کد خبر: ۲۰۲۰۷۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
دکتر باقری لنکرانی در مراسم جشن بزرگ دهه انقلاب:
وزیر بهداشت دولت نهم، به بازگشت پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی از سوی غرب اشاره کرد و افزود: برگشت پول‌های بلوکه شده ما دستاورد خوبی است اما این به معنای رفع مشکلات ما نیست، راه حل مشکلات ما در تکیه به نیروی داخلی است، اینکه ایران در یک سو و 1+5 در طرف دیگر با ما مذاکره می‌کند از روی محبت ما نیست بلکه این از سر اقتدار درون زای ما است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دکتر باقری لنکرانی شامگاه شنبه در نخستین شب مراسم جشن بزرگ دهه انقلاب با تجلیل از تکریم‌کنندگان ایام‌الله دهه فجر انقلاب اظهار کرد: امید است که از آن‌چه بر ما گذشته است درس بگیریم و از آن برای پیمودن مسیر آینده به نحو احسن بهره کافی و وافی ببریم.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، با اشاره به اینکه تغییر نظام حکومتی تنها دستاورد نهضت امام راحل و انقلاب اسلامی نبوده است، افزود: این انقلاب اسلامی در تمام ارکان جامعه تاثیرات شگرفی گذاشت و منشا تحولات عمیقی در نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر باورهای دینی و اسلامی شد.



باقری لنکرانی، به گفتمان کمونیستی قالب قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب‌اسلامی، گفتمان حاکم بر جهان دین را افیون توده‌ها می‌دانست اما انقلاب اسلامی فرایندی برخلاف توقع جامعه‌شناسان و اندیشمندان دوران را رقم زد که این فرایند همه آثارش را در عرصه‌های اجتماعی نشان داد.

وی با بیان اینکه از سال 1313 که دانشگاه تهران به عنوان نخستین دانشگاه در ایران تاسیس شده بود در حدود 40سال تنها 50هزار دانشجو و 50 موسسه آموزش عالی را در جامعه دانشجویی خود داشت، تصریح کرد: با گذشت بیش از 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، داشتن بیش از 10میلیون فارغ التحصیل، 4میلیون دانشجوی در حال تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی و بیش از 500موسسه آموزش از دستاوردهای جامعه علمی است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، با تاکید براینکه با گذشت این همه سال نه تنها دستاوردهای کمی زیادی عاید نظام جمهوری اسلامی شده بلکه از لحاظ کیفی نیز پیشرفت‌های چشمگیری عاید ما شده است، بیان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کوچک‌ترین صنایع و دستاوردهای ما بدون کمک و همراهی مستشاران خارجی غیر ممکن بود و این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی متحمل تحولات عمیقی شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت نهم، با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی مسیر آرام و بی‌دغدغه واردات علم و فناوری به روی ما بسته شد، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از دستاوردهای ما از همین محدودیت‌ها به دست آمد و حرکت خودباورانه‌ای که در 35 سال از سوی امت با غیرت نظام اسلامی رخ داد از تحریم‌های همه جانبه غرب علیه ملت ما به دست آمد.

وی به تحریم رادیو دارو‌ها از سوی آمریکائی‌ها در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها بدون اطلاع قبلی صادرات رادیو دارو‌ها به صورت یک جانبه به ایران متوقف کرده و تهدید کردند اگر کسی به ایران رادیو دارو بدهد جریمه و تحریم می‌شود، به دنبال این حرکت با پیش بینی و همت به موقع دانشمندان هسته‌ای موفق شدیم ظرف کمتر از دو ماه محصولات مورد نیاز کشور را در این زمینه تهیه و تامین کنیم.

باقری لنکرانی با اشاره به ژست‌های حقوق بشر دوستانه آمریکا و غرب و ادعای آن‌ها مبنی بر نقض آنان از سوی حمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: مضحک بودن ادعای حقوق بشر دوستی آمریکایی‌ها در این 35 سال نه تنها برای ملت ما که برای همه جهان اثبات شده است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، تصریح کرد: آمریکایی‌ها به صراحت اعلام کردند با در مضیقه گذاشتن بیماران و مردم محروم و مستضعف قصد تحریک و شورش مردم را علیه نظام جمهوری اسلامی دارند اما این فضا‌ها خود عامل افزایش شتاب و استحکام بیش از پیش حرکت علمی کشور شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت نهم، با تاکید بر درس‌ها و آموخته‌های ملت ایران از تحریم ها و فشارهای همه جانبه آمریکایی‌ها بیان کرد: ما با دشمنی غدار، حیله گر، زورگو و قداره بند طرفیم، دشمنی که از همه فرصت‌ها برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می‌کنند.

وی با انتقاد از کسانی که این دشمنی‌ها را انکار می‌کنند و چشم خود را به روی حقایق بسته‌اند، گفت: این دسته افراد بر این باورند که یک نظام بله قربان گوی وابسته رفته و یک نظام مستقل ایجاد شده در حالی که این انقلاب اسلامی فرا‌تر از این تصورات است.

باقری لنکرانی عنوان کرد: انقلاب اسلامی چالشی جدید برای نظام استکباری است، برای همین مستکبران دست در دست هم از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلای استفاده کردند، تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود شوروی و پیش بینی فروپاشی ان جهان به سمت تک قطبی شدن پیش می‌رفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه توقع همه بر حاکمیت نظام سرمایه داری کاپیتالیستی در جهان بود، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی این سناریوی از پیش تعیین شده را بر هم زد و گفتمانی را ایجاد کرد که جهان به واسطه آن متحول شد، همین گفتمان چالشی اساسی برای گفتمان کاپیتالیستی جهان به وجود آورد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت نهم، با بیان اینکه آن‌ها با پیروزی انقلاب اسلامی اعلام جنگ تمدن‌ها کردند، خاطرنشان کرد: برخی با خوش‌باوری بر این تصورند که با لحن نرم و مهربانانه می‌توان این دشمنان غدار را سر مهر بیاورند و دشمنان را به دوست تبدیل کنند که این توهم و خیالی بیش نیست، تجربه در طول این سالیان به ما نشان داده که هر وقت با غربی‌ها از در دوستی درآمده‌ایم این نرمش ما را حمل بر قدرت خود دانستند.

وی افزود: وقتی غربی‌ها در مسئله افغانستان عاجزانه از ما کمک خواستند و ایران بنا بر مصالحی به آن‌ها کمک کرد جورج بوش پسر ایران را محور شرارت خواند و امروز هم علی رغم اینکه ایران همواره حسن نیت خود را نشان داده غربی‌ها ما را تهدید می‌کنند که اگر تاسیسات هسته‌ای خود را تعطیل نکنید گزینه‌های نظامی همچنان روی میز است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت نهم با اشاره به تهدیدات و اظهارات اخیر سران آمریکایی گفت: آن‌ها گفتند که تحریم‌های علیه ایران به خاطر فعالیت‌های هسته‌ای نیست بلکه به خاطر نقض حقوق بشر است و برخی متحدان آمریکا و غرب در منطقه مثل عربستان همسو با آن‌ها دم از نقض حقوق بشر در ایران می‌زنند این در حالی است که در‌‌ همان عربستان کوچک‌ترین اعتراضاتی به وحشیانه‌ترین صورت سرکوب می‌شود.

باقری لنکرانی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه رمز پیروزی ملت‌ها عبارت است از ایمان، بصیرت و عمل به هنگام، تصریح کرد: دشمن‌شناسی مهم‌ترین رکن بصیرت است، حرف ما این نیست که در جهان حضور فعال دیپلماتیک نداشته باشیم و از مواضع کشورمان مدبرانه دفاع نکنیم بلکه حرف ما این است که با چه کسی مذاکره کنیم، حواسمان باشد باکسی که به دنبال نابودی کیان انقلاب است بر سر یک میز ننشینیم.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، به بازگشت پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی از سوی غرب اشاره کرد و افزود: برگشت پول‌های بلوکه شده ما دستاورد خوبی است اما این به معنای رفع مشکلات ما نیست، راه حل مشکلات ما در تکیه به نیروی داخلی است، اینکه ایران در یک سو و 1+5 در طرف دیگر با ما مذاکره می‌کند از روی محبت ما نیست بلکه این از سر اقتدار درون زای ما است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت نهم، با تاکید براینکه اگر دفاع بازدارنده را برای خود طراحی نکرده بودیم بلایی بد‌تر از عراق و افغانستان دامنگیر ما می‌شد، خاطرنشان کرد: گزینه نظامی روی میز چیزی جز وهم و خیال و تحمیل هزینه‌های سنگین به غربی‌ها و تهدیدکنندگان نیست و روشن است که آنچه آن‌ها را حمله به ما بازداشته محبت آن‌ها نیست بلکه نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به فشار‌ها و تحریم‌های اقتصادی گفت: مشکل اقتصادی ما از تکیه به نفت نشات می‌گیرد که متاسفانه در بودجه امسال نیز این موضوع اصلاح نشد، راه اقتدار اقتصادی ما این است که از تکیه معیشتی به نفت دست برداریم چرا که ما کشوری با نیروی بالنده و در جهان منحصر به فردیم.

باقری لنکرانی، رفع مشکلات اقتصادی را بر پایه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: در بحث درآمدهای نفتی نیازمند شفاف سازی هستیم، نباید درآمدهایی داشته باشیم که در خزانه کشور ثبت نمی‌شود چرا که همین امر آسیب پذیری اقتصادی را به دنبال دارد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه نباید از دشمنان توقع تعامل سازنده داشته باشیم، خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی همواره در مسیر ارزش‌ها حرکت کرده و هر کجا دچار آسیب پذیری شدیم به جهت دوری از همین ارزش‌ها است، باید همان گونه که تهدیدات نظامی علیه نظام راه به جایی نمی‌برد در مباحث اقتصادی نیز به درجه‌ای از رشد و بالندگی برسیم که این تهدیدات بی‌اثر باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت نهم، با تاکید بر اینکه باید با ترسیم نقشه راه به مسیر خود ادامه دهیم، تصریح کرد: همه باید بدانند که ما به دنبال جنگ و تشنج نیستیم اما کشوی هم نیستیم که اجازه دهیم کسی منافع ما را زیر پا بگذارد، با توجه به وقایع چند هفته اخیر غربی‌ها باید فهمیده باشند شاید در سلایق سیاسی تفاوت داشته باشیم اما در مورد یک مطلب یک وفاق عمومی و مردمی داریم و آن هم اینکه زیر بار زور و ظلم نمی‌رویم.

وی با اشاره به فتنه 88خاطر نشان کرد: در فتنه 88 غربی‌ها تمام تلاش خود را برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی به کار گرفتند، قرار نیست ما در آن وقایع بمانیم بلکه قصد ما درس گرفتن از آن وقایع است، غرب در فتنه 88 در یک صحنه پیروزی آن را با برنامه ریزی تبدیل به چالشی برای نظام کرد.

باقری لنکرانی عنوان کرد: اکثر کسانی که به دنبال تطهیر فتنه گران هستند می‌دانند که آن وقایع تکرار شدنی نیست اما به دنبال شکستن قبح آن هستند، از این رو از قوه قضائیه درخواست می‌کنیم تا با محاکمه علنی فتنه گران روشن کنند حق آن‌ها ضایع شده یا شهدای بی‌نام و نشان مظلوم آن رفتارهای براندازانه.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، با تاکید براینکه علی رغم وجود اختلاف سلایق در مسائل مختلف، اما هیچ کسی حرکات براندازانه را تحمل نمی‌کند، گفت: جمهوری اسلامی با بالندگی هر چه بیشتر پیش می‌رود و آمد و شد دولت‌ها نشاط و نوآوری و حرکت هر چه با قوت‌تر در این مسیر است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت نهم، با بیان اینکه هر دولتی کارنامه‌ای با تمام نقاط قوت و ضعف خود دارد، اظهار کرد: کار غلطی است که برخی با پذیرش مسئولیت به جای انجام وظایف خود و افزودن دستاورد‌ها به مجموعه اجرایی کشور به نقد گذشته بپردازد، منصفانه این است که هم به نقاط قوت و هم به نقاط ضعف توجه کنیم.

وی با تاکید براینکه فرصت خدمت فرصت محدودی است، افزود: باید به نقد‌ها منصفانه و غیرمنصفانه توجه کنیم و همه حول محور ولایت بر ارزش‌ها پافشاری کینم و به بالندگی هر چه بیشتر نظام جمهوری اسلامی بپردازیم، ولایت محور وحدت است و این رکن اساسی به نظام مشروعیت می‌دهد.

باقری لنکرانی با اشاره به اینکه نباید فضای نقادی پر هزینه باشد، اظهار کرد: بالندگی در فضای همدلی و نقد منصفانه امکان پذیر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها