کد خبر: ۲۰۱۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۲۳ شهريور ۱۳۹۰
در پی مخالف موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد در مجلس با 2 فوریت طرح انتقال آب از رودخانه ارس به دریاچه ارومیه و عدم رای مجلس به این طرح، برخی از حامیان نمایندگان سابق اصلاح طلب مجلس که به دنبال فرصت برای مطرح کردن این افراد در انتخابات آینده هستند، وارد میدان شده و پیامک هایی با محتوای توهین آمیز، تحریک قومیت ها و تخریب نمایندگان فعلی مجلس در سطح وسیع ارسال می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس بولتن نیوز طرح 2 فوريتي انتقال آب از رودخانه ارس به درياچه اروميه براي نجات از خشك شدن روز سه شنبه 25 مرداد در دستور كار مجلس قرار داشت، كه پس از بحت و بررسي و صحبت نمايندگان موافق و مخالف، وکلای ملت به 2 فوريت آن راي ندادند و اين طرح به صورت عادي در مجلس بررسي خواهد شد.

در هنگام بررسی این طرح در صحن مجلس، نادرقاضي پور و جواد جهانگيرزاده نمايندگان اروميه و محمود احمدي بیغش نماينده شازند به عنوان موافقان اين طرح و حيدري نماينده اردل و فارسان و موسي الرضا ثروتي نماينده بجنورد به عنوان مخالف اين طرح صحبت كردند.

مخالفت نمایندگان با این طرح و عدم رای مجلس به آن موجب سوء استفاده حامیان برخی از نامزدهای انتخاباتی مجلس در استان آذربایجان شرقی و اردبیل شده، به طوریکه این افراد در پیامک هایی که به صورت وسیع در این استان ها ارسال می شود، وانمود می کنند که اگر نامزدهای مورد نظر آنها در مجلس به عنوان نماینده حضور می داشتند، این طرح رای می آورد و مخالفت یک نماینده در رای نیاوردن این طرح کارساز نبود.

این پیامک های تبلیغی که برای اقشار مختلف مردم این استان ها و حتی برای نمایندگان فعلی این 2 استان هم ارسال شده، بیشتر برای حمایت از اکبر اعلمی نماینده سابق تبریز که در انتخابات مجلس هشتم رد صلاحیت شد و در حمایت از ناصر نصیری نماینده سابق گرمی و دشت مغان که در انتخابات مجلس هشتم نتوانست آرای لازم را برای ورود به مجلس کسب کند، بوده است.

هردوی این افراد عضو فراکسیون اقلیت و اصلاح طلب مجلس هفتم بودند.

در این پیامک ها اینگونه آمده است: « وقتی یک نماینده افغانی(نماینده بجنورد) به مردم آذربایجان که به فرموده رهبر سر ایران است بی شرمانه تعیین تکلیف می کند، که به دلیل خشک شدن دریاچه ارومیه بروند و در جای دیگر به زندگی ادامه بدهند، باید تمام نمایندگان آذربایجان بروند و دق بکنند! جای اعلمی و نصیری چقدر در مجلس خالی است

خبرنگار ما در تماس با موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد نظر وی را درباره این پیامک ها جویا شد که وی در پاسخ گفت: افرادی که این پیامک ها را ارسال می کنند ضد انقلاب بوده و در پی سوء استفاده از احساسات مردم هستند. این افراد اصلا نفهمیدند که در مجلس چه گذشت و چه چیزی رای نیاورد و این طرح در حال حاضر در چه مرحله ای است.


وی با بیان اینکه این افراد دنبال فرصت طلبی هستند، خاطر نشان کرد: هدف این افراد سیاسی و مخالفت با نظام است و معلوم است که آنها دنبال چه هستند.آنها مخالف نظام هستند و کاری با دریاچه ارومیه ندارند، بلکه به فکر بدبین کردن مردم با نظام و مطرح کردن برخی آقایان برای انتخابات مجلس هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: ما برای صیانت از آذربایجان به 2 فوریت این طرح رای ندادیم. نمایندگان با 2 فوریت این طرح مخالفت کرده و اصل موضوع در کمیسیون های مجلس در دست بررسی است.

ثروتی با بیان اینکه ما با اصل رساندن آب به دریاچه ارومیه مخالفتی نکردیم، اظهار داشت: صاحبان زمین های پائین دست رودخانه ارس با انتقال آب از این رودخانه مخالف کردند و همچنین نمایندگان اردبیل هم مخالف این طرح هستند.

وی با اشاره به راهکارهای خشک نشدن دریاچه ارومیه افزود: باید آبهایی که قبلا به دریاچه ارومیه سرازیر می شد، همچنان سرازیر شود و آن سدهایی که بر ورودی دریاچه ارومیه زده شد، آب را رها سازی کنند.

نماینده بجنورد با بیان اینکه دولت قبلا در این زمینه مطالعاتی انجام داده، گفت:  در بودجه سال 90 یک میلیارد دلار برای مطالعه و ساماندهی دریاچه ارومیه و ریزگردها ی کشور منظور شده و باید مطالعات جامع تری در این زمینه صورت گیرد.

ثروتی با بیان اینکه نگفته است که به دلیل خشک شدن دریاچه ارومیه مردم بروند و در جای دیگر به زندگی ادامه بدهند، گفت: مردم آن منطقه می توانند با مصرف بهینه آب ، آبیاری تحت فشار، آبیاری قطره ای و بارانی و جلوگیری از بستن آب و سد زدن به دریاچه ارومیه، در همان منطقه به زندگی خود ادامه دهند.

ولی اسماعیلی نماینده گرمی در مجلس نیز که این پیامک را دریافت کرده، گفت: اینجانب از مخالفت مجلس با طرح 2 فوریتی انتقال آب رودخانه ارس به دریاچه ارومیه دفاع می کنم و معتقدم که سخنان ثروتی در راستای رد این طرح نبود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها