آنها با نوشتن این مطالب باعث شدند «پذیرایی ساده» بیشتر بفروشد. ضمن آنکه با توجه به سخنان رییس‌ جمهور محترم دیگر درباره‌ مدیران حوزه هنری سخنی نمی‌گویم.

حقیقی خطاب به مدیران حوزه هنری گفت: ما شما را بخشیدیم به شرط آنکه دیگر این اشتباه را مرتکب نشوید. از مدیران سازمان سینمایی هم می‌خواهم کمی مهربان‌تر با محسن امیریوسفی و کارگردان «آشغالهای دوست داشتنی» رفتار کنند.

حوزه هنری در چند سال گذشته در رویکردی به سینمای اجتماعی و خانوادگی از نمایش برخی فیلم ها در سینماهای خود جلوگیری کرد. حوزه هنری دلیل به نمایش درنیامدن این فیلم ها را پرداختن به موضوعاتی اعلام کرد که بنیان های خانواده را تضعیف می کند. در این فاصله چند کارگردانی که آثارشان امکان نمایش در این سینماها را نیافت این فرصت را در اختیار داشتند که فیلم خود را در سینماهای دیگری به نمایش درآورند ولی همواره به نقدهای تند علیه حوزه هنری روی آوردند.

مانی حقیقی پیش از این در برنامه های مختلف هنری و حتی در تلویزیون به نقدهای تند و بعضا هتاکانه علیه مدیران حوزه هنری اقدام کرده بود. «مدیران حوزه هنری فاقد شعور هستند» از جمله مطالبی است که وی با بیان آن در رسانه رسمی کشور، نقدهای جدی ای را متوجه خود کرد.

و اما در همین بخش مراسم سعید راد بازیگر سینما که برای اهدای جوایز روی سن حاضر شده بود در سخنانی اشاره کرد:  این سن خیلی باشکوه است و آدم‌های بزرگی بر روی این سن آمده‌اند. نگاتیو‌های فیلم‌های آقای قریبیان را دور زمین نمی‌شود کشید چون جا کم می‌آورد. در اینجا می‌خواهم به عنوان یک بازیگر، اجازه بگیرم که از بزرگان بازیگری محمدعلی فردین و بهروز وثوقی نام ببرم‌ که نسل‌های بعدی بازیگری از روی دست آن مشق کردند.

او در حالی از بهروز وثوقی یاد می کرد که وی سال های سال است از بدنه رسمی سینمای ایران جدا شده است و با زندگی در خارج از کشور مسیر دیگری را برای ارائه بازی خود انتخاب کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها