کد خبر: ۲۰۳۶۶۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
مسئول بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه بسیجی‌ها اصلاح‌طلبی در روش‌ها را می‌پذیرند و نه در اصول را گفت: اصلاح‌طلبی در اصول به معنای تجدیدنظر در اصول است که به هیچ عنوان قابل پذیرش نبوده و مقابل آن می‌ایستیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علیرضا احسان‌دوست در جمع بسیجیان گردان 115 امام حسین(ع) با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر به تشریح شرایط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایران در پیش از انقلاب و مقایسه آن با وضعیت کنونی کشور پرداخت.

وی نخست با اشاره به بی‌توجهی رژیم پهلوی به ارزش‌های اسلامی نمونه‌هایی از این رویکرد رژیم گذشته را ذکر و خاطرنشان کرد: تبدیل تاریخ قمری به عنوان یک تاریخ اسلامی به تاریخ شمسی و پس از آن تبدیل تقویم خورشیدی به تاریخ شاهنشاهی یکی از اقداماتی‌ است که محمدرضا شاه برای تغییر فرهنگی و ارزشی این ملت انجام داد و حتی در صدد بود تا تاریخ میلادی را برای این مردم کشور مسلمان جایگزین کند.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان تقویت فرقه ضاله بهاییت در سطوح کلان کشور در زمان طاغوت را نمونه‌ دیگری از اسلام‌ستیزی شاه مخلوع دانست و گفت: مقام دادن به سران بهاییت به عنوان دشمنان جامعه شیعه در پست‌هایی مثل نخست‌وزیری و ساواک باعث تقویت این فرقه ضاله در مقطع پادشاهی محمدرضا پهلوی شد، همان جمعیتی که موجب قتل امیرکبیر آزاداندیش و استعمارستیز شدند.

احسان‌دوست، گسترش ابتذال و فساد را ویژگی انکارناپذیر دوران پهلوی دوم خواند و افزود: در 19 ماه مبارک رمضان شنیع‌ترین و سخیف‌ترین عمل اخلاقی در مقابل دیدگان عموم در قالب جشن‌های 2 هزار و 500 ساله شیراز صورت می‌گیرد و قلب‌های ملت مسلمان ایران در تأثری عمیق فرو می‌برد.

وی همچنین با تأکید بر وابستگی ایران پیش از انقلاب به آمریکا و اروپا ابراز داشت: در حالی که ملت ایران در  شهرهای کوچک و روستاها از ابتدایی‌ترین امکانات محروم بودند دولت ایران به بریتانیا 20 میلیون دلار وام بلاعوض می‌داد و ثروت و سرمایه این کشور را هزینه رضایت غربی‌ها از حکومت خود می‌کرد.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان، ادامه داد: ایرانی پیش از انقلاب حق نداشت به فکر ساختن کوچکترین قطعه باشد، چراکه ده‌ها هزار مستشار بیگانه اجازه نمی‌دادند دانشمند ایرانی با اندیشه خود به میدان صنعت و تولید ورود پیدا کند و همواره در صدد محکم کردن ریسمان وابستگی ایران به کشورهای متبوع خود بودند.

احسان‌دوست سپس به ذکر نمونه‌هایی از پیشرفت‌های ملت ایران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی پرداخت و استفاده از عبارت «مقایسه» برای تحلیل و تطبیق پیشرفت‌های عظیم سه دهه اخیر با وضعیت انحطاط و عقب‌ماندگی کشور در دوران پادشاهی حاکمان مختلف ‌پیش از آن را نابه‌جا توصیف کرد.

وی در ادامه به شرایط کنونی کشور نیز اشاره و تصریح کرد: حال دیگر دوران دو قطبی بودن دنیا گذشته است، چنانکه شاهد هستیم شش کشور ابرقدرت دنیا مقابل ایران می‌نشینند و جمهوری اسلامی به عنوان قدرت مطلق خاورمیانه در دنیا مطرح است.

این مسئول با اشاره به تهدیدات مقامات آمریکایی مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی بیان داشت: آمریکایی‌ها نخست میز خود را نشان دهند، سپس به دنبال گذاشتن گزینه روی آن باشند.

احسان‌دوست تصریح کرد: جنگ‌افروزانی که سه سال در سوریه با هزینه‌ میلیاردها دلار و اعزام 200 هزار نیروی تکفیری تا بن دندان مسلح نتوانستند کاری از پیش ببرند، چگونه ایران اسلامی قدرتمند را تهدید می‌کنند.

وی مخالفت‌ها و کارشکنی‌های مقامات غربی در خصوص مسئله هسته‌ای ایران را نشانه ترس آنها از قدرتمندتر شدن جمهوری اسلامی و استقلال کشورمان در این عرصه دانست و مسئولیت تیم مذاکره‌کننده کشورمان در حراست از حقوق خدشه‌ناپذیر ملت ایران را بسیار حساس و سنگین قلمداد کرد.

این مسئول همچنین با انتقاد از برخی رویکردهای دولت جدید در زمینه‌های اقتصادی، بین‌الملل و فرهنگی، به توزیع سبد کالا که این روزها حواشی فراوانی را به همراه آورده گریزی زد و گفت: باید بدانیم دوران کوپنیزم و صف‌های طولانی‌‌ دوران جنگ تمام شده و این شیوه توزیع کالا در شأن ملت عزت‌مند ایران نیست، چنانکه رئیس جمهور نیز خود در این خصوص عذرخواهی کردند.

احسان‌دوست در ادامه با تأکید بر لزوم حفاظت از اصل ولایت مطلقه فقیه از آن به عنوان مترقی‌ترین نظریه سیاسی به اذعان تئورسین‌های غربی نام برد و گفت: اهمیت این اصل را در فتنه 88 شاهد بودیم چنانکه اگر حضور هوشمندانه و بصیرت‌آفرین رهبری معظم انقلاب نبود آمریکایی‌ها نظام و انقلاب اسلامی را به معنای حقیقی مصادره می‌کردند.

وی با بیان اینکه بسیجی‌ها اصلاح‌طلبی در روش‌ها را و نه در اصول‌ها می‌پذیرند، عنوان کرد: اصلاح‌طلبی در اصول به معنای تجدید نظر در اصول است که به هیچ عنوان قابل پذیرش نبوده و مقابل آن می‌ایستیم.

در ابتدای این مراسم رضا کوهکن فرمانده گردان 115 امام حسین(ع) کاشان، با اشاره به برپایی جلسات معرفتی، عقیدتی و سیاسی در دوره دوم طرح تکمیلی، هدف از برپایی آن را ارتقای بصیرت در بین نیروهای بسیجی همگام با فراگیری آداب نظامی توسط آنان دانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها