کد خبر: ۲۰۱۹۲۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
برگزارکنندگان نشست "شورای امور جهانی فیلادلفیا" اعلام کردند عدم صدور مجوز از سوی وزارت خارجه آمریکا برای سفر سفیر ایران در سازمان ملل متحد به فیلادلفیا منجر به لغو برنامه حضور وی در این نشست شد.
به گزارش پایگاه 598، باشگاه خبرنگاران به نقل از هافینگنون پست؛ مسئولان نشست "شورای امور جهانی فیلادلفیا" اعلام کردند که  سفیر ایران در سازمان ملل متحد سفر خود به فیلادلفیا برای شرکت در این نشست را به دلیل عدم صدور مجوز از سوی وزارت خارجه آمریکا لغو کرده است.
 
 قرار بوده نماینده دایم ایران در سازمان ملل در تاریخ 5 فوریه در این نشست شرکت کند، اما علی رغم ارائه درخواست و مدراک لازم، وزارت خارجه امریکا به این درخواست پاسخی نداده و موجب لغو برنامه حضور خزائی در این نشست شده است.  
 
 وزارت خارجه آمریکا در 21 ژانویه اعلام کرد تمامی مدارک لازم برای این سفر از سوی ایران به وزارت خارجه ارسال شده است اما این روند بدون اعلام نتیجه متوقف شد.  رییس شورای برگزار کننده نشست اعلام کرد  متاسفانه مسائلی در مورد هماهنگی برنامه سفر سفیر خزاعی  ایجاد شد،به همین دلیل وزارت خارجه آمریکا روند حضور خزاعی در این نشست را تسهیل نکرد و نماینده ایران در سازمان ملل نمی توانددر 5 فوریه  در این نشست حضور داشته باشد.
 
به گفته "سایندر" تصمیم گرفتند پاسخی به این درخواست ندهند تا زمان آن بگذرد و ناچار به لغو برنامه حضور دیپلمات ایران شوند.  
 
"کریگ سایندر" از سیاست دوگانه دولت اوباما که از یک سو مدعی حمایت از دیپلماسی با ایران است اما مانع دیپلماسی شهروندی می شود انتقاد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها