کد خبر: ۲۰۳۵۲۵
زمان انتشار: ۲۱:۱۸     ۱۹ بهمن ۱۳۹۲

مدیرعامل باشگاه سپاهان با تاکید بر اینکه نباید میان کی‌روش و کرانچار اختلاف و حاشیه‌ای باشد، گفت: مشکل حضور بازیکنان در تیم ملی یا تیم‌های باشگاهی در اردیبهشت را باید با خرد و تعامل حل کنیم نه با دعوا.

مهرزاد خلیلیان که حدود یک هفته است مدیریت باشگاه سپاهان را برعهده گرفته در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابتدا درباره چگونگی حضورش در راس مدیریت باشگاه سپاهان، اظهار کرد: حدود دو هفته پیش بود که دکتر سبحانی با بنده تماسی گرفتند و پس از صحبت‌ کوتاهی و انجام چند مشورت کاری در حوزه ورزش اسم بنده را برای زدن حکم عضویت در هیات مدیره باشگاه پرسیدند. یک هفته بعد هم به جلسه‌ای با ایشان دعوت شدم و مذاکره جدی‌تری داشتیم؛ به هر حال ایشان با سوابق کاری و دیدگاه‌های بنده آشنا بودند. از طرفی خودشان هم دیدگاه‌های بلند در سطح مسایل اقتصادی، مالی و همینطور ورزشی دارند.

** از ابتدای شکل‌گیری باشگاه سپاهان در جریان ریز تغییرات آن بودم

وی افزود: من از ابتدای شکل‌گیری باشگاه سپاهان در جریان ریز تغییرات صورت گرفته بودم؛ از زمان انتقال باشگاه از سیمان سپاهان به فولاد مبارکه. آن زمان مهندس اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور وزیر صنایع بود و ایشان بسیار کمک کردند. ما مجموعه فولاد مبارکه را متقاعد کردیم که نگاه مجموعه‌های صنعتی پیشرفته در دنیا عمل به تعهدات اجتماعی و از جمله حمایت از ورزش هم است. نهایتا در مقطع فعلی سبحانی که خودش از بانیان فولاد مبارکه هست به بنده لطف داشت و به خاطر سابقه کاری کوچکی که داشتم و خودم را قبل از هرچیز ورزشی می‌دانم و پیش از این مسوولیت فدراسیون پزشکی ورزشی را داشتم، انتخاب کردند. امیدوارم که در حد توانم بتوانم در خدمت باشگاه سپاهان باشم.

** شخصیت و اصالت سپاهان همیشه غالب بوده

مدیرعامل سپاهان درباره این باشگاه خاطرنشان کرد: تیم سپاهان از تیم‌های قدیمی فوتبال ایران است که اصالت و شخصیت آن همیشه غالب بوده و به این خاطر مردم اصفهان همواره به آن نظر دارند. مجموعه فولاد به چنین دیدگاهی رسید که حمایت‌های زیادی از باشگاه سپاهان داشت و نتیجه‌اش هم پیش رفتن تا بالاترین مدارج آسیایی بود. نام سپاهان در بسیاری از شهرها و روستاها نفوذ کرده که این افتخار ماست.

** باشگاهی موفق است که در شرایط بحرانی آرامش خود را حفظ کند

وی در پاسخ به اینکه آیا در شرایط فعلی مانند برخی باشگاه‌های دیگر با مشکلات مالی دست به گریبان نیستید، به ایسنا گفت: سپاهان هم چالش مالی دارد اما چون اساسا ورزش همیشه پرالتهاب است، آن تیم‌هایی در شرایط بحرانی موفق می‌شوند که بتوانند آرامش خود را حفظ کنند. ما بازیکنان خوب و کادر فنی عاقل و باتجربه‌ای داریم. امسال و سال‌های گذشته بازیکنان جوان زیادی از تیم‌های پایه سپاهان به تیم بزرگسالان راه پیدا کردند و در کنار بازیکنان باتجربه، حرفه‌ای شدند.

** بهتر از ذوب‌آهن از موقعیت‌ها استفاده کردیم

خلیلیان با بیان اینکه بزرگترین کار مدیریتی در یک مجموعه آن است که شرایطی ایجاد شود تا هر کسی ماموریت حرفه‌ای‌اش را به خوبی انجام دهد، تصریح کرد: وظیفه من همین است. باید حرفه‌ای کار کرد تا حرفه‌ای نتیجه گرفت و این شامل تک‌تک عوامل باشگاه‌ها و تیم‌های ما می‌شود. خوشحالم که امسال هم تیم قدرتمندی متشکل از جوانان و باتجربه‌ها داریم که دوباره به صدر جدول نزدیک شدند و دیروز هم در یک بازی خوب ذوب‌آهن را شکست دادند. حریف ما خوب بازی کرد اما سپاهان از موقعیت‌هایش بهتر استفاده برد.

** امیدواریم رقبای سپاهان اشتباه‌های زیادی داشته باشند

مدیرعامل سپاهان در واکنش به اینکه چقدر به قهرمانی سپاهان در لیگ برتر امیدوارید به ایسنا گفت: نتایج بازی‌های فردا (یکشنبه) بسیار مهم است. پرسپولیس و استقلال در کنار نفت و فولاد هم از مدعیان قهرمانی امسال هستند. البته دو تیم تهرانی اخیرا با مشکلاتی دست به گریبان هستند. بازی‌های آخر لیگ را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. رقابت‌ها بسیار نزدیک به هم است. سپاهان بازی مهمی مقابل مس خواهد داشت و بعد از آن باید یکی از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را در دوحه انجام دهد. برای قهرمانی در لیگ باید همین روند صعودی را ادامه دهیم و امیدوار باشیم تیم‌هایی که فعلا در جدول بالای سر ما هستند، اشتباه‌های زیادی داشته باشند.

** تعامل خوبی در هیات مدیره باشگاه داریم

وی درباره تعاملش با اعضای جدید هیات مدیره باشگاه سپاهان نیز اظهار کرد: تعامل خوبی وجود دارد. نیک‌فر از مدیران قابل در حوزه‌های اقتصادی و ورزشی است که خودش هم فوتبالیست بوده است. او علاقمند به سپاهان بوده و در حال حاضر معاونت توسعه منابع انسانی کارخانه فولاد را برعهده دارد. همینطور عطایی که مدیرمالی کارخانه است از علاقمندان ویژه باشگاه سپاهان به شمار می‌آید و آشنایی لازم با حوزه ورزش را داراست. کفعمی دیگر عضو جدید هیات مدیره هم سال‌ها سابقه مدیریت در ورزش دارد. او سابقه مدیریت در باشگاه‌های ذوب‌آهن و پیکان را دارد اما اکنون کاملا در خدمت سپاهان بوده و قول می‌دهم ایشان با تمام توان برای موفقیت سپاهان تلاش کند.

** از کرانچار رضایت دارم و کادرفنی تیم موفق را نباید دست‌کاری کرد

خلیلیان در پاسخ به اینکه برای فصل آینده علاقمند به تداوم همکاری با زلاتکو کرانچار هستید، به ایسنا گفت: ما کادر فنی خوب و با تجربه‌ای داریم که هیچ مشکلی ندارند اما در هر حال هنوز زود است که برای فصل بعد صحبت کنیم. یک تیم موفق که مربی‌اش با تسلط بالایی کار می‌کند را نباید دست‌کاری کرد. شاید برای فصل آینده تقویت شویم اما از عملکرد کادر فنی تیم رضایت داریم.

** دلیلی ندارد میان کی‌روش و کرانچار اختلاف و حاشیه باشد

وی در واکنش به اینکه آیا برای پایان یافتن اختلاف‌ها و حاشیه‌های میان مربیان باشگاهی و سرمربی تیم ملی به کرانچار توصیه‌ای نمی‌کنید، تصریح کرد: در این باره با او صحبت می‌کنم و اساسا دلیلی نمی‌بینم بخواهد چنین شرایطی وجود داشته باشد. جایگاه سرمربی تیم ملی برای همه ما ارزش دارد و فکر می‌کنم همه باید ملی نگاه کرده و منطقی عمل کنیم. من با مسوولان فدراسیون هم ارتباط خوبی دارم. حکم ریاستم در فدراسیون پزشکی ورزشی را از کفاشیان گرفتم و سال‌ها با هم دوست هستیم. همینطور با مهدی تاج رفیق 30 ساله‌ایم و نبی و سایر مسوولان فدراسیون و اتحادیه فوتبال هم دوست هستم. کارلوس کی‌روش مربی به نامی در سطح جهانی است که تیم ملی ایران در جام جهانی می‌تواند با او موفق شود و معتقدم فقط شاید در ادبیات بیان مسایل اشکالاتی وجود دارد.

** اول ببینیم کی‌روش از ما چه می‌خواهد تا به تعامل برسیم

مدیرعامل سپاهان در پاسخ به اینکه در اردیبهشت‌ 93 که رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا همچنان ادامه دارد، بازیکنان ملی پوش سپاهان را به اردوی آماده سازی تیم ملی می‌فرستید یا از آنها می‌خواهید در لیگ قهرمانان بازی کنند، به ایسنا گفت: اول باید ببینیم کی‌روش چه چیزی از ما می‌خواهد تا به تعامل با هم برسیم. بهتر است شرایطی ایجاد شود که نه تیم ملی آسیب ببیند و نه باشگاه‌ها. بالاخره باشگاه‌ها هم هزینه کرده‌اند و طرفدارانشان هم انتظار موفقیت در آسیا را دارند. برای حل این مشکل باید به هم نزدیک‌تر شویم؛ البته هنوز هیچ نامه کتبی از سوی فدراسیون دریافت نکرده‌ایم.

** مشکل ملی پوشان در اردیبهشت را باید با خرد حل کرد نه دعوا!

خلیلیان تاکید کرد: این مشکل با خرد و هم‌اندیشی حل می‌شود نه حب و بغض. به عنوان مثال اگر بازیکنان بخواهند قهرمان آسیا شوند، آیا من می‌توانم آنها را مجبور به ترک تیم کنم؟! راهیابی به جام جهانی مهمترین موفقیتی بود که برای فوتبال کشور ما بدست آمد و الان باید به فکر موفقیت در جام جهانی باشیم اما در عین حال قرار نیست از هر وسیله‌ای برای رسیدن به هدف‌مان استفاده کنیم! در فوتبال ایران پتانسیل عظیمی وجود دارد و نیروهای بسیاری هستند که همواره می‌توانند در خدمت تیم ملی باشند. باز هم تاکید می‌کنم که باید با خرد پیش رویم نه با دعوا.

** فدراسیون می‌گوید صداوسیما امسال سود نجومی از فوتبال بدست آورده!

وی در واکنش به اینکه آیا بودجه سپاهان در راستای کاهش بودجه دستگاه‌های ورزشی در سال آینده، کاهش می‌یابد، اظهار کرد: بودجه اساس کار و شاه‌بیت ماست. کسی که کار می‌کند بدهی هم دارد و مشکلات مالی برای همه باشگاه‌ها وجود دارد. جا دارد از زحمات رحیمی و ترابیان مدیران عامل گذشته سپاهان تشکر کنم که الان کار من را در باشگاه ساده‌تر کرده‌اند. اما بالاخره مسایل به قوت خود باقیست و ما هم امیدوار به منابع مالی جدید. با فدراسیون و سازمان لیگ که صحبت داشتیم، یک عدد نجومی را از درآمد سالیانه صداوسیما از پخش فوتبال عنوان کردند که متاسفانه به بدنه فوتبال منتقل نمی‌شود. این حق فوتبال است که باید داده شود. همکارانم جلساتی با دکتر لاریجانی رییس مجلس و بعضی مسوولان دیگر داشته‌اند تا مشکل حل شود. بالاخره اگر تیم ملی به جام جهانی رفته است، این باشگاه‌ها بودند که بازیکنان خوبی را آماده کرده و تحویل تیم ملی داده‌اند.

** مدیریت باشگاه مثل دوی امدادی است و من هم از مریخ نیامده‌ام!

مدیرعامل سپاهان در پایان در پاسخ به اینکه چه برنامه‌ متفاوت و ویژه‌ای برای باشگاه دارید، به ایسنا گفت: ما کار بسیار متفاوتی نداریم. مدیریت باشگاه مثل دوی امدادی است، من هم که از مریخ نیامده‌ام! بنابراین در این دوی امدادی حداکثر توانم را می‌گذارم تا باشگاه سپاهان در همه عرصه‌ها موفق شود. اینکه بعدها چه اتفاقی بیافتد را نمی‌دانم. البته ما برنامه‌های خاص هم داریم که در آینده آنها را توضیح خواهم داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها