کد خبر: ۲۰۵۲۱۶
زمان انتشار: ۱۹:۴۳     ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
نشست خبري حاميان تيم ملي فوتبال ايران در غياب دوستي و مهدوي‌کيا برگزار شد.
به گزارش تسنيم، نشست خبري حاميان تيم ملي فوتبال از ساعت 14:30 امروز (يک‌شنبه) با حضور عزيزالله محمدي، رئيس اتحاديه فوتبال و جمشيد مشايخي، از پيشکسوتان سينما در محل اتحاديه فوتبال برگزار شد. بر خلاف اعلام قبلي مهدي مهدوي‌کيا و علي دوستي‌مهر در اين نشست حضور نداشتند.

عزيزالله محمدي در اين نشست اظهار داشت: 4 ماه ديگر جام جهاني 2014 برزيل آغاز مي‌شود اما هيچ کاري براي حمايت از تيم ملي در جامعه و کشور نشده است. ما نيز اين ستاد مردمي را جهت وفاق ملي و پشتيباني از سربازان تيم ملي در جام جهاني راه‌اندازي کرده‌ايم تا جرقه حمايت معنوي از آنها باشد.

وي افزود: در اين ستاد از دانشجويان، دانش‌آموزان، نخبگان، اساتيد و همه مردم مي‌خواهيم براي عزت جمهوري اسلامي دست به دست يکديگر دهند. ما به دولت و تشکيلات خاصي وابسته نيستيم و هدف ما ايجاد شور و نشاط در ماه‌هاي باقي مانده تا جام جهاني است.

رئيس اتحاديه فوتبال گفت: زماني که تيم‌هاي کشورهاي ديگر در جام جهاني به مراحل پاياني مي‌رسند، روساي جمهور، شخصيت‌هاي هنري، علمي و نخبگان آنها براي ديدن مسابقات خواهند آمد. البته ما در اينجا به کل مردم کشورمان کار داريم و مي‌خواهيم يک جشن ملي را در ميان آنها راه‌اندازي کنيم.

محمدي زمان برگزاري جلسه رسمي اين ستاد را 12 اسفندماه 92 ذکر کرد و ياد آور شد: قصد داريم در حمايت تيم ملي کارناوال‌ها و مراسم‌هاي ويژه‌اي را در شهرهاي مختلف کشور اجرا کنيم.

به گزارش تسنيم، در ادامه اين نشست جمشيد مشايخي اظهار داشت: تيم ملي مانند يک غنچه است که با اشک شوق ملت ايران زنده مانده، شاداب و پيروز شده و پيروز خواهد ماند. اعضاي تيم ملي هم خون ما هستند و خوني که در رگ‌هاي آنها جريان دارد در رگ مردم ما هم هست.

وي ادامه داد: به وجود پهلوانان خود افتخار مي‌کنيم. يک تختي براي ملت ايران کم است و اميدوارم هزاران تختي و قهرمان در فوتبال ما حضور داشته باشند.

پيشکسوت سينماي کشورمان تاکيد کرد: من از 4 سالگي با فوتبال آشنا شدم. در آن زمان به دليل کار پدرم در آلمان بوديم. در آنجا بعد از هر مسابقه فوتبال همه با هم دست مي‌دادند و دعوايي هم نبود. ما مردم بافرهنگي هستيم و بايد هزاران پورياي ولي داشته باشيم.

اين پيشکسوت سينما سپس به انتقاد شديد از رضا عطاران پرداخت و گفت: شما جمله‌اي گفتيد که من حتي خجالت مي‌کشم آن را تکرار کنم آن وقت به خاطر بداخلاقي به شما جايزه هم مي‌دهند. حرف شما بسيار بي‌ادبانه بود و نبايد براي آنکه مردم بخندند هر حرف زشتي را زد. بازيکنان تيم ملي فوتبال ما بايد معلم اخلاق باشند.

به گزارش تسنيم، در ادامه عزيزالله محمدي تصريح کرد: اميدوارم هنرمندان تازه‌کار احترام پيشکسوت خود را نگه دارند. در هر صورت ما در برنامه‌هاي خود علاوه بر هموطنان داخل کشور ايرانيان خارج از کشور را هم دعوت به همياري مي‌کنيم.

وي درباره غيبت دوستي‌مهر و مهدوي‌کيا در اين نشست خاطرنشان کرد: دوستي‌مهر و مهدوي‌کيا براي استعداديابي تيم جوانان در شمال هستند و نتوانستند خود را به اينجا برسانند.

رئيس اتحاديه فوتبال درباره هماهنگي براي حضور ايرانيان حاضر در کشورهاي همسايه برزيل در جام جهاني يادآور شد: در زمان جام‌ جهاني آلمان حرکاتي در جهت وفاق ملي انجام شد و اکنون هم قصد داريم شرايط را براي حمايت همه ايرانيان از تيم ملي فراهم کنيم.

محمدي در پاسخ به سوال خبرنگار تسنيم که آيا اين کار شما موازي‌کاري با ستادهاي تشکيل شده در وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال نيست گفت: اطمينان مي‌دهم که ما در تضاد با آنها نخواهيم بود و حتي حاضريم در صورتي که نياز باشد و از ما دعوت شود به آنها کمک کنيم. در يک راستا و به دنبال وفاق ملي هستيم و حتي اگر در جايي احساس کنيم در تعارض با اين بخش‌هاي قرار گرفته‌ايم خود را کنار مي‌کشيم.

وي افزود: احساس ما اين است که بايد به فوتبال کشور کمک کنيم و باز هم اعلام مي‌کنم آماده همکاري با وزارت ورزش و فدراسيون هستيم. ما نمي‌خواهيم جدا از هم باشيم بلکه به دنبال وفاق ملي هستيم.

رئيس اتحاديه فوتبال در پاسخ به ديگر سوال خبرنگار تسنيم مبني بر اينکه در برنامه‌هاي شما هيچ طرح عملي ديده نمي‌شود اظهار داشت : ما در بخش‌هايي چون دانش‌آموزي و دانشجويي مسئولاني را تعيين کرده‌ايم و هماهنگي‌هاي لازم را انجام داده‌ايم. زماني که 12 اسفند اين ستاد تشکل شد فعاليت‌هاي اجرايي ما بيشتر شده و از همين جا اعلام مي‌کنم با آغوش باز آمادگي پذيرش هر طرح و پيشنهادي را داريم.

محمدي در مورد اينکه براي اجراي برنامه‌هايشان نيازمند کمک‌هاي دولتي هستند تاکيد کرد: در حال حاضر بسياري از کارها را مردم انجام مي‌دهند و ما هم براي برگزاري مراسم هاي خود از حمايت بخش خصوصي برخوردار خواهيم بود. از دولت تنها يک خواهش دارم اينکه دولت و مجلس براي ستادهاي مردمي کاري نکنند بلکه آنها حمايت مادي از تيم ملي را انجام دهند. مردم خودشان مانند 22 بهمن حمايت معنوي از تيم ملي را انجام خواهند داد.

وي افزود: احساس ما اين است که بايد به فوتبال کشور کمک کنيم و باز هم اعلام مي‌کنم آماده همکاري با وزارت ورزش و فدراسيون هستيم. ما نمي‌خواهيم جدا از هم باشيم بلکه به دنبال وفاق ملي هستيم.

رئيس اتحاديه فوتبال در پاسخ به ديگر سوال خبرنگار تسنيم مبني بر اينکه در برنامه‌هاي شما هيچ طرح عملي ديده نمي‌شود گفت: در بخش‌هايي چون دانش‌آموزي و دانشجويي مسئولاني را تعيين کرده‌ايم و هماهنگي‌هاي لازم را انجام داده‌ايم. زماني که 12 اسفند اين ستاد تشکيل شد فعاليت‌هاي اجرايي ما بيشتر شده و از همين جا اعلام مي‌کنم با آغوش باز آمادگي پذيرش هر طرح و پيشنهادي را داريم.

محمدي در مورد اينکه براي اجراي برنامه‌هايشان نيازمند کمک‌هاي دولتي هستند گفت: در حال حاضر بسياري از کارها را مردم انجام مي‌دهند و ما هم براي برگزاري مراسم‌هاي خود از حمايت بخش خصوصي برخوردار خواهيم بود. از دولت تنها يک خواهش دارم اينکه دولت و مجلس براي ستادهاي مردمي کاري نکنند بلکه آنها حمايت مادي از تيم ملي را انجام دهند. مردم خودشان مانند 22 بهمن حمايت معنوي از تيم ملي را انجام خواهند داد.

وي اظهار داشت: تيم ملي فوتبال سه بازي سنگين در جام جهاني پيش رو دارد. بيشتر بازيکنان بوسني در اروپا بازي مي‌کنند، نيجريه در جمع 4 تيم برتر آفريقا بوده و وضعيت آرژانتين هم مشخص است اما فدراسيون فوتبال ما براي برگزاري اردوهاي خود و ديدارهاي تدارکاتي مشکل مالي دارد. دولت مستقيما با فدراسيون فوتبال وارد گفت‌وگو شده و کمک مالي لازم را انجام دهد.

محمدي تاکيد کرد: تاکنون هيچ اسپانسري دست فدراسيون را نگرفته اگر دولت حمايت مالي از تيم ملي را انجام دهد و مردم هم به پشتيباني از تيم بپردازند شک نکنيد در جام‌جهاني نتيجه خواهيم گرفت.

رئيس اتحاديه فوتبال ادامه داد: در اين ستاد قصد داريم تا همانند مراسم 22 بهمن از کمک تمام اقشار مردم همچنين بسيج، خانواده شهدا، ورزشکاران و کارگران استفاده کنيم. قصدمان اين است که همه دلسوزان را به همراه مردم براي حمايت از تيم ملي همدل کنيم.

محمدي عنوان کرد:‌ فدراسيون فوتبال اگر مي‌توانست تاکنون اسپانسر گرفته بود. اکنون که زمان بررسي بودجه کشور است دولت و نمايندگان مجلس مي‌توانند با در نظر گرفتن نيازهاي تيم ملي به فدراسيون کمک کنند.

جمشيد مشايخي در پاسخ به سوالي که درباره ديدار او با مسي با هماهنگي باشگاه استقلال در اسپانيا پرسيده شده گفت: من کسي نيستم و خود را کوچک از همه مي‌دانم. من براي اين کار اصراري نداشتم و نظر ساير دوستان بود در هر صورت نمي‌خواستم تا از اين جريان سوءاستفاده شود. هدفم اين است که بگويم مردم ايران مؤدب و بااخلاق باشند و اگر کسي حرفي زده يا توهيني کرده ايراني نبوده است.

وي در پايان گفت: من از برخي حرف‌ها خجالت کشيدم. مسي هم مانند تختي براي ما يک ورزشکار درجه يک و بزرگ جهان است و همانطور که اگر کسي به تختي توهين مي‌کرد ما ناراحت مي‌شديم من هم از اين اتفاق خوشم نيامد و من به عنوان کوچک مردم ايران به اين اتفاق اعتراض کردم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها